Industria navală românească e de 6 - 7 ori mai puțin productivă decât cea coreeană

450
"România ocupă locul doi, după Italia, în cadrul Comunității Europene după volumul comenzilor. Este anul cel mai bun pentru șantierele navale din țara noastră, cu volumul cel mai mare de comenzi, cu extindere până în anii 2009 – 2010. Această înflorire a construcțiilor de nave va dura până în anii 2011 – 2012, după care se pare că va fi o recesiune masivă" – a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber" Gelu Stan, directorul general executiv al Asociației Naționale a Constructorilor de Nave (ANCONAV)
Pentru a rămâne pe piață, industria noastră navală trebuie să își mărească eficiența. În prezent, în șantierele navale românești productivitatea muncii este de circa două – trei ori mai scăzută față de cele din Europa de Vest și de șase – șapte ori mai mică decât cele din Coreea de Sud și Japonia - afirmă Gelu Stan.
"Din păcate, deși avem comenzi foarte bune, nu mai putem face față din punct de vedere al personalului. Unii ar putea spune: «Plătiți cum se plătește afară!» Nu se poate. În primul rând, ca să iei o comandă, trebuie să fii competitiv. Or, foarte mulți spun: «Da ce, domnule, noi nu muncim în țara asta?» Uite, domnule, că nu prea muncim! Eu zic că, noi, față de europeni, suntem de două - trei ori mai puțin eficienți. Partea de manoperă care intră într-o navă face ca produsul tău să fie comparabil cu cel din Europa Occidentală, chiar dacă salariile la noi sunt de numai 400 - 500 euro. E trist și adevărat. În Coreea de Sud, media salariilor în șantierele navale este de 3.500 - 4.000 de dolari. Lefurile sunt mari, dar eficiența este foarte mare."

"România ocupă locul doi, după Italia, în cadrul Comunității Europene după volumul comenzilor. Este anul cel mai bun pentru șantierele navale din țara noastră, cu volumul cel mai mare de comenzi, cu extindere până în anii 2009 – 2010. Această înflorire a construcțiilor de nave va dura până în anii 2011 – 2012, după care se pare că va fi o recesiune masivă" – a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber" Gelu Stan, directorul general executiv al Asociației Naționale a Constructorilor de Nave (ANCONAV)
Pentru a rămâne pe piață, industria noastră navală trebuie să își mărească eficiența. În prezent, în șantierele navale românești productivitatea muncii este de circa două – trei ori mai scăzută față de cele din Europa de Vest și de șase – șapte ori mai mică decât cele din Coreea de Sud și Japonia - afirmă Gelu Stan.
"Din păcate, deși avem comenzi foarte bune, nu mai putem face față din punct de vedere al personalului. Unii ar putea spune: «Plătiți cum se plătește afară!» Nu se poate. În primul rând, ca să iei o comandă, trebuie să fii competitiv. Or, foarte mulți spun: «Da ce, domnule, noi nu muncim în țara asta?» Uite, domnule, că nu prea muncim! Eu zic că, noi, față de europeni, suntem de două - trei ori mai puțin eficienți. Partea de manoperă care intră într-o navă face ca produsul tău să fie comparabil cu cel din Europa Occidentală, chiar dacă salariile la noi sunt de numai 400 - 500 euro. E trist și adevărat. În Coreea de Sud, media salariilor în șantierele navale este de 3.500 - 4.000 de dolari. Lefurile sunt mari, dar eficiența este foarte mare."

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.3162 secunde