Japonia vrea să redevină primul constructor de nave al lumii
1136
![Japonia vrea să redevină primul constructor de nave al lumii - santierjaponia-1312630396.jpg](https://cugetliber.ro/imagini/original/santierjaponia-1312630396.jpg)
Articole de la același autor
Au salvat elita navigatorilor români de la dispariție
06 August 2011
Dezastru la concursul din Finanțele Publice Constanța
21 Iulie 2011
Românce hărțuite și abuzate sexual pe navele de pasageri
28 Iulie 2011
S-a deschis primul magazin MACRO din Constanța
22 Iulie 2011
Românii cei mai bine plătiți se școlesc la Constanța
05 August 2011
În ultimul deceniu, Japonia a fost detronată de Coreea de Sud și China din poziția de lider al construcțiilor de nave. În prezent, ea și-a propus să revină la vârful topului mondial.
În 2010, pe fondul crizei mondiale, China a reușit reușit să devanseze Coreea de Sud, devenind cel mai mai mare constructor naval al lumii, grație investițiilor guvernamentale, politicii salariilor mici și meniținerii unui curs valutar defavorabil yuanului (moneda chineză). Pe de altă parte, yenul (moneda japoneză) tare a făcut ca navele japoneze să fie scumpe, având în vedere faptul că cele mai multe șantiere navale nipone vând construcțiile noi în dolari.
Industria navală japoneză urmează să investească în cercetarea științifică și tehnologiile navale care contribuie la reducerea consumului de carburanți.
Șantierele navale japoneze au un portofoliu de contracte pentru construcția unor nave cu capacitatea totală de 71,3 milioane tdw. Spre comparație, la 1 mai 2011, Coreea de Sud avea comenzi pentru 143,4 milioane tdw, iar China, pentru 187,7 milioane tdw.
În 2010, pe fondul crizei mondiale, China a reușit reușit să devanseze Coreea de Sud, devenind cel mai mai mare constructor naval al lumii, grație investițiilor guvernamentale, politicii salariilor mici și meniținerii unui curs valutar defavorabil yuanului (moneda chineză). Pe de altă parte, yenul (moneda japoneză) tare a făcut ca navele japoneze să fie scumpe, având în vedere faptul că cele mai multe șantiere navale nipone vând construcțiile noi în dolari.
Industria navală japoneză urmează să investească în cercetarea științifică și tehnologiile navale care contribuie la reducerea consumului de carburanți.
Șantierele navale japoneze au un portofoliu de contracte pentru construcția unor nave cu capacitatea totală de 71,3 milioane tdw. Spre comparație, la 1 mai 2011, Coreea de Sud avea comenzi pentru 143,4 milioane tdw, iar China, pentru 187,7 milioane tdw.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Sâmbătă, 06 August 2011