Logistic Park Constanța se extinde sub presiunea cererii

526

Articole de la același autor

Parcurile industriale și logistice au un rol major în dezvoltarea economiei unei țări. De numărul și dimensiunea lor depinde evoluția unor regiuni întregi, a unor ramuri de activitate. Potrivit Ministerului Economiei, la 31 octombrie 2016, țara noastră avea numai 73 de parcuri industriale și logistice, în timp ce, la nivelul anului 2013, Ungaria avea 220, Polonia - 210, Cehia - 200, iar Slovacia - 85. 




În 2017, potrivit  Ministerului Dezvoltării Regionale numărul parcurilor industriale și logistice din România a crescut la 77, în care desfășurau activități de producție, de depozitare și de distribuție 1.127 de companii.
În timp ce 13 județe nu au nici-un parc industrial și logistic, altele concentrează un număr mare de astfel de centre de dezvoltare: Prahova – 15, Brașov – 10, Cluj – 9, Dâmbovița – 4, București – 4.
În Dobrogea, există două astfel de entități: Logistic Park, în municipiul Constanța, și Parcul Industrial Mangalia. 
Înființat în anul 2007, în vechea zonă industrială a orașului, în incinta fostei fabrici de furnire Furnirom, Logistic Park cuprinde clădiri pentru depozite și birouri, platforme betonate și parcări cu o suprafață construită desfășurată de 50.000 de metri pătrați, la care se adaugă o rețea de căi de acces amenajate, cu suprafața de 40.000 metri pătrați. Parcul logistic este dotat cu toate utilitățile necesare desfășurării în bune condiții a activităților economice: apă, canal, gaze, electricitate. 


x   x   x
"Logistic Park a împlinit 12 de existență și, la această oră, întreaga suprafață construită este închiriată. În prezent, înregistrăm un excedent de cereri pentru spații de închiriat, în suprafață totală de 7.000 de metri pătrați. De aceea, am început să construim încă o hală, de 2.000 de metri pătrați, după un proiect personalizat. Un alt proiect vizează modernizarea unei clădiri vechi, care era dezafectată. La parter vor fi amenajate spații de depozitare, iar le etaj vor fi birouri.
În plus avem o rezervă de 3,5 hectare, suprafață pentru care avem un master plan de dezvoltare. Preconizăm să construim o hală de 4.000 de metri pătrați și alta de 6.000 de metri pătrați", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", managerul comercial Cristian Pândichi.
Printre chiriașii Logistic Park se numără agenți economici din foarte multe domenii: industria farmaceutică și industria auto, industria alimentară, prelucrarea lemnului și a metalului, servicii auto și poștale, comerțul că băuturi răcoritoare și alcoolice și multe altele. 
Depozitele de mărfuri din Logistic Park sunt aprovizionate din depozitele centrale ale agenților economici. De aici, mărfurile sunt redistribuite în toată regiunea de sud-est a României. 
"Dezvoltarea viitoare a Logistic Park este gândită astfel încât, în viitor, să poată fi racordat la rețeaua națională de cale ferată. Transportul feroviar este nu doar ecologic, dar și mai ieftin decât cel rutier", a declarat Cristian Pândichi
Parcul logistic este foarte animat. În depozitele și  birourile sale muncesc peste 600 de lucrători. Pe porțile lui intră și ies, zilnic, circa peste o sută de TIR-uri și alte câteva sute de mașini încărcate cu mărfuri.
În decurs de doisprezece ani, SC Grup DD SA, acționarul companiei Logistic Park a investit peste 12 milioane de euro în acest obiectiv economic. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0083 secunde