În curând

Mașinile constănțenilor se vor muta la bloc

663
Numărul mașinilor din Constanța este mult mai mare decât locurile din parcările existente. Majoritatea orașelor mijlocii și mari din Europa s-au confruntat cu această problemă, soluțiile alese de administrațiile locale fiind dezvoltarea pe verticală a parcărilor.
Parcările etajate, de 400 – 500 locuri, ar ocupa prea mult spațiu și ar necesita investiții mamut, de 7 – 8 milioane euro. În plus, este destul de greu să integrezi o astfel de parcare în linia arhitectonică a unui oraș.
Soluția vine din Japonia și Coreea, unde numărul mare de oameni și, implicit, de mașini, a determinat căutarea de soluții ingenioase. Astfel, au apărut mini-parcările automate, supra și subterane, care pot "găzdui" chiar și 60 de automobile, într-un spațiu extrem de mic.
De fapt, aceste parcări sunt "blocuri" cu 10 – 15 etaje, la fiecare etaj putând fi parcate câte patru mașini. Desigur, nu există un model standard pentru astfel de parcări, totul depinzând de spațiul disponibil.
Avantajul unui astfel de sistem este costul mic de construcție (în jur de 2.500 euro pentru fiecare loc de parcare) și posibilitatea mascării fațadei, pentru a integra imobilul în mediul urban.
În Constanța, nu există încă astfel de parcări. Primele astfel de construcții vor apărea în cadrul ansamblurilor rezidențiale și vor putea fi folosite numai de cei care locuiesc acolo.
Prețurile, incluse de cele mai multe ori în costul total al apartamentului/casei, variază între 5.000 și 10.000 euro.
În oraș, un astfel de sistem ar funcționa ca o parcare normală cu plată. Omul vine și își pune mașina în liftul principal al parcării, primind în schimb o cartelă de identificare. Apoi, mașina este transportată automat la un etaj liber. Când vrea mașina înapoi, cetățeanul în cauză introduce cartela și i se comunică suma pe care trebuie să o plătească. După ce se achită suma corectă, mașina coboară până la intrarea centrală și omul poate pleca în liniște.
Parcările automate pot fi admirate în majoritatea țărilor dezvoltate din UE, cum ar fi Germania, Austria sau Spania.
Ca alternativă, cei care stau la casă pot investi într-un garaj modern, care costă cel puțin 1.200 euro. În funcție de feroneria folosită, de vopsea și de geamuri, prețul poate crește cu încă 1.000 euro. Prețul maxim ajunge la 5.000 euro, cea mai importantă parte a unui garaj fiind acoperișul, care înseamnă circa 30-40% din investiția totală. Un garaj subteran presupune costuri mai mari, întrucât modifică structura de rezistență a casei.
În general, investiția într-un garaj pornește de la 90-100 euro/metru pătrat.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2318 secunde