Ministrul transporturilor trebuie să pună capăt "războiului" din portul Constanța

181
Ministrul transporturilor trebuie să pună capăt

Articole de la același autor

Războiul comunicatelor de presă dintre Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, pe de o parte, și Organizația Patronală "Operatorul Portuar" împreună cu Federația Națională a Sindicatelor Portuare, pe de altă parte, continuă. 


CNAPMC a dat publicității un nou mesaj în care își exprimă opinia că protestele celor două entități "nu reprezintă poziția comunității portuare, fiind deturnate în interesul a câtorva persoane", fără a le nominaliza. 


În comunicat se afirmă: "Organizația Patronală "Operatorul Portuar" își clamează singură reprezentativitatea la nivelul comunității portuare, definindu-se drept unica voce a operatorilor, dar niciun document public nu confirmă acest fapt.  Reprezentativitatea nu este demonstrată nici prin numărul de membri și nici prin puterea financiară a patronilor, ci este un atribut al organizațiilor sindicale sau patronale dobândit potrivit prevederilor Legii 62/2011, care conferă statutul de partener social abilitat să își reprezinte membrii în cadrul dialogului social instituționalizat. Pentru a fi organizație patronală reprezentativă trebuie îndeplinite criterii clare. Conform informațiilor publicate, potrivit legii, pe site-ul Ministerului Muncii și Protecției Sociale, "Operatorul Portuar" NU este organizație patronală reprezentativă și nici nu a depus un dosar în acest sens. Dacă tot se face apel la transparență, ar fi interesant să fie cunoscute costurile acestor proteste și cine le finanțează.


Așa cum am mai precizat, cei care protestează în fața sediului companiei sunt, zilnic, salariați de la aceleași 4 sau 5 companii din port, mulți dintre aceștia neavând nicio legătură cu Federația Națională a Sindicatelor Portuare. Altfel, FNSP ar trebui să suporte plata acestor membri, iar din informațiile vehiculate pe piață costurile sunt suportate de firme. De altfel, surse din port spun că și costurile deplasării de joi, 26 martie 2015, la protestul organizat la sediul Ministerului Transporturilor au fost suportate tot de câteva firme. Așa cum unii dintre participanți au declarat, aceștia ar fi primit între 65 și 150 lei/persoană, pentru deplasarea la București, de la firmele lor. Dăm, astfel, ocazia Federației Naționale a Sindicatelor Portuare să demonteze aceste zvonuri și să demonstreze că liderul acesteia, Mircea Burlacu, nu reprezintă interesele a câtorva patroni din port, ci a membrilor de sindicat. CN "APM" SA consideră că acțiunile în forță ale organizației "Operatorul Portuar" sunt determinate, de fapt, doar de nemulțumirea reprezentanților câtorva companii din port că nu li se rezolvă solicitările în maniera impusă de ei."


Ce au rezolvat comunicatele de presă, dar acțiunile de protest? Nimic! Dimpotrivă, reacțiile și contra-reacțiile nu au făcut decât să pună gaz pe foc. Evoluția conflictului arată că niciuna dintre părți nu are de gând să cedeze, că ambele sunt decise să își apere pozițiile. Până unde sunt dispuse să meargă? Nimeni nu trebuie să își facă iluzii: consecințele blocajului instituțional vor fi suportate de toate taberele, inclusiv de economia națională. Surprinzătoare este indiferența cu care Ministerul Transporturilor, în calitate de proprietar al domeniului public portuar, de acționar majoritar la CNAPMC și de autoritate centrală, tratează această criză fără precedent din portul Constanța. Lucrurile nu mai pot continua așa. Este cazul ca ministrul Ioan Rus să se implice direct în soluționarea conflictului. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 01 Aprilie 2015
Stire din Economie : Turismul este în creștere în 2015
Miercuri, 01 Aprilie 2015
Stire din Economie : Creditarea în lei s-a accelerat
Miercuri, 01 Aprilie 2015
Stire din Economie : Euro roade din leu
Pagina a fost generata in 1.2249 secunde