Ministrul Transporturilor vrea să reformeze Autoritatea Feroviară Română

107
Ministrul Transporturilor vrea să reformeze Autoritatea Feroviară Română - afer-1458234267.jpg

Articole recomandate

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, i-a cerut, joi, noului director general al Autorității Feroviare Române (AFER), Dragoș Floroiu, numit în funcție în urmă cu două zile, să reformeze instituția și să implementeze practicile europene din domeniul feroviar, pentru a contribui la revigorarea transportului pe cale ferată din România, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Transporturilor, informează News.ro.


Ministrul Transporturilor a efectuat joi o vizită de lucru la AFER, unde a purtat discuții cu echipa condusă de noul director general.

"Ministrul Transporturilor a solicitat noii conduceri să reformeze Autoritatea Feroviară Română, astfel încât să poată fi implementate cu succes practicile europene ce decurg din Pachetul IV Feroviar care facilitează crearea unui spațiu feroviar unic european. Astfel, va fi posibilă revigorarea transportului feroviar și prin aceasta, stimularea economiei naționale", se precizează în comunicatul ministerului.

Actualul șef al AFER, Dragoș Floroiu, a fost anterior inspector șef în cadrul instituției, dar și director al Organismului de Investigare Feroviar Român (OIFR).

Autoritatea Feroviară Română, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, este organismul care asigură autorizarea în materie de siguranță a administratorilor de infrastructură feroviară și acordă licențierea și certificarea în materie de siguranță a operatorilor de transport feroviar.

AFER asigură controlul și inspecția de stat în transportul feroviar și cu metroul, dar și activitatea specifică tip registru feroviar, constând în principal în înmatricularea materialului rulant și în evidența infrastructurii feroviare publice.

Revigorarea transportului feroviar dorită de ministrul Transporturilor nu pare a fi posibilă atât timp cât starea căii ferate este deplorabilă în raport cu standardele europene. Viteza comercială este de aproximativ 40 kilometri la oră pentru călători și 20 de kilometri la oră pentru traficul de marfă. În fiecare an devin scadenți la reparații capitale 370 de kilometri de cale ferată, însă bugetul CFR SA prevede fonduri pentru repararea a 5-15 kilometri.

Numirea noului șef al AFER vine după ce fostul director general al AFER, Gelu Dae, a fost trimis în judecată sub control judiciar într-un dosar în care mai sunt cercetați oameni de afaceri din domeniul reparației de echipament rulant și angajați CFR. Gelu Dae, absolvent al unei facultăți particulare de filozofie și jurnalistică, a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de favorizare a infractorului, într-o afacere de reparare a unor automotoare.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 17 Martie 2016
Stire din Economie : Leul a sunat retragerea
Pagina a fost generata in 0.9359 secunde