Incident în portul Constanța

Nava "Abdul Kader F" și-a pierdut marfa în bazinul portuar

1042
Nava
Nava "Abdul Kader F" (120,5 m lun-gime), sub pavilion Georgia, a fost implicată, ieri, într-unul dintre cele mai stupide incidente petrecute în ultimii ani în portul Constanța.

Mai multe ipoteze
"Abdul Kader F" se afla în dana 43, la cheu. Încărcase 7.201 tone de cherestea în magazii și pe punte. Docherii își terminaseră treaba de vreo două ore, potrivit declarațiilor unor martori oculari. Câțiva membri ai echipajului se ocupau de amararea (legarea) stivelor de cherestea de pe puntea principală.
La un moment dat, nava s-a înclinat spre bordul dinspre larg și un balot de cherestea a căzut în apă. Apoi, a revenit în poziția de echilibru, după care s-a aplecat spre cheu atât de tare, încât mare parte din stivele de cherestea s-au prăvălit pe cheu și în bazinul portuar.
Unul dintre docherii care a fost martor la incident susține că operațiunea de amarare era efectuată de doi marinari. Când nava a început să se încline, ei au luat-o la fugă, reușind să se îndepărteze la timp de locul în care stivele de cherestea au luat-o la vale.
Autoritățile au început cercetările, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Laurențiu Zanfir, căpitanul șef adjunct al Căpităniei Zonale Constanța. Pentru stabilirea cauze-lor incidentului sunt luate în considerare mai multe ipoteze. Una dintre acestea ar putea fi cedarea legăturilor cu care s-a efectuat amararea. O altă cauză ar putea fi o greșeală de balastare. Nu este exclus să fie vorba de o supraîncărcare a navei și tocmai de aceea a fost solicitată documentația acesteia.
Docherii prezenți la față locului susțineau că nu au mai văzut o navă cu atât de multă cherestea pe punte, dar unul dintre membrii echipajului a replicat că "Abdul Kader F" a fost încărcată "normal".

Cazul "Ogan Bey"
Echipajul navei se poate considera norocos. Incidentul ar fi putut să aibă loc în largul mării, în cu totul alte condiții atmosferice. Nu trebuie omis faptul că ne aflăm în anotimpul furtunilor, iar Marea Neagră este extrem de periculoasă.
Pe data de 12 decembrie 2009, la ora 2,39, cargoul turcesc "Ogan Bey" s-a scufundat la 180 – 200 km de Istanbul. Nava plecase din portul Tuapse, încărcată cu cărbune, și se îndrepta spre portul turcesc Canakka-le. La bord se aflau 16 navigatori: 8 turci, 6 ucraineni și 2 georgieni. 12 marinari au fost salvați, 2 au decedat, iar alți 2 au fost dați dispăruți.
Conform informațiilor preliminarii, nava a fost prinsă de furtună și
s-a răsturnat din cauza deplasării mărfii. "Ogan Bey" a fost construită în 1970, avea capacitatea de 8.150 tdw și era înregistrată sub pavilion Panama.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5992 secunde