Navigația pe Dunăre se poate îmbunătăți cu investiții de 100 milioane euro

169
Navigația pe Dunăre se poate îmbunătăți cu investiții de 100 milioane euro - navigatiepedunare-1415285206.jpg

Articole de la același autor

La Vukovar, în Croația, a avut loc cea de-a șasea reuniune a grupurilor de lucru pentru implementarea strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării (EUSDR). Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a fost reprezentată de Vladan Misic.

Au participat delegați din cadrul Federației Europene a Porturilor Interioare (FEPI), Asociației "Inland Navigation Europe", Uniunii Europene în Transportul pe Barje (EBU), Organizației pentru Navigația pe Ape Interioare Europene (ESO) și ai Pro Danube International.

Grupul de lucru a subliniat necesitatea ca țările riverane să impună ca prioritate întreținerea șenalului navigabil al Dunării pentru o mai bună navigabilitate.

Conform calculelor specialiștilor din cadrul reuniunii, sunt necesare investiții suplimentare de 85 milioane euro pentru a atinge nivelul recomandat pentru navigația pe Dunăre în condiții de siguranță, iar costurile anuale suplimentare ar fi de 8 milioane euro.

Comparativ cu necesitățile de finanțare ale altor proiecte de infrastructură de transport, aceasta este considerată o sumă modestă, iar Comisia Europeană și-a exprimat disponibilitatea de a oferi sprijin prin co-finanare din partea UE.

Starea precară actuală a șenalului navigabil al Dunării este o problemă presantă pentru sectorul căilor navigabile interioare și a industriei transporturilor din centrul și sud-estul Europei. Această situație amenință navigația în condiții de siguranță și de rentabilitate a Dunării, cu consecințe dezastruoase pentru companiile care activează în acest sector.

Noul Master Plan privind reabilitarea și întreținerea șenalului pe Dunăre și afluenții săi navigabili identifică locații critice de întreținere care limitează în prezent navigabilitatea Dunării și analizează problemele și nevoile financiare necesare pentru a le rezolva.

Sunt necesare investiții pentru echipamente de dragare, marcarea șenalului navigabil și realizarea unor hărți ale albiei fluviului. Investițiile vor fi efectuate în deplină conformitate cu legislația europeană de mediu, asigurându-se astfel respectul pentru biodiversitate.

Dunărea, deși o coloană vertebrală de dezvoltare economică și de transport care respectă mediul, nu și-a valorificat potențialul. Pentru a atinge acest deziderat este necesar ca toți factorii de decizie să își concentreze eforturile, se arată în comunicatul de presă al CNAPMC. (I.T.C.)

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 07 Noiembrie 2014
Stire din Economie : Nivelul radiațiilor la Cernavodă
Pagina a fost generata in 1.4801 secunde