Navigatorii români din flota Promar Shipping Services plâng cu vorbe după bani

20512
14
Criza din industria off-shore, generată de scăderea dramatică a prețurilor petroliere, a făcut în ultimii doi ani numeroase victime în rândul navigatorilor. Mulți dintre ei și-au pierdut locurile de muncă bine plătite, iar alții au rămas cu salariile neachitate de luni de zile.


Printre navigatorii afectați de declinul acestei industrii se numără și românii care au lucrat în flota companiei Promar Shipping Services din Geneva. Aceasta deține navele de aprovizionare off-shore "Mamola Serenity", "Mamola Challenger", "Mamola Champion", "Mamola Melody" și "Mamola Responder"


De la un timp, armatorul a cam "uitat" să își plătească echipajele. Marinarii fac presiuni, amenință și se plâng pe la toți sfinții. După lupte grele, unii reușesc să recupereze salariile restante și să se repatrieze. Alții se întorc în țară mai lefteri decât au plecat și încep să facă potecă la ușa companiilor de crewing care au intermediat angajarea lor la firma din Geneva. 


Șeful de echipaj Petrică Mircioiu are 54 de ani și muncește de nouă ani la firma Promar Shipping Services. În prezent este îmbarcat pe nava "Mamola Serenity", alături de un alt român, electricianul Roșca Liviu, care, la rândul lui, are o vechime de patru ani la această companie. Cei doi români fac parte dintr-un echipaj internațional de 16 oameni. În prezent, nava "Mamola Serenity" servește platformele petroliere din zona Point Noire, Congo.


Petrică Mircioiu a sunat la redacția "Cuget Liber" pentru a ne informa că echipajul nu și-a mai primit salariile de trei luni (perioada februarie - aprilie 2017). "Compania Promar Shipping Services din Geneva ne promite într-una că o să ne dea banii. Ne amână de la o săptămână la alta, de la o lună la alta. Ne-am pierdut încrederea în ei. Nu știm ce să mai facem. Am contactat firma de agenturare Gesmar Ship Services din Constanța, prin intermediul căreia am plecat noi, românii, dar aceasta ne spune că nu ne poate ajuta în niciun fel, întrucât nu mai are contract cu armatorul", a relatat șeful de echipaj.


Potrivit acestuia, în Point Noire este ancorată și nava "Mamola Champion", pe care se află alți doi români: Cristian Calistru - șef de echipaj și Sorin Ștefan. Primul este neplătit din decembrie 2016, iar contractul său de muncă a expirat. Cel de-al doilea este neplătit din luna noiembrie 2016.


L-am sfătuit pe șeful de echipaj Petrică Mircioiu să se adreseze Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). Aceasta este singura organizație din lume care îi ajută pe navigatorii aflați la ananghie. Cu sprijinul ITF, echipajul va putea să execute polița de asigurare încheiată conform Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC - 2006. În cazul în care nava și echipajul nu sunt asigurați, rămâne doar soluția acțiunii în Justiție - o cale lungă și costisitoare pentru navigatori. 


Aceste necazuri ar fi putut fi evitate dacă, înainte de a pleca pe mare, marinarii s-ar fi interesat la ITF și Sindicatul Liber al Navigatorilor despre navă și situația companiei la care urmau să se angajeze. Ar fi aflat că și alți navigatori care au lucrat în flota Promar Shipping Services au avut probleme cu plata salariilor. 


Stimați marinari, este bine să nu mai luați de bună propaganda de pe site-urile companiilor de navigație! Singurele organizații care vă oferă informații corecte despre nave, contracte și companiile de shipping sunt ITF și sindicatele afiliate. 


Până la urmă, Cristian Calistru și colegii săi de pe "Mamola Serenity" și "Mamola Champion" vor reuși să vină acasă, cu bani sau fără, dar n-ar trebui ca alți români să se lase păcăliți și să plece în locul lor. Vor avea aceeași soartă!


Comentează știrea

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Mirea de la "Atitudinea"
8 mai 2017
Mihalcioiu & autoritatile romane

Am niste intrebari ptr" marele" sindicalist Mihalcioiu si mai ales ptr autoritatile romane( alo DNA , se aude???) : Cine din ANR a acreditat,GESMAR Shipping?Cine le-a dat autorizatie de functionare?O firma de crewing sa fie acreditata de ANR, trebuie sa aibe polita de asigurare ptr personalul navigant.In cazul prezentat mai sus, firma Gesmar trebuia sa repratieze toti romanii si sa le plateasca salariile ,in baza politiei de asigurare.Avem ANR,DNA,ITF,Inspectoratul muncii si nimeni nu face nimic? De ce ANR-ul nu face nimic ptr marinarii romani?Sunt cumva in cardasie cu cei de la GESMAR?D-le Mihalcioiu de ce nu sesizati DNA-ul?Nu este primul caz cand o firma acreditata de catre ANR face asemenea mizerii?Domn Mihalcioiu, daca vreti intr-adevar sa faceti ceva ptr marinarii romani, sesizati procurorii sa faca curatenie in acest viespar denumit ANR? PS.Cand vine vorba de lepre si lichele penale, sunt fan al spectacolului cu catuse.Chiar imi doresc sa-i vad cu catuse pe cei vinovati de aceasta situatie.

Catana-politist si sef mecanic pensionar
8 mai 2017
Ciudate poze

In fotografiile expuse marinarii astia - daca ei sunt cei despre care se vorbeste in articol - zambesc si par destul de fericiti... Ori s-au tampit...?!? In rest , de acord cu dl.Mirea , cu o singura remarca: pentru acreditare agentiile de crewing trebuie sa faca dovada depunerii unei garantii bancare , insa ele depun de fapt contravaloarea unui teren / casa / etc..., iar pana ar fi vandute aceste garantii prin licitatie este o cale lunga. Asta daca nu cumva vor incepe un proces de contestare a executarii silite a garantiei prin vanazare la licitatie...

Mirica Alexandru
8 mai 2017
ITF

Eu sunt membru SLN cu cotizatie la zi. Iar SLN si alte sindicate nationale fac parte din ITF, la care platesc o cota din cotizatii, Deci SLN si ITF sunt ale membrilor de sindicat. Marinarii din flota promar nu sunt membri SLN, deci nu pot beneficia de serviciile SLN si ITF. Sunt destui marinari care nu sunt membri de sindicat, dar cand dau de necaz isi aduc aminte de SLN si ITF si cer ajutorul. iar ajutorul costa. Un simplu telefon costa bani. Acesti marinari care nu sunt membri.SLN ar putea sa apeleze la Sindicatul Politistilor, al Postasilor sau Taximetristilor. De ce nu o fac? SLN si ITF nu au nicio obligatie fata de ei. Daca au probleme, sa relcame la Politie, in Justitie!

Cristy
8 mai 2017
Platiti cotizatia

Eu personal am fost salvat de SLN, si stiu ca fara ajutorul lor nu cred ca reuseam sa scap cu banii luati din situatia in care eram. Ei sunt o organizatie care isi respecta membri care ii platesc pentru a faceea ceea ce fac.Majoritatea navigatorilor din alte tari platesc aceasta taxa si in caz de probleme la nava sunt ajutati.Taxa este foarta mica aproape insesizabila ,putin mai mare pentru ofiteri, dar este un fel de asigurare personala ca aveti un minim de ajutor in caz de nevoie. Parerea mea invatati din greseli si platiti acea taxa anuala sa puteti sa dormiti bine in caz de probleme asemanatoare la nava.Stiu ca pentru romani e ca si cum mai baga o alta taxa si nu e ok dar asta e insasi o asigurare de viata, habar nu aveti ce stres se genereaza la nava in caz de neplata sau falimentul companiei. Eu personal le multumesc si acum celor de la SLN.

Banias
8 mai 2017
Bravo postacilor !

Hopaaa... A inceput sa scrie Mihalcioiu comentarii... Pai bai Mirica , poate sunt membrii de sindicat pe navele alea (cu cotizatie platita). Bine Cristy , indemnul tau (chiar daca are greseli gramaticale) , s-a retinut...

Marinar
8 mai 2017
Gesmar shipping

Jegosii de la gesmar, din viluta de neam prost de pr strada poporului ar trebui stransi de gat. In frunte cu mincinoasa ordinara si Andreea Lemonie si asa zisul director Sorin Maraloi.2 jeguri umane, 2 mincinoși, 2 lepre ale societatii. Pana cand credeti ca o sa va mai mearga asa nemernicilor? Andreea, mai lasa basinilr si minciunile si mai bine ascunde-te!! Iar tu, asa zisule director...esti un ras uman, o scursura!

Cine este adevaratul
8 mai 2017
Vinovat

Se face o mare confuzie intre agentia de crewing si armator. Ani de zile marinarii au plecat la acel armator si au venit plini de bani prin Gesmar. Cum ar fi putut sa stie Gesmar ca armatorul numai are bani si ca este falimentar dupa ce, repet ani de zile, marinarii se bateau sa plece pe acele nave!!! In momentul cand au sesizat probleme au oprit trimiterea marinarilor dar pt cei plecati intr-adevar nu este usor, dar armatorul este cel vinovat si care trebuie silit sa plateasca!

Marinar Gesmar
8 mai 2017
Probleme Promar

Eu sunt unul care am avut probleme recente la Mamola... dar am reusit sa ma descurc. Am sunat la SLN, am plans un pic ca vai si amar de mine si m-au bagat in lista lor de lucru. Va spun sigur ca noi am vorbit unii cui ceilalti, nici unul nu era membru SLN dar ne-a ajutat pe toti pana la lotul in care am plecat si eu, dar si pe urma. Ne-a zis ca dupa ce ne primim banii sa trecem si sa devenim membrii de sindicat. Nu am mai dat pe la ei ca nu am avut timp. Si acum mi-am cam cheltuit banii recuperati asa ca nu mai trec. Ma simt bine ca mi-am luat banii si ii compatimesc pe cei care nu si-au rezolvat problema.. Am mai vorbit cu ceilalti colegi si nu a mai trecut nimeni pe la SLN sa se faca membru asa ca nu mai ma duc nici eu ca oricum nu mai am bani. Oricum multumersc pentru ajutor d-lui Mihalcioiu

un al marinar
8 mai 2017
pentru Marinar Gesmar

bine mai marinare, te-ai descurcat si i-ai tras-o lui mihalcioiu cu sindicatul lui cu tot, nu ? ce sa zic, esti tare ma... vai mama ta. mi-ar fi rusine sa mai scriu dar la tine rusinea e ceva care e bine sa o ai cit mai multa. ar fi fost bine sa nu te ajute nimeni si atunci nu te mai simteai bine mai lepra ce esti, ca ma racaie pe mine la ochi ce am citit de la tine si nu m-am putut abtine, dar pe aia care te-or fi ajutat...

Master Joe
8 mai 2017
vinovatii fara vina ......

Dupa cate inteleg eu din ceea ce s-a scris, sunt niste oameni tepuiti de o companie. Agentia de crewing este si ea vinovata dar nu pentru ea muncestre navigatorul ci pentru propietarul sau compania care administeraza navele. Compania face p...la mare cu banii scosi de prostii de navigatori prin munca lor care isi dau sufletul prin caldurile alea din Africa. Logic si legal, astia trebuie sa plateasca salariile. Nu ii vad vina agentului de crewing dar iarasi dupa cate cunosc eu, SLN a impus inca de prin anii defunctei flote care parasise navele si ai sai navigatori o lege care obliga Agentia de Crewing sa faca o asigurare pentru plata a doua luni salariu in caz de abandon. Nu cred ca ANR a incalcat legea si a autorizat aceasta agentie fara asigurare sau garantie. Problema este ca sunt cativa de vreo 5 luni neplatiti si nu pot fi acoperiti de asigurarea din Romania. Rezolvarea acestui caz intr-adevar tine de cei care au mijloace financiare si experienta in asa ceva, si aici intr-adevar SLN si ITF sunt singurii care pot face ceva dar daca acei navigatori in necaz nu fac parte dintr-o organizatie amintita... atunci mai raman si ei cu buza umflata, poate se invata minte. Fiecare dupa cum si-o face. Iar faza cu DNA sa fie sesizat de nu stiu mai cine, e o copilarie in acest caz, sa fim serioasi. Si sfatul meu este sa mearga cat mai multi navigatori la sindicat. Baietii de acolo sunt seriosi si se zbat foarte mult pentru navigatorii romani , iar acestia din urma isi bat joc de munca sindicatului, vezi "Marinar Gesmar". Atat.

14 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3401 secunde