Navigatorii și cadeții români au o mai mare căutare pe piața forței de muncă marinărești

2769
Navigatorii și cadeții români au o mai mare căutare pe piața forței de muncă marinărești - navigatoriisiadetiromaniauomaima-1601302995.jpg

Articole de la același autor

• Armatorii comunitari au redescoperit forța de muncă europeană

Criza declanșată pe mările și oceanele lumii de pandemia Covid-19 este departe de a se încheia. „Schimburile de echipaje se fac, în continuare greu. Recent China a promis că își va deschide porțile pentru navigatori. 


La această oră, la bordul navelor aflate în șantierele navale chineze sunt mai multe echipaje blocate. Panama – un punct important în traficul maritim - a anunțat că a dat drumul schimburilor de echipaje, dar, în realitate, lucrurile se mișcă foarte greu. De la declarații la fapte e o distanță prea mare. Sunt multe condiții de îndeplinit și numeroase bariere” - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu - președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România.

Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) și sindicatele afiliate depun mari eforturi pentru a înlătura piedicile din calea schimburilor de echipaje.

„După cum se știe, România manifestă deschidere în această chestiune. Deși nu au fost prea multe solicitări, în Constanța și în porturile mici au avut loc schimburi de echipaje. În zona noastră, cea mai mare problemă o reprezintă navigatorii sirieni, care fug de războiul din țara lor și vor să ajungă în comunitatea europeană”, povestește liderul SLN.

În condițiile pandemiei, piața internațională a forței de muncă marinărești se reconfigurează. Din cauza restricțiilor sanitare impuse de India și Filipine – doi dintre cei mai mari furnizori de echipaje pentru flota mondială – numărul de navigatori din aceste țări, disponibili pe piață s-a redus.

„Armatorii au început să se reorienteze spre un segment al forței de muncă prea puțin căutat în trecut: studenții din învățământul marinăresc, cadeții și ofițerii trecuți de o anumită vârstă. O serie de companii de navigație au început să încheie contracte cu unitățile de învățământ pentru a le pregăti navigatori. Aceasta ar trebui să fie normalitatea pe viitor. Anormal este ca studenții să își plătească studiile. Normal este ca armatorii, care sunt beneficiarii forței de muncă, să finanțeze formarea ei și să o permanentizeze. În ultima perioadă s-au făcut numeroase angajări. Europa este un continent deschis pentru schimburile de echipaje. Tocmai de aceea, numărul navigatorilor blocați la bordul navelor din flota mondială a scăzut de la 500.000 la 300.000, pentru că Europa contribuie mult la schimburile de navigatori. Piața s-a deschis mai mult pentru navigatorii europeni. Sunt armatori europeni care își întorc fața spre forța de muncă europeană, iar România este în atenția marilor companii de navigație. Lucrurile nu sunt deloc ușoare. Încă sunt mulți navigatori care trebuie să ajungă acasă și alții care vor să ajungă la nave, iar cursurile de pregătire la CERONAV și în sistemul universitar se desfășoară online. Dar cine vrea să navige are o șansă în plus. În continuare, în ciuda greutăților întâmpinate, cariera pe mare este frumoasă și mai bănoasă decât cele de la uscat”, a afirmat liderul SLN. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5447 secunde