Norme mai stricte de protecție a clienților serviciilor financiare online

80
Norme mai stricte de protecție a clienților serviciilor financiare online - normemaistrictedeprotectieaclien-1652367417.jpg

Articole de la același autor

Comisia Europeană a adoptat o reformă a normelor UE privind comercializarea la distanță a serviciilor financiare. Propunerea va consolida drepturile consumatorilor și va încuraja furnizarea transfrontalieră a serviciilor financiare pe piața unică.

Propunerile vizează:
 

- facilitarea accesului la dreptul de retragere în termen de 14 zile pentru contractele de servicii financiare la distanță;

- norme clare privind informațiile precontractuale care trebuie furnizate, precum și modul și momentul în care acestea trebuie furnizate;


- norme speciale pentru protecția consumatorilor la încheierea de contracte de servicii financiare online. Propunerea le impune traderilor obligația de a institui sisteme online echitabile și transparente și de a oferi o explicație adecvată atunci când utilizează instrumente online (de exemplu, consiliere robotizată sau chat box). Normele consolidează, de asemenea, capacitatea de acțiune a consumatorului, oferindu-i posibilitatea de a solicita intervenție umană, în cazul în care interacțiunea cu astfel de instrumente online nu este pe deplin satisfăcătoare;


- asigurarea respectării legislației. Propunerea va consolida mijloacele de acțiune ale autorităților competente. Se vor aplica sancțiuni mai severe contractelor de servicii financiare încheiate la distanță în cazul încălcărilor transfrontaliere pe scară largă, cu o sancțiune maximă de cel puțin 4% din cifra de afaceri anuală.


- o armonizare juridică deplină, stabilind norme similare pentru toți furnizorii din toate statele membre ale UE.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4842 secunde