Șeful Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Ionul Mișa, a declarat marți, la Iași, că anul 2018 va fi unul dificil din punctul de vedere al încasărilor, pentru că programul acestora este "foarte în urmă" și a subliniat, în context, că una dintre cheile importante în creșterea gradului de colectare este informatizarea.
"Anul 2018 va fi un an dificil din punct de vedere al încasărilor, pentru că programul de încasări este foarte în urmă. Probabil vor fi și alte modificări care vor suplimenta planul de încasări, și atunci cred că este foarte important să ne uităm mult mai atent la componenta de IT. M-aș bucura ca fiecare dintre dumneavoastră să încerce să utilizeze programul IT cât mai bine, să încerce să descopere celelalte structuri, celelalte componente. Aș vrea, și o să inițiem, un proces de instruire pentru fiecare program informatic, astfel încât (...) să puteți transmite informații cât mai precise, cât mai utile, cât mai rapid", le-a transmis Mișa celor prezenți la bilanțul Direcției Regionale de Finanțe Publice Iași.
Totodată, șeful ANAF le-a cerut colegilor săi să pună "accent mare pe partea de asistență a contribuabilului".
"Din punctul meu de vedere, cheia stă în asistența contribuabilului. (...) V-aș ruga să interacționați cât mai mult cu contribuabilii și să oferiți cât mai multe informații. (...) Avem schimbări majore din punct de vedere fiscal, schimbări de mentalitate din punct de vedere fiscal. Aș vrea în primul rând dumneavoastră să le cunoașteți și să le transmiteți contribuabililor", a afirmat Mișa.
El a atras atenția că mai există "sincope" și "răspunsuri" "destul de mult diferite" la aceeași întrebare.
"Vreau să răspundem punctual unei solicitări a unui contribuabil, vreau să eliminăm acele șabloane sau răspunsuri tip în care dăm copy paste din Codul de procedură fiscală sau din Codul fiscal. Credeți-mă, toți cei care au scris o adresă sau o solicitare către ANAF pot citi și singuri, important este ca noi să le răspundem sau să le interpretăm Codul fiscal sau Codul de procedură fiscală pentru a ști exact ce au de făcut", a subliniat Ionuț Mișa.
De asemenea, șeful ANAF a spus că pentru a oferi servicii fiscale de calitate trebuie să crească gradul de profesionalism.
"Trebuie să crească gradul de profesionalism, trebuie să crească foarte mult modul în care interacționăm cu contribuabilii, trebuie să oferim servicii fiscale de calitate, din ce în ce mai bune. Dacă vrem să schimbăm o percepție generală asupra ANAF-ului și asupra activității ANAF-ului, dacă vrem să îmbunătățim o imagine a ANAF-ului, va trebui să oferim serviciile fiscale cele mai bune. Asta înseamnă că fiecare dintre noi trebuie să se pregătească în meseria pe care o are și să încerce într-un fel sau altul să fie cel mai bun", a mai declarat Mișa.
Sursă: Agerpres