Pentru a veni în ajutorul navigatorilor de pe mare
Ovidiu Cupșa cere IMO să prelungească valabilitatea documentelor marinărești
1875
Articole de la același autor
Navigatorii români sunt "prizonieri" pe mare!
18 Martie 2020
Nu atentați la viața docherilor și mecanizatorilor companiei Socep!
14 Februarie 2020
Celco Grup înalță un ansamblu rezidențial ultramodern spre beneficiul orașului și al propriilor angajați
20 Februarie 2020
Coronavirus: alarmă pe mări și oceane! Măsuri speciale de protecție a navigatorilor
28 Februarie 2020
"Mii de marinari români sunt blocați la nave și alte mii pe uscat.
O mare parte din economia Constanței și a țării depinde de marinari, lucrătorii portuari off-shore și industriile conexe. Aproape fiecare familie are un membru sau un apropiat care lucrează în această industrie", afirmă Ovidiu Sorin Cupșa, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV
O mare parte din economia Constanței și a țării depinde de marinari, lucrătorii portuari off-shore și industriile conexe. Aproape fiecare familie are un membru sau un apropiat care lucrează în această industrie", afirmă Ovidiu Sorin Cupșa, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV
Drept urmare, spune Cupșa, în contextul scăderii mobilității navelor, a reducerii traficului naval, a îngreunării schimburilor de echipaj și a tuturor operațiunilor uzuale, Ministerul Transporturilor, Autoritatea Navală Română, CERONAV, SLN, CNAPMC, operatorii portuari și agențiile de crewing sunt implicate în identificarea de soluții.
"Problema schimburilor de echipaj afectează marinarii nu doar economic, ci și din punct de vedere a conformității certificatelor, care este esențială pentru menținerea în flotă. Pentru cei blocați la uscat facem toate eforturile la nivel instituțional să continuăm cursurile și să eliberăm certificatele, în condițiile respectării stării de urgență.
La un moment dat schimburile vor exploda și România nu-și poate permite să își scoată marinarii din flota mondială, în acel moment, din cauza unor certificări neconforme. Dar și pentru marinarii a căror ambarcare se prelungește, certificarea poate deveni o mare problemă la controalele PSC și a altor autorități", atrage atenția directorul general al CERONAV.
La un moment dat schimburile vor exploda și România nu-și poate permite să își scoată marinarii din flota mondială, în acel moment, din cauza unor certificări neconforme. Dar și pentru marinarii a căror ambarcare se prelungește, certificarea poate deveni o mare problemă la controalele PSC și a altor autorități", atrage atenția directorul general al CERONAV.
Drept urmare, cu acordul Ministerului Transporturilor și al ANR, cursurile obligatorii organizate de CERONAV se desfășoară, în continuare, prin transmiterea lor on-line și prin însușirea competențelor practice cu respectarea normelor de securitate sanitară impuse de situația de urgență.
În calitate de ambasador maritim, Cupșa i-a scris secretarului general al Organizației Maritime Internaționale, solicitând prelungirea automată, cu patru luni, a valabilității certificatelor navigatorilor. Măsura este necesară, întrucât la nivel mondial sunt sute de mii de marinari blocați la nave.
În plus, directorul CERONAV a solicitat Ministerului Transporturilor ca printre măsurile de ajutorare a populației și companiilor ce vor fi adoptate de guvern, să figureze: amânarea obligațiilor fiscale și a ratelor bancare pentru marinarii care nu reușesc să plece la navă din cauza crizei; acordarea de facilități firmelor de crewing, a căror activitate este afectată în această perioadă.
În calitate de ambasador maritim, Cupșa i-a scris secretarului general al Organizației Maritime Internaționale, solicitând prelungirea automată, cu patru luni, a valabilității certificatelor navigatorilor. Măsura este necesară, întrucât la nivel mondial sunt sute de mii de marinari blocați la nave.
În plus, directorul CERONAV a solicitat Ministerului Transporturilor ca printre măsurile de ajutorare a populației și companiilor ce vor fi adoptate de guvern, să figureze: amânarea obligațiilor fiscale și a ratelor bancare pentru marinarii care nu reușesc să plece la navă din cauza crizei; acordarea de facilități firmelor de crewing, a căror activitate este afectată în această perioadă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 09 Martie 2020
Sâmbătă, 07 Martie 2020
Sâmbătă, 29 Februarie 2020
Miercuri, 26 Februarie 2020
Miercuri, 26 Februarie 2020
Luni, 24 Februarie 2020
Miercuri, 19 Februarie 2020
Sâmbătă, 01 Februarie 2020
Joi, 30 Ianuarie 2020
Vineri, 24 Ianuarie 2020