Pe navigatori îi așteaptă încă un an al provocărilor

374
Pe navigatori îi așteaptă  încă un an al provocărilor - penavigatorinavigatorii-1452017985.jpg

Articole de la același autor

BIMCO - cea mai mare asociație de shipping din lume apreciază că anul 2016 va fi "un an al provocărilor" pentru shipping-ul internațional, întrucât prognozele Fondului Monetar Internațional nu sunt deloc optimiste, iar China își reevaluează creșterea viitoare și direcția evoluției economice. Ca urmare, industria de transport maritim se poate aștepta la un nivel scăzut și nesigur de susținere a cererii din partea unuia dintre cei mai importanți beneficiari ai ser-viciilor shipping-ului internațional.

În schimb, Europa și Japonia, în special, ar putea oferi surprize pozitive în 2016, deoarece Banca Centrală Europeană și Banca Japoniei caută să stimuleze creșterea economică, să asigure redresarea durabilă de care toată lumea are nevoie.

În SUA, rata șomajului e mică, iar creșterea PIB-ului este mare. Dar, pe de altă parte, ratele în creștere ale dobânzilor ar putea genera ascensiunea prețurilor, cu efect negativ asupra investițiilor și consumului.

Forțele pieței din China fiind imprevizibile, provoacă volatilitatea cererii de transport maritim. Evoluția pieței în 2016 depinde de ceea ce vor face siderurgiștii chinezi. Vor relansa producția și consumul intern, vor importa mai mult minereu? Pentru 2016, BIMCO se așteaptă la o creștere de 2% a cererii de materii prime siderurgice, iar acest lucru va fi acompaniat de un nou record al navelor trimise la fier vechi.

În sectorul petrolier, după "furtuna prețurilor" din 2015 se prevede o mai mare stabilitate. BIMCO așteaptă revenirea Iranului pe piața exportului de petrol brut și o restructurare a cotelor de piață.

Excedentul de capacități de transport containerizat a crescut în 2015, prin intrarea în operare a unor nave noi. Pe de altă parte, cererea de mărfuri din partea Europei a fost dezamăgitoare. Conform previziunilor BIMCO, situația nu se va îmbunătăți în noul an.

În aceste condiții, navigatorii și cadeții români nu se pot aștepta la o creștere a numărului locurilor de muncă. Cel mult, se va produce o redistribuire a acestora între navigatorii diferitelor națiuni, pe criterii pecuniare, de competență și de seriozitate în muncă. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4809 secunde