Persoanele fizice vor comunica electronic cu Fiscul

157
Persoanele fizice vor comunica electronic cu Fiscul - persoanelefizice-1408883524.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Finanțelor revoluționează relația de comunicare dintre Fisc și plătitorii de taxe și impozite. Pe viitor, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la propria situație fiscală, prin intermediul serviciului "Spațiul privat virtual", pus la dispoziție de această instituție. Serviciul de comunicare electronică va fi disponibil în mod gratuit, 24 din 24 de ore.

Prevederile referitoare la utilizarea lui se regăsesc în proiectul de ordin al ministrului finanțelor publice pus în dezbatere publică, pe site-ul instituției.

Într-o primă etapă, serviciul "Spațiul privat virtual" va fi disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014 până la sfârșitul anului, pentru un anumite documente și informații destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în București și în județul Ilfov. Potrivit proiectului de act normativ, pentru a accesa "Spațiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditați în condițiile Legii nr.455/2001) sau prin credențiale de tip nume/parolă însoțite de coduri de autentificare de unică folosință OTP.

Comunicarea electronică în spațiul privat virtual se va face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât și dinspre organul fiscal către contribuabil.

Documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spațiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, în care se va aplica proiectul pilot sunt următoarele:

A) documente emise de organul fiscal și comunicate contribuabilului automat - decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 și emise după data de 1 septembrie 2014.

La cererea contribuabilului, Fiscul va comunica:

1. situația obligațiilor fiscale de plată;

2. foaia de vărsământ;

3. situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori;

B) documente emise de contribuabil și comunicate organului fiscal:

1. cerere privind situația obligațiilor fiscale de plată;

2. cerere privind foaia de vărsământ;

3. cerere privind situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori.

Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel național și se vor extinde categoriile documentelor și informațiilor comunicate spre și dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica și cu alte tipuri de credențiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.

Potrivit proiectului de ordin, categoriile de documente care privesc situația fiscală proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicării prin "Spațiul privat virtual" sunt:

- declarații fiscale întocmite de persoana fizică, potrivit legii;

- cereri adresate de persoana fizică organului fiscal pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală: cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale;

- acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de organul fiscal în executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificări, somații;

- documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit;

- registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani.

Proiectul de act normativ stabilește o serie de reguli privind utilizarea "Spațiului privat virtual", în condițiile în care este asigurată securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.

De asemenea, potrivit proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispoziția contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv în perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul căruia va oferi informații publice cu caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligațiilor fiscale, respectiv: calendarul obligațiilor fiscale, noutăți legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presă. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 05 August 2014
Stire din Economie : Un an de la regionalizarea Fiscului
Pagina a fost generata in 1.4211 secunde