Proprietarii auto scap ă de plata dublă a taxei de poluare

480
Ministerul Economiei și Finanțelor (MEF) s-a autosesizat rapid și a modificat erorile legislative ale taxei de poluare, care obligau proprietarii de mașini să o achite de două ori. Mai exact, proprietarii care plătiseră vechea taxă auto, însă nu își înmatriculaseră autoturismele până la data de 1 iulie, trebuiau să plătească iarăși taxa, întrucât nu se arăta pe nicăieri în lege că plata lor ar mai fi valabilă.
În ordinul semnat vineri (4 iulie) de MEF și Ministerul Mediului se stipulează că proprietarii care "au achitat, până la 30 iunie inclusiv, taxa specială pentru autoturisme și autovehicule (…), pot depune după data de 1 iulie (…) documentația în vederea înmatriculării autovehiculelor, fără a fi obligați să actualizeze taxa, potrivit ordonanței de urgență care instituie taxa de poluare".
Mai mult, contribuabilii pot beneficia și de restituirea unei părți din banii plătiți înainte de 1 iulie, dacă din noua formulă reiese o valoare mai mică a taxei. Desigur, ei trebuie să stea iarăși la cozi, ca să obțină expertiza tehnică de la Registrul Auto Român (RAR), care stabilește gradul de poluare al mașinilor și care se folosește la calcularea taxei de poluare.
Noua taxă trebuie plătită atât la înmatricularea unui vehicul nou, cât și la repunerea în circulație a unuia mai vechi, fiind calculată în funcție de normele Euro și de emisia de dioxid de carbon. Cele două valori sunt trecute în cartea de identitate a vehiculului de către RAR, în urma unei expertize tehnice, care costă 243,20 lei pentru mașinile cu masa mai mică de 3,5 tone, respectiv 299 lei pentru cele care depășesc acest prag.
Pentru efectuarea expertizei, necesară la calcularea valorii taxei de poluarea, șoferii constănțeni trebuie să se programeze la RAR.
În funcție de gradul de poluare, taxa este diminuată, însă invers-proporțional. Poluezi mai mult, plătești mai puțin. De asemenea, la calculul taxei se mai ține de cont de vechimea mașinii, rulajul mediu anual, situația tehnică generală și nivelul de dotare. Gradul de depreciere a unei mașinii este stabilit tot de RAR.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8064 secunde