"Rabla" se târâie spre linia de sosire, cu dealerii agățați de oglinzi

625
Programul "Rabla" se apropie cu viteză de final. Cei care doresc să-și caseze mașinile mai au timp până la finele acestei luni, urmând ca programul să se încheie pe 23 noiembrie, dată la care expiră valabilitatea tichetelor valorice.

Aflați pe ultima sută de metri, dealerii auto spun că programul a fost o adevărată gură de oxigen pentru ei, recunoscând totodată că se așteaptă la o creștere de vânzări în octombrie și noiembrie, când românii se vor grăbi să-și valorifice tichetele pentru a nu le pierde.

Tichete valabile până pe 23 noiembrie
Prima de casare a unui autoturism vechi a rămas, și anul acesta, la valoarea de 3.800 de lei, însă, spre deosebire de edițiile precedente ale programului, în 2010 s-a introdus un sistem de vouchere transmisibile, clienții putând astfel folosi până la trei tichete simultan pentru cumpărarea unei mașini noi, reducerea fiind de aproximativ 2.700 de euro. Astfel, cine dorește să-și cumpere un autoturism nou poate foarte ușor să achiziționeze de pe piață unul, două sau trei vouchere, care se vând cu prețuri cuprinse între 1.000 și 1.800 de lei. Cu cele trei tichete, clientul se poate duce la orice dealer auto înscris în program, pentru a-și cumpăra un autoturism nou. Pentru fiecare voucher, acesta va primi o reducere de 3.800 lei din valoarea mașinii. Potrivit reprezentanților Ministerului Mediului, în prezent, mai sunt disponibile 39.000 de tichete, a căror valabilitate va expira în 23 no-iembrie. De aceea, dealerii auto se așteaptă la o explozie a vânzărilor în perioada rămasă, când românii se vor grăbi să-și valorifice voucherele.
Până acum, în 2010, au fost eliberate 173.521 de tichete valorice "Ra-bla", din care s-au folosit 134.410 pentru cumpărarea a 45.255 de autoturisme noi. Programul a cunoscut un salt important față de ediția precedentă, când, pe parcursul unui singur an au fost casate 32.000 de autoturisme.

80% vânzări prin Rabla
În Constanța, dealerii auto au profitat din plin de programul Rabla, majoritatea autoturismelor noi vândute în județ fiind prin acest sistem.
Spre exemplu, reprezentanții Renault spun că peste 80% din vânzările din 2010 le-au făcut prin "Rabla".
"Una peste alta, vânzările au fost mai mici decât anul trecut, însă 80% din mașini au fost date prin Remat. A contat foarte mult că anul acesta au intrat trei tichete și astfel s-a obținut o reducere semnificativă. Practic, chiar și cei care nu au avut mașină sau cei care nu au casat nicio rablă au putut profita de acest program prin simplul fapt că tichetele au putut fi valorificate de oricine. Astfel, până acum, dintr-un total de 188 de mașini vândute în 2010, 170 au fost prin programul "Rabla". Cele mai bine vândut modele au fost Symbol și Fluence. Cine are trei vouchere își poate cumpăra un Renault Symbol cu doar 5.600 euro", ne-a declarat Cătălin Moroșanu, reprezentantul Renault din Constanța.

Seat Leon, spaima crizei
Aceeași situație o regăsim și la Dona, dealer autorizat Seat în Constanța.
"Ne-am bazat foarte tare pe progra-mul Remat. Din 132 de livrări făcute anul acesta, 83% s-au realizat prin Rabla. Dacă nu era acest program, situația ar fi fost mult mai rea, într-o piață și așa grav lovită de criza economică. Important e că toată lumea a avut de profitat, atât noi, dealerii, dar mai ales clienții, care și-au putut cumpăra mașini noi la prețuri mult mai mici", ne-a declarat Cătălin Giuroiu, directorul de vânzări al Dona. Însă, în ciuda crizei, majoritatea clienților care au călcat pragul reprezentanței Seat au preferat să se îndrepte spre modele mai scumpe. "Spre exemplu, deși aveam mașini mult mai ieftine, clienții noștri au preferat Seat Leon, care pleacă de la un preț de 10.150 euro", a mai adăugat Cătălin Giuroiu.

Remat-ul nu s-a prins de Fiat
Lucrurile stau, însă, cu totul altfel la Auto Como, dealer Fiat, Alfa Romeo și Lancia. Aici, programul Remat a prins doar într-o mică măsură. "Nu prea ne-a ajutat acest program așa cum ne așteptam. Doar aproximativ 25% din vânzări le-am făcut prin Remat, restul fiind realizate în cadrul unor alte campanii promoționale proprii. Cel mai bine a mers Fiat Linea, care este un model foarte apreciat, atât ca aspect, cât și ca raport calitate/preț. Indiferent de cum se va derula programul Rabla în ultimele două luni, noi vom continua cu alte campanii pentru toate brandurile, pregătind reduceri de până la 6.000 de euro pentru autoturismele Fiat de fabricație 2009, și de 10.000 de euro pentru unele modele Alfa Romeo.
În momentul de față, cel mai ieftin model disponibil prin programul Rabla este Fiat Panda, care pleacă de la 5.000 de euro", ne-a declarat Loredana Puiu, reprezentanta Auto Como.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.4871 secunde