Ryanair se extinde puternic în România

263
Ryanair se extinde puternic în România - ryanairavion-1452791671.jpg

Articole recomandate

Irlandezii de la Ryanair se extind agresiv în România. Vor investi 100 de milioane de euro într-o bază nouă pe aeroportul din Timișoara și vor începe să zboare și pe rute interne. Iar planurile nu se opresc aici. Compania vrea să aducă afacerile din România la nivelul celor din Polonia, ceea ce înseamnă încă vreo trei baze, plus multe destinații noi. Înseamnă o concurență mai mare pe piața aeriană românească, unde Ryanair, Wizz Air, Blue Air și Tarom lovesc din ce în ce mai mult în prețul biletelor ca să atragă pasagerii. Potrivit Digi24.ro, pe rutele interne, companiile aeriene au ajuns să concureze la preț chiar și cu trenurile CFR-ului.



Noua bază Ryanair de pe aeroportul Traian Vuia din Timișoara va fi inaugurată în luna noiembrie. De acolo, compania aeriană va efectua zboruri către șase destinații externe noi: Berlin, Bruxelles, Dusseldorf, Frankfurt, Londra și Milano.

În același timp, prin noua cursă dintre București și Timișoara, Ryanair va deveni a treia companie aeriană care zboară pe rutele interne după Tarom și Blue Air. Amenajarea noii baze de la Timișoara, pentru care Ryanair va aloca unul dintre cele 320 de avioane ale companiei, va costa 100 de milioane de euro și va susține 430 de locuri de muncă directe și indirecte.

Pentru Ryanair, România are o însemnătate specială. Primele avioane de mari dimensiuni ale companiei au fost șase Rombac-uri produse la București. Trei dintre ele au fost luate în leasing direct din România printr-o colaborare cu Tarom. În anii 80, omul care a transformat Ryanair dintr-o micuță companie pe pierderi în cel mai mare operator de zboruri low cost din Europa, Michael O'Leary, vizita constant România. Însă începuturile irlandezilor pe piața românească au fost șovăielnice. Abia în 2014 a început expansiunea agresivă a Ryanair în România. A început într-o perioadă în care mai multe companii aeriene au încercat să câștige fidelitatea pasagerilor români. Noul BlueAir, care a luat naștere după restructurarea și schimbarea de patron a vechiului BlueAir a ajuns să vândă pe unele zboruri interne bilete mai ieftine decât cele ale trenurilor CFR, iar pe rutele externe a întețit lupta cu rivalul regional WizzAir. Din prețul biletelor a început să taie și Tarom ca să facă față concurenței venite din partea operatorilor low cost.

Intrarea puternică a celor de la Ryanair în România, revenirea BlueAir și eterna reformă prin care trece Tarom înseamnă curse mai ieftine și destinații mai multe pentru pasagerii români. Iar prețul scăzut al kerosenului, care reprezintă jumătate din costurile operaționale ale unei companii aeriene, le oferă operatorilor low cost și de linie suficient spațiu de manevră cât să reducă și mai mult prețul biletelor.

Iar cei de la Ryanair vor să profite de actualele condiții din piață ca să își extindă și mai mult activitatea din România. Vor să ajungă la cinci baze aici și să zboare de pe 12 aeroporturi. Activitatea companiei irlandeze în România s-ar apropia astfel de cea din Polonia.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.4246 secunde