Salariile navigatorilor vor crește cu 10-12% între 2012 și 2015

1275
3
Salariile navigatorilor vor crește cu 10-12% între 2012 și 2015 - florinurziceanu-1346425258.jpg
Piața internațională a forței de muncă marinărești nu arată deloc bine, afirmă Florin Urziceanu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România (ANACR). El citează concluziile unui raport al "Drewry Shipping Consultants Ltd.", o companie de consiliere independentă. 


Potrivit studiului, în 2012, piața navelor portcontainere prezintă o tendință de creștere în Asia, dar e în scădere în Europa și SUA. În schimb, în sectorul vrachierelor, competiția este tot mai intensă. Pentru anii următori, se prognozează o creștere a pieții tancurilor petroliere și, mai ales, a celor de gaze lichefiate. 


În privința evoluției forței de muncă marinărești, sunt avansate două scenarii. Varianta optimistă are în vedere o tendință de creș-tere a cererii de forță de muncă. Se prevede că, până în 2015, deficitul de ofițeri va ajunge la 2% din necesar, iar până în 2020 să se treacă pe plus. Se ia în calcul creș-terea numărului de ofițeri pregătiți de țări precum Filipine și România.
 

Scenariul pesimist are în vedere un deficit de ofițeri de 11% în 2015 și de 10% în 2020. Armatorii merg pe varianta de mijloc, cu un deficit de 5% în 2015 și 1% în 2020. 


"În prezent, deficitul de ofițeri este de 2%, cu un excedent de cadeți și junior ofițeri și cu o lipsă mai acută de 2%, la ofițerii superiori. Se estimează că salariile naviga-torilor se vor majora cu 10-12% în intervalul 2012 -2015, după ce au stagnat din 2009 și până în prezent. Pe piața românească a crewing-ului, cererea de ofițeri superiori continuă să fie mare. Situația rămâne critică la cadeți și tinerii ofițeri care n-au apucat să facă vreun voiaj. În cazul nebrevetaților, piața e în cădere liberă. Nebrevetații români nu mai sunt căutați în Europa, fiind preferați filipinezii, care sunt mai ieftini, dar și mai stabili. Companiile au pretenția ca nebrevetații să se permanentizeze 10 -15 ani pe funcție. În schimb, românii aspiră să ajungă ofițeri, căci nu se mai mulțumesc cu un salariu de 1.500 - 1.800 euro, cât are un timonier. În ultima vreme, tot mai mulți nebrevetați urmează cursurile universitare pentru a deveni ofițeri" - a declarat Urziceanu.


Comentează știrea

Ambroziu Duma
1 septembrie 2012
De unde a aparut acest bou-Urziceanu ?!?

De unde l-ai gasit pe prostul astaTita ?!? I-auzi ce prostii spune: "Se ia în calcul creșterea numărului de ofițeri pregătiți de țări precum Filipine și România" !?! Ce fac tari ca: Ukraina / China / India / Indonezia / .... ?!? , isi inchid academiile si institutiile maritime ???

Visloveanu Paul
5 septembrie 2012
Filipinezii mai ieftini?

Idiotenii ca astea nu am mai vazut. Se prefera filipinezii doar pentru ca europenii nu platasc taxele pentru ei, si asta deocamdata. Salariul (netul) e la fel si romanii ar pleca cu draga inima la 1300 1600 usd (nu euro) pe luna. Ii ingroapa Contributiile armatorilor la pensii, sanatate si impozite. Asta pina la anul in vara cind va intra conventia in vigoare si vor fi nevoiti sa aiba acelasi standard. In rest, tinind cont de vize si transport cu romanasii nebrevetati ar iesi mai ieftin. Dar ce sa priceapa spagagii astia de la AB Crewing?

Nemo
5 septembrie 2012
De acord

De acord cu Paul. Pe pavilioane europene se palteste absolut tot pentru navigatorii europeni iar pentru "monkeys" nimic. Aici se face diferenta. Filipino sunt lenesi si dificili dar totusi marinari. Ai nostri au gura mare dar priceputi si muncitori. Rusnacii, polonezii si alde ai lor sunt betivi. Toti au cite un melic, stati linistiti. Vad ca e vacanta pe la ITF ca nu se mai aude nimic.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6791 secunde