Se ascute competiția pe piața remorcajului

1220
Remorcajul de manevră din portul Constanța este în tensiune, de când s-a aflat că o un nou concurent va intra pe piață. În prezent, patru companii de remorcaj se află în competiție. Alături de "Coremar" – care s-a înființat la începutul anilor ´90, activează alți trei firme importante: "Canal Service", "Black Sea Service", "Euro Shipping Service". Piața nu este, de loc generoasă. Navele care intră în portul Constanța sunt prea puține pentru a mulțumi pe toată lumea, iar cele mai multe sunt de capacitate mică. La toate acestea se adaugă pierderile pe care le înregistrează companiile de remorcaj din cauza carburanților tot mai scumpi, a pieselor de schimb și lucrărilor de întreținere și reparații ale navelor tot mai costisitoare, a creșterii salariilor și deteriorării cursului de schimb al leului. Veniturile globale din remorcaj au scăzut continuu, iar cheltuielile au crescut. De ani de zile, portul Constanța are un remorcaj de subzistență, care nu permite înnoirea parcului naval și creșterea siguranței manevrelor.
Ministerul Transporturilor avea obligația să schimbe cadrul normativ, să regândească sistemul, astfel încât acesta să stimuleze creșterea, acumularea și investițiile în nave. Nu a făcut-o și consecințele încep să fie tot mai vizibile.
Acum - iată! - echilibrul supraviețuirii de pe piața remorcajului este pus din nou în pericol, prin iminenta venire a unui competitor. De această dată este vorba de un investitor din Israel, care intenționează să intre, în portul Constanța, cu o flotilă de trei remorchere.

Remorcajul de manevră din portul Constanța este în tensiune, de când s-a aflat că o un nou concurent va intra pe piață. În prezent, patru companii de remorcaj se află în competiție. Alături de "Coremar" – care s-a înființat la începutul anilor ´90, activează alți trei firme importante: "Canal Service", "Black Sea Service", "Euro Shipping Service". Piața nu este, de loc generoasă. Navele care intră în portul Constanța sunt prea puține pentru a mulțumi pe toată lumea, iar cele mai multe sunt de capacitate mică. La toate acestea se adaugă pierderile pe care le înregistrează companiile de remorcaj din cauza carburanților tot mai scumpi, a pieselor de schimb și lucrărilor de întreținere și reparații ale navelor tot mai costisitoare, a creșterii salariilor și deteriorării cursului de schimb al leului. Veniturile globale din remorcaj au scăzut continuu, iar cheltuielile au crescut. De ani de zile, portul Constanța are un remorcaj de subzistență, care nu permite înnoirea parcului naval și creșterea siguranței manevrelor.
Ministerul Transporturilor avea obligația să schimbe cadrul normativ, să regândească sistemul, astfel încât acesta să stimuleze creșterea, acumularea și investițiile în nave. Nu a făcut-o și consecințele încep să fie tot mai vizibile.
Acum - iată! - echilibrul supraviețuirii de pe piața remorcajului este pus din nou în pericol, prin iminenta venire a unui competitor. De această dată este vorba de un investitor din Israel, care intenționează să intre, în portul Constanța, cu o flotilă de trei remorchere.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0962 secunde