La Berlin, în adunarea generală a ITF

Sindicatele navigatorilor au adoptat grila unică de salarizare din flotele cu pavilion național

1011
1
Sindicatele navigatorilor au adoptat grila unică de salarizare din flotele cu pavilion național - a4e40fd7ffef32edf1e47c862ae91e28.jpg
Salariul de bază din shipping-ul mondial nu va mai putea coborî sub 550 de dolari. La Berlin, adunarea generală a Federației Internaționale a Transportatorilor (I.T.F.), a aprobat grila unică de salarizare din flotele cu pavilion național, ratificând astfel, prin votul său, convenția referitoare la salariul minim la bordul navelor, adoptată de Organizația Internațională a Muncii.

Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, care a participat la reuniunea din Germania, a făcut următoarele precizări pentru cititorii ziarului "Cuget Liber": "Votul de la Berlin are o importanță istorică. Dacă, până acum, exista un standard minim și unic de salarizare în flotele cu pavilion de complezență, în prezent există unul și pentru flotele naționale. Acesta cuprinde următoarele elemente esențiale: salariul minim, corespunzător funcției de timonier, care a fost stabilit la 550 de dolari, și coeficienții de ierarhizare salarială a celorlalte funcții din grilă. În cazul timonierului, câștigul minim lunar ajunge la 1.007 dolari, pentru că la salariul de bază se adaugă plata pentru zilele de sâmbătă și duminică, pentru zilele de sărbătoare și pentru cel puțin 103 ore de lucru over-time. ITF a ajuns la o poziție unanimă, reușind să convingă sindicatele navigatorilor din Filipine și India să dea un vot favorabil."
Grila de salarizare de pe navele maritime comerciale cu pavilion românesc, adoptată încă din 2005, este ceva mai generoasă. Câștigul salarial lunar al unui timonier este de minimum 1.219 dolari.
Pavilioanele de complezență asigură, de departe, veniturile cele mai mari. În prezent, câștigul minim al timonierului de pe aceste nave este de 1.675 de dolari, a declarat liderul SLN.
Ce efect va avea decizia adunării generale a ITF? "Existența unei grile minime, unice, obligatorii va avea un impact major asupra pieței forței de muncă din shipping-ul internațional. După cum se cunoaște există o competiție dură, îndeosebi, la nivelul nebrevetaților. Forța de muncă mai scumpă, din Uniunea Europeană pierde tot mai mult teren în fața celei extracomunitare, îndeosebi asiatice, sensibil mai ieftine. Grila adoptată de ITF va pune capăt competiției murdare de pe piața muncii, care îi determină pe marinari să accepte salarii de mizerie. Pe de altă parte, acest standard salarial minim unic va ajuta competența profesională să redevină cel mai important criteriu în selecția navigatorilor" - a declarat Adrian Mihălcioiu.
Votul ITF a fost bine primit pe piața constănțeană a crewing-ului. Profesorul univ. dr. inginer Hara-lambie Beizadea, directorul companiei "Arpinav", apreciază că existența acestei grile de salarizare vine în sprijinul navigatorilor români, ale căror locuri de muncă sunt tot mai puternic amenințate de asiatici și africani.
SLN consideră că impactul cel mai puternic asupra pieței forței de muncă marinărești îl va avea intrarea în vigoare, în 2011, a Convenției internaționale MLC 2006, referitoare la condițiile de muncă și viață la bordul navelor. "Actul normativ este o sinteză a celorlalte convenții referitoare la echipajele din flota mondială. El va fi obligatoriu pentru shipping-ul internațional, pentru toate statele lumii. Convenția va aduce o îmbunătățire generală a vieții marinarilor și va pune capăt concurenței neloiale făcute pe spinarea echipajelor, de companiile de navigație" - a declarat Mihălcioiu.

Comentează știrea

stefan
25 septembrie 2013
grila de salarizare itf

la noi cand se va pune in vigoare sau mai bine zis ,firmele care firme?subcontractorele firmelor straine --vor fi obligate sa respecte grila de salarizare ift.care itf ?ce reguli?fiecare agentie de voiaj cat vrea ea sa lase sau sa dea.

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 30 Martie 2010
Stire din Economie : Atacat de trei ori de pirați
Pagina a fost generata in 2.8578 secunde