Soarta ferry-boat-urilor "Eforie" și "Mangalia", în mâna viitorului proprietar al CFR "Marfă"

592
1
Soarta ferry-boat-urilor

Articole de la același autor

Momentul vânzării pachetului majoritar de acțiuni de la CFR "Marfă" se apropie. Pe data de 20 iunie 2013, comisia de organizare a licitației va deschide plicurile cu oferte.

Schimbarea patronului companiei va lămuri, odată pentru totdeauna, soarta terminalului ferry-boat din portul Constanța, obiectiv care face parte din strategia de transport intermodal până în 2030, a statului român.

Cu o lună în urmă Relu Fenechiu, ministrul transporturilor, declara că investitorul de la CFR "Marfă" nu va prelua întregul patrimoniu al compa-niei, întrucât ministerul nu va renunța la cele 160 de vagoane destinate transportului de camioane, achiziționate cu milioane de euro pe timpul mandatului ministrului Miron Mitrea, dar nefolosite încă, nici la cele două nave ferry-boat și la terminalul din portul Con-stanța.

Ministerul Transporturilor s-a trezit cam târziu. Scoaterea acestor active din patrimoniul CFR "Marfă" trebuia operată înainte de începerea procesului de privatizare. Acum, niciun cumpărător nu ar fi de acord să renunțe la ele pe gratis.

Odată cu privatizarea companiei feroviare se termină și povestea asta aiuritoare cu caracterul strategic al terminalului ferry-boat. Acest obiectiv nu a fost niciodată strategic; nu a fost nici măcar important pentru statul român. Drept dovadă, terminalul arată jalnic, întrucât statul nu a fost preocupat să facă investițiile minime necesare. Cele două ferry-boat-uri, "Eforie" și "Mangalia", depășite fizic și moral, sunt în conservare de ani de zile, iar primul drum pe care îl vor face va fi la… tăiere.

Cu siguranță că viitorul acționar majoritar al CFR "Marfă" se va grăbi să facă ordine în companie, să scape de activele care consumă resurse și nu aduc venituri. E vorba de miile de vagoane de marfă ruginite, descompletate, lăsate, de ani de zile, la îndemâna hoților prin triaje, dar și de cele două nave ferry-boat. Piața de fier vechi va avea parte de mari tranzacții.

Cât privește terminalul, pentru a-și acoperi costurile, va putea fi închiriat, ca și până acum, unui operator sau altul, inclusiv transportatorilor turci, dacă au de gând să redeschidă linia ro-ro. 

Comentează știrea

Ioan
5 iunie 2013
Terminal ferry

Pentru a trasporta vagoane cu cele doua nave este important ca acelasi tip de pod (cu 5 linii de cale ferata) sa existe in portul de destinatie. Portul Samsun cu care era relatia anterioara are pod cu o singura linie. Prin neincarcarea pe 5 linii la puntea principala, stabilitatea navei este deficitara. Asa ca: Adio relatie cu vagoane.

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 01 Iunie 2013
Stire din Economie : Mai multe trenuri spre litoral!
Pagina a fost generata in 1.4593 secunde