Tortura călătoriei cu trenul
Articole de la același autor
Navigatorii români riscă să fie scoși de pe piața internațională
03 Decembrie 2016
Șantierul Naval Constanța construiește o nouă generație de tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw
09 Decembrie 2016
Fiscul vinde apartamente, terenuri, autoturisme și mașini agricole la preț de chilipir
12 Decembrie 2016
Hartă interactivă cu starea infrastructurii de transport
09 Ianuarie 2017
EȘTI MARINAR? Schimbări importante, de la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2017
Nava unei firme din Constanța a fost arestată de Ucraina, pe Dunăre
06 Decembrie 2016
• Ce au pățit călătorii din trenul București - Constanța
• Oamenii cer demiterea șefilor de la CFR Infrastructură și CFR Călători
Pentru Căile Ferate Române, care înainte de 1990 erau supranumite "a doua armată a țării", această iarnă grea ar fi fost un bun prilej să își ia revanșa față de transportul rutier. Din păcate, companiile feroviare CFR Infrastructură și CFR Călători au demonstrat că sunt la fel de prost organizate și ineficiente ca și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
În aceste zile de iarnă grea, când autostrăzile și drumurile naționale au fost închise și zeci de mii de navetiști nu au mai putut ajunge la serviciu, transportul feroviar ar fi trebuit să preia fluxurile de călători și să asigure deplasarea lor în condiții de siguranță și confort. Nu numai că feroviarii n-au reușit să facă față situației de criză, dar i-au tratat și cu dispreț pe călători, după cum veți constata din următoarea relatare.
Sâmbătă, 7 ianuarie 2017, doamna S.N. s-a urcat în trenul InterRegio nr. 1583, București - Constanța. Își va aminti toată viața de această cumplită călătorie. Vagoanele erau încălzite, dar erau supraaglomerate. Compania CFR Călători vânduse bilete peste capacitatea trenului. Deși știa că cererea este foarte mare, întrucât cu o zi înainte fuseseră anulase trenurile de pe ruta București - Constanța, conducerea societății n-a catadicsit să suplimenteze numărul de vagoane. Astfel că numeroșii pasageri au fost nevoiți să călătorească pe culoarele dintre banchete și pe holuri, în picioare, înghesuiți, claie peste grămadă cu bagajele. Desigur, dacă ar fi fost vite, ar fi beneficiat de condiții de transport mult mai bune.
Trenul a plecat din București la ora 9,30 și a mers cu viteză redusă. În unele gări a staționat între 45 de minute și o oră, așteptând intervenția plugurilor pentru deszăpezirea liniilor. În condiții normale, călătoria ar fi trebuit să dureze două ore și jumătate, dar avea să se încheie după șapte ore și un sfert, timp în care răbdarea, nervii și sănătatea pasagerilor au fost puse la grea încercare.
Oamenii nu se pregătiseră cu apă și hrană pentru o așa de lungă călătorie, astfel că, după câteva ore, setea și foamea au început să-i biruie. Unde mai pui că nu puteau merge nici la WC, pentru că toaletele erau înfundate.
În gară la Cernavodă așteptau peste o sută de lucrători, navetiști, de la centrala nuclear-electrică. Nu putuseră pleca acasă în ziua precedentă, pentru că șoselele fuseseră închise, iar trenurile, suspendate, așa că fuseseră cazați, peste noapte, în campusul centralei.
Întrucât compania CFR Infrastructură nu catadicsise să asigure încălzirea gării, oamenii au înghețeat timp de patru ore, până la sosirea trenului.
Nici de această dată CFR Călători nu a suplimentat numărul de vagoane, așa că noii veniți au sporit îmbulzeala din tren.
Exasperat de condițiile de călătorie, unul dintre pasageri a vrut să-i ceară socoteală însoțitorului de tren. În loc de răspuns, acesta i l-a dat la telefon pe un șef de la CFR Călători.
"A crăpat cineva, e cald în tren?", s-a rățoit respectivul șef, care se vede treaba că era supărat de deranj, și fără să mai aștepte să afle ce vrea călătorul, a închis telefonul. Călătorii din jur, care au asistat la… conversație, au rămas înmărmuriți. O asemenea dovadă de dispreț, nimeni nu mai întâlnise. Și ca bătaia de joc să fie completă, "nașul" s-a apucat să controleze biletele, tăindu-și drum printre călătorii înghesuiți, obosiți și nervoși.
Chinurile pasagerilor n-au luat sfârșit nici după ce au ajuns la Constanța. Aici, trenul n-a oprit la prima linie, călătorii fiind nevoiți să traverseze stația prin pasajul subteran, ale cărui scări erau acoperite de zăpadă și gheață. Cu bagaje și copii de mână, oamenii erau în mare pericol să alunece pe trepte și să se accidenteze. Ajutându-se unii pe alții, au reușit să treacă, cu bine, și prin această încercare.
Pentru că n-a crăpat nimeni în tren și în gări, din punctul de vedere al șefilor de la Căile Ferate Române, această călătorie a fost o reușită!
Prin intermediul ziarului "Cuget Liber", în numele celor ce au trecut prin tortura călătoriei cu trenul, doamna S.N. adresează următorul apel ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc:
"Domnule ministru, vă rugăm să faceți ordine la Căile Ferate Române. Au demonstrat că nu sunt capabile să asigure un transport civilizat, în condiții de iarnă, și că ne tratează cu dispreț pe noi, călătorii. Schimbarea ar trebui să înceapă cu demiterea șefilor de la CFR Infrastructură și CFR Călători. Suntem convinși că se vor găsi înlocuitori mai buni".
Articole pe aceeași temă
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017
Luni, 09 Ianuarie 2017