După recordul din 2019

Traficul de mărfuri din porturile maritime românești continuă să crească

280
Traficul de mărfuri din porturile maritime românești continuă să crească - traficuldemarfuridinporturilemar-1585840986.jpg

Articole de la același autor

Pe timpul stării de necesitate, în porturile maritime românești nu vezi țipenie de om pe platforme, pe cheuri și căile de acces. În schimb, nave sunt berechet.

Ieri, 2 aprilie 2020, în danele operative se aflau la încărcare - descărcare 43 de nave. De n-ar fi baletul neobosit al macaralelor și podurilor rulante și furnicarul de camioane ce vin și pleacă, nici n-ai bănui că portul e viu.

Nezărind picior de docher, chiar intri la bănuieli. Nu cumva toate operațiunile de manipulare a mărfurilor, de încărcare și descărcare a navelor sunt efectuate de fantome? Sau cine știe, poate că toate mașinăriile astea care se agită sunt dotate cu inteligență artificială ori sunt conduse de la distanță. Oare așa departe au ajuns tehnologiile din industria portuară?

Dar ce să vezi: sediile companiilor portuare au devenit adevărate fortărețe. Trupe înarmate cu măști și mănuși de protecție sanitară veghează ca niciun vizitator să nu le calce pragul. De la vajnicii apărători aflu că "regii", "prinții", "prințesele" și "castelanii" acestor "cetăți" s-au autoexilat și lucrează de la distanță.

XXX

Stimați cititori, după ce v-am descris atmosfera din porturile maritime în timpul stării de necesitate, vă propun să discutăm puțin și despre rezultatele activității lor.

După recordul istoric înregistrat anul trecut, porturile maritime românești au încheiat primele două luni din 2020 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 4,28% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2019. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 10.062.148 tone.

Marfă a fost, îndeosebi cereale, astfel că transportatorii au profitat de vremea blândă pentru a-și duce la bun sfârșit contractele. Rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț.

Traficul maritim s-a ridicat la 7.765.068 tone (în creștere cu 4,17% față de aceeași perioadă din 2019), iar cel fluvial, de 2.297.080 tone (mai mare cu 4,68%).

XXX

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 8.863.030 tone de mărfuri, cu 7,66% mai mult față de ianuarie - februarie 2019. Au influențat pozitiv creșterea cantităților de: cereale (+47,03%), mărfuri containerizate (+4,29%), îngrășăminte (+32,83%), petrol brut (+232,49%), produse chimice (+57,89%), produse alimentare (+37,635).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 41,61% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: mărfurile containerizate (12,05%), îngrășămintele și produsele chimice (11,84%), hidrocarburile (11,23%), minereurile și deșeurile metalice (9,75%), combustibilii solizi (6,35%) și produsele metalice (3,84%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 1.067.925 tone, respectiv 112.621 TEU (containere standard), fiind mai mare cu 4,29%, în tone, și cu 12,21%, în TEU.

XXX

În lunile ianuarie - februarie, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 1.163.346 tone de mărfuri, cu 16,33% mai mic decât în aceeași perioadă din 2019. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 92,98% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat un declin de 18,90%.

XXX

Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 35.772 tone de mărfuri, cu 103,48% mai mult decât în ianuarie - februarie 2019. În structură, cimentul reprezintă 74,37% din traficul total, produsele petroliere - 22,59%, iar produsele metalice - 3,03%.

XXX

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 39,3 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 3,8% față de perioada ianuarie - februarie 2019. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 24,9 milioane tone de mărfuri, cu 3,2% mai puțin decât în aceeași lună a anului precedent.

În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 3,9 milioane de tone (-10,2%), Kavkaz - 1,8 milioane de tone (-20,3%), Taman - 3,3 milioane de tone (+45,2%), Rostov pe Don - 2,6 milioane de tone (+15,8%). 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9865 secunde