În prima jumătate a anului 2010

Concurs Traficul de mărfuri în portul Novorossiysk a scăzut cu 2,6%

276
Traficul de mărfuri în portul Novorossiysk a scăzut cu 2,6% - 77ecea6590e32b3f3fba53daa9a1fb12.jpg

Articole de la același autor

Traficul de mărfuri din portul comercial Novorossiysk a totalizat 42.148.500 tone, în primele 6 luni ale anului 2010, cu 2,6% mai puțin decât în perioada similară a anului 2009.
Exporturile de țiței au scăzut cu 7,2%, până la 20,49 milioane tone. Numai în luna iunie, cantitatea de petrol brut s-a diminuat cu un milion de tone, în principal din cauza schimbării procedurilor de expediție.
În schimb, cantitățile de îngrășăminte lichide au crescut cu 17,9%, ajungând la 225.900 tone, iar cele de produse petroliere, cu 2,4%, urcând până la 6,67 milioane de tone.
Traficul de mărfuri vrac solide a coborât cu 5,7%, până la 7.092.500 tone, ca urmare a scăderii exporturilor de minereu de fier. Pe de altă parte a crescut cel de îngrășăminte chimice cu 47,2%, la circa un milion de tone. Operatorii portuari se așteaptă ca traficul de minereu de fier să se redreseze în semestrul II și să ajungă la o medie lunară de 300.000 de tone, având în vedere contractele semnate.
În primul trimestru, fluxurile de cereale au crescut cu 2,1%, până la 4,48 milioane de tone. Ponderea terminalului cerealier Novorossiysk în totalul traficului de cereale a crescut la 60,7%, față de 56,5% în primele 6 luni ale anului trecut.Numărul containerelor manipulate a crescut cu 68,2%, până la 203.900 TEU.
Portul Novorossiysk este cel mai mare port al Rusiei. În 2009, în danele lui au fost manipulate 86,5 milioane de tone. Veniturile anuale ale operatorilor portuari au totalizat 675,1 milioane de dolari, iar profitul net, 252,2 milioane de dolari.
Datele prezentate mai sus constituie un reper important pentru autoritățile și operatorii din porturile maritime românești. Prin prisma acestora și a ceea ce se întâmplă pe piața transporturilor de la Marea Neagră, își pot evalua mai bine propria activitate.
Este demn de reținut un alt fapt. Portul Novorossiysk reușește să prezinte situația centralizată a veniturilor și profiturilor agenților economici portuari. Este drept, în cazul lui nu este un lucru complicat, având în vedere faptul că numărul companiilor este foarte mic.
Portul Constanța nu a prezentat niciodată o asemenea situație centralizată. Considerăm că este de mare interes din punct de vedere economic să se cunoască ce venituri aduce industria portuară românească an de an și cât de profitabilă este. Doar așa se poate stabili care este contribuția sa reală la economia municipiului Constanța, a județului și a țării.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7356 secunde