Concurs Traficul de mărfuri în porturile maritime a crescut cu 1,23%
526
![Traficul de mărfuri în porturile maritime a crescut cu 1,23% - f9e2fbc248ef54f90805bb9a3ca45e5e.jpg](https://cugetliber.ro/imagini/original/f9e2fbc248ef54f90805bb9a3ca45e5e.jpg)
Articole de la același autor
Goeleta "Adornate" este noua regină a Mării Negre
19 Iunie 2010
În primele cinci luni ale acestui an, traficul de mărfuri în porturile Constanța, Midia și Mangalia a crescut cu 1,23%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2009, situându-se la 17.134.448 tone.
Rolul principal în realizarea acestui salt l-au jucat porturile Midia și Mangalia. Deși cu o pondere mică în traficul total (Midia - 12,22%, iar Mangalia - 0,69%), cele două porturi au făcut diferența între rezultatele din 2009 și 2010.
Portul Constanța, cu o pondere de 87,19% în volumul total, a continuat să înregistreze un trafic mai mic decât în anul precedent. Îmbucurător este faptul că, de la o lună la alta, cantitatea de marfă crește. Sunt destule semnale că finalul lui 2010 va găsi portul pe plus.
În intervalul ianuarie - mai 2010, operatorii din Constanța au manipulat 14.922.425 tone de mărfuri, cu 1,64% mai puțin decât în aceeași perioadă a lui 2009.
Cerealele, care dețin ponderea cea mai importantă, cu 3.501.216 tone, au contribuit cel mai mult la această involuție. Cantitatea derulată în intervalul de referință a scăzut cu 22,49%. S-au redus, de aseme-nea, cantitățile de petrol brut (cu 44,30%), de produse petroliere (cu 6,17%), de articole diverse (cu 3,45%) și semințe uleioase (cu 60,73%).
A crescut, în schimb, traficul de minereu de fier și fier vechi (cu 14,91%), minereuri neferoase (de 7,2 ori), cărbune (cu 9,34%), de produse chimice (cu 71,01%), de îngrășăminte (de 3,4 ori), de echipamente și mașini (cu 90,82%), de cherestea (cu 25,34%) și produse metalice (cu 1,42%).
După prăbușirea din 2009, traficul de mărfuri containerizate și-a mai revenit. În primele cinci luni ale lui 2010 au fost manipulate 2.373.074 tone de mărfuri, respectiv 224.032 TEU (containere convenționale), mai puțin cu 3,22%, respectiv 14,52%.
Dintre toate porturile maritime românești, Midia are cea mai mare creștere de trafic. În primele cinci luni ale anului 2010, au fost manipulate 2.093.261 tone de mărfuri, cu 27,97% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2009. Dacă fluxurile de petrol brut au crescut cu 77,78%, ajungând la 1.302.739, în schimb, cele de produse petroliere a scăzut cu 15,72%, până la 675.279 tone.
Portul Midia a continuat să-și diversifice activitatea în acest an. În afară de petrol brut și rafinat, au mai fost operate: 68.637 tone de fier vechi (creștere cu 13,71%), 7.486 tone de animale vii (creștere de 3,7 ori), 10.795 tone de bitum (scădere cu 22,35%), 6.345 tone de echipamente și mașini (scădere cu 54,11%) și 10.876 tone de produse chimice (creștere de la zero).
Portul Mangalia a înregistrat o spectaculoasă revenire. Dacă în primele trei luni ale anului era pe minus, după cinci luni a ajuns pe plus, cu o creștere de 0,41% a traficului. Din totalul de 118.762 tone de mărfuri operate în lunile ianuarie - mai 2010, produsele metalice ocupă primul loc, cu 57.332 tone. Sunt urmate de: ciment - 40.936 tone, bitum - 17.256 tone și echipamente - 2.227 tone.
Rolul principal în realizarea acestui salt l-au jucat porturile Midia și Mangalia. Deși cu o pondere mică în traficul total (Midia - 12,22%, iar Mangalia - 0,69%), cele două porturi au făcut diferența între rezultatele din 2009 și 2010.
Portul Constanța, cu o pondere de 87,19% în volumul total, a continuat să înregistreze un trafic mai mic decât în anul precedent. Îmbucurător este faptul că, de la o lună la alta, cantitatea de marfă crește. Sunt destule semnale că finalul lui 2010 va găsi portul pe plus.
În intervalul ianuarie - mai 2010, operatorii din Constanța au manipulat 14.922.425 tone de mărfuri, cu 1,64% mai puțin decât în aceeași perioadă a lui 2009.
Cerealele, care dețin ponderea cea mai importantă, cu 3.501.216 tone, au contribuit cel mai mult la această involuție. Cantitatea derulată în intervalul de referință a scăzut cu 22,49%. S-au redus, de aseme-nea, cantitățile de petrol brut (cu 44,30%), de produse petroliere (cu 6,17%), de articole diverse (cu 3,45%) și semințe uleioase (cu 60,73%).
A crescut, în schimb, traficul de minereu de fier și fier vechi (cu 14,91%), minereuri neferoase (de 7,2 ori), cărbune (cu 9,34%), de produse chimice (cu 71,01%), de îngrășăminte (de 3,4 ori), de echipamente și mașini (cu 90,82%), de cherestea (cu 25,34%) și produse metalice (cu 1,42%).
După prăbușirea din 2009, traficul de mărfuri containerizate și-a mai revenit. În primele cinci luni ale lui 2010 au fost manipulate 2.373.074 tone de mărfuri, respectiv 224.032 TEU (containere convenționale), mai puțin cu 3,22%, respectiv 14,52%.
Dintre toate porturile maritime românești, Midia are cea mai mare creștere de trafic. În primele cinci luni ale anului 2010, au fost manipulate 2.093.261 tone de mărfuri, cu 27,97% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2009. Dacă fluxurile de petrol brut au crescut cu 77,78%, ajungând la 1.302.739, în schimb, cele de produse petroliere a scăzut cu 15,72%, până la 675.279 tone.
Portul Midia a continuat să-și diversifice activitatea în acest an. În afară de petrol brut și rafinat, au mai fost operate: 68.637 tone de fier vechi (creștere cu 13,71%), 7.486 tone de animale vii (creștere de 3,7 ori), 10.795 tone de bitum (scădere cu 22,35%), 6.345 tone de echipamente și mașini (scădere cu 54,11%) și 10.876 tone de produse chimice (creștere de la zero).
Portul Mangalia a înregistrat o spectaculoasă revenire. Dacă în primele trei luni ale anului era pe minus, după cinci luni a ajuns pe plus, cu o creștere de 0,41% a traficului. Din totalul de 118.762 tone de mărfuri operate în lunile ianuarie - mai 2010, produsele metalice ocupă primul loc, cu 57.332 tone. Sunt urmate de: ciment - 40.936 tone, bitum - 17.256 tone și echipamente - 2.227 tone.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 21 Iunie 2010
Luni, 21 Iunie 2010
Sâmbătă, 19 Iunie 2010
Sâmbătă, 19 Iunie 2010
Sâmbătă, 19 Iunie 2010