Turcia va construi un canal între Marea Neagră și Marea Marmara

910
Turcia va construi un canal între Marea Neagră și Marea Marmara - 7c0b772fc886f556cee2780179043f63.jpg

Articole de la același autor

Turcia va construit un canal care să lege Marea Neagră cu Marea Marmara, a anunțat săptămâna trecută premierul Recep Tayyip Erdogan. Viitoarea cale de transport ar urma să preia traficul de tancuri petroliere, de mineraliere și alte tipuri de nave, pentru a decongestiona strâmtorile Bosfor și Dardanele.
Canalul Istanbul (acesta va fi numele său) va avea lungimea de 45 -50 kilometri, lățimea de 150 metri și adâncimea de 25 metri. El va permite tranzitul a 160 de nave zilnic, cu capacitatea de până la 300.000 tdw. Locația nu a fost dezvăluită, dar se știe că va fi construit într-o zonă aflată în proprietatea guvernului, ocupată de păduri.
Investiția va asigura mii de locuri de muncă pentru lucrătorii din companiile turcești. "Este cel mai mare proiect al secolului" - a afirmat Erdogan. Premierul nu a făcut referire la costuri, dar analiștii le-au estimat la 20 - 40 miliarde de dolari. În schimb, Kadir Topbas, primarul Istanbulului, a apreciat că acestea vor fi de cel mult 10 miliarde de dolari și că investiția ar putea fi finalizată în decurs de opt ani. Opoziția turcă a respins ideea, taxând proiectul ca fiind nebunesc.
Canalul Istanbul este considerat de către inițiatori ca o necesitate, având în vedere traficul intens din strâmtori. Dat fiind frecvența ridi-cată a coliziunilor, populația din Is-tanbul trăiește cu teama că oricând se poate produce o catastrofă navală, susțin autoritățile turcești.
Ele reamintesc, de fiecare dată, cazul navei românești "Independența", din 1979. Aceasta transporta 94.000 tone de țiței, pe care îl încărcase la Es Sider. La sud de intrarea în strâmtorile turcești, tancul petrolier a fost lovit de cargoul grecesc "Evriali". Coliziunea a fost urmată de o explozie care a băgat în sperieți populația din Istanbul.
În flăcări, "Independența" a ajuns în derivă la jumătate de milă de portul Haydarpașa. 43 dintre cei 46 de membri ai echipajului și-au pierdut viața. Flota militară turcă a încercat, fără succes, să stingă focul. Traficul prin strâmtori a fost interzis timp de câteva săptămâni, iar efectele asupra mediului au durat ani de zile.
Statisticile Organizației Maritime a Turciei arată că, dacă în 2007, peste 10.000 de tancuri cu petrol și alte mărfuri periculoase au trecut prin Bosfor și Dardanele, numărul lor a ajuns la 18.866, în 2009.
Anual, prin cele două strâmtori sunt tranzitate circa 150 de milioane de tone de țiței și produse petroliere.
Oamenii de afaceri, organizațiile profesionale ale constructorilor în particular, susțin proiectul, considerându-l benefic.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 09 Mai 2011
Stire din Economie : Carburanți mai ieftini
Pagina a fost generata in 1.879 secunde