UE vrea să-și treacă flota pe gaze naturale

346

Articole de la același autor

Programul Magalog inițiat de Uniunea Europeană are drept scop trecerea navelor maritime, de pe actualii combustibili, pe gaze naturale lichefiate (LNG). În acest scop va fi încurajată proiectarea, construcția și utilizarea navelor capabile să meargă cu LNG. Rațiunea acestui proiect este, în primul rând, protecția mediului. Gazele naturale asigură o reducere majoră a emisiilor nocive în aer. Față de carburanții convenționali, în cazul LNG, cantitatea de dioxid de carbon eliberată în atmosferă scade cu 25%, cea de dioxid de nitrogen, cu 86% iar cea de particule materiale și dioxid de sulf, cu 100%.
Într-o primă fază, gazele naturale lichefiate vor fi utilizate la navele costiere, de pescuit și la cele ale gărzii de coastă. Experții consideră că acest combustibil curat este foarte potrivit pentru navele care operează pe aceeași rută pe o perioadă lungă de timp, așa cum sunt navele ferry-boat din navigația de coastă și fluvială.
Nu este suficient să existe doar nave care să meargă cu LNG. Este nevoie și de o infrastructură de alimentare cu acest carburant. Managerii proiectului, care lucrează la un model în Norvegia, au stabilit locul câtorva potențiale terminale LNG, inclusiv la Helsinki și Stockholm. Urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate cu o companie germană.
Cel mai important obstacol apărut în calea proiectului este legat de conversia motoarelor de pe actualele nave. S-a demonstrat că o asemenea soluție este nefezabilă, ceea ce înseamnă că trebuie proiectate și construite nave noi, care să poată fi acționate cu LNG.
Dar acest inconvenient se transformă într-un avantaj economic. Europa va câștiga nu doar un aer mai curat, ci și o afacere legată de fabricarea noului tip de nave și a echipamentelor necesare.
Va accepta lumea shipping-ului o asemenea schimbare? Inițiatorii proiectului sunt convinși că acesta se va impune de la sine. Succesul utilizării LNG pentru combustia navelor va fi asigurat de prețul mai mic, afirmă specialiștii. Este nevoie, însă, și de sprijinul guvernelor. Ele trebuie să se implice în finanțarea și acordarea de ajutoare pentru înființarea terminalelor ce vor aproviziona, cu LNG, navele ecologice.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2007 secunde