Uniunea Europeană anchetează escrocheriile cu tonuri de apel

251
Comisia Europeană a anunțat rezultatele unei investigații desfășurate pe întreg teritoriul UE, asupra site-urilor internet care oferă servicii pentru telefoane mobile, de tipul tonurilor de apel și fondurilor de ecran. Au fost analizate peste 500 de site-uri, din cele 27 de state membre, plus Norvegia și Islanda. S-a constatat că 80% dintre site-urile verificate trebuie să fie investigate în continuare, fiind suspectate de încălcare a normelor europene, privind protecția consumatorilor. Multe dintre aceste site-uri au ca public țintă copiii și tinerii.
Printre problemele constatate se numără: informații neclare cu privire la prețuri; taxele nu sunt incluse; clienții nu sunt informați că fac un abonament; nu se oferă informațiile necesare pentru contactarea comerciantului; informații înșelătoare sub forma unor elemente cheie ascunse în texte scrise cu caractere foarte mici sau greu de găsit pe site; folosirea cuvântului "gratis" pentru a-i atrage pe clienți în contracte pe termen lung.
Gravitatea încălcării normelor variază. Europenii dețin peste 495 milioane de telefoane mobile. Se estimează că, în 2007, numai tonurile de apel au însemnat 29% din întreaga piață europeană a "conținutului pentru telefoane mobile". Valoarea vânzărilor de tonuri de apel în Europa s-a ridicat la 691 milioane euro. Șapte țări (Norvegia, Finlanda, Suedia, Letonia, Islanda, România, Grecia) au publicat numele site-urilor internet la care s-au constatat asemenea nereguli.
Furnizorii de astfel de servicii urmează fie contactați de către autoritățile naționale pentru a clarifica sau corecta problemele identificate. Dacă această cerere nu este dusă la îndeplinire, se va trece la amenzi sau la închiderea site-urilor respective.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.916 secunde