Armata română face angajări din rândul rezerviștilor și din sursă externă (civili). Vor fi încadrați în corpul ofițerilor. Iată condițiile de selecție!

58929
Armata română face angajări din rândul rezerviștilor și din sursă externă (civili). Vor fi încadrați în corpul ofițerilor. Iată condițiile de selecție! - 1-1459840885.jpg

Articole recomandate

Ministerul Apărării face angajări, atât prin rechemarea în serviciul militar cât și din sursă externă. În acest sens, MApN a lansat în dezbatere publică Ordinul pentru aprobarea condițiilor metodologiei privind chemarea / rechemarea în activitate în corpul ofițerilor, în vederea ocupării posturilor de: MEDIC, MEDIC DENTIST, FARMACIST, BIOLOG, BIOCHIMIST ȘI CHIMIST, în unitățile și structurile sanitare din rețeaua Ministerului Apărării Naționale. 




Potrivit documentului, MApN poate selecționa personal în scopul chemării/rechemării în activitate în corpul ofițerilor, în condițiile legii și ale prezentului ordin, din următoarele surse:


a) cadre militare în rezervă;


b) personal civil din cadrul sau din afara Ministerului Apărării Naționale.


Organizarea și desfășurarea selecției, în condițiile prevăzute la art. 1, se realizează cu aprobarea ministrului apărării naționale, pentru încadrarea posturilor vacante corespunzătoare specialităților medicale militare care înregistrează un deficit major de personal, ce nu poate fi redus în timp util prin formarea profesională în instituții de învățământ din rețeaua Ministerului Apărării Naționale.

Selecția medicilor, medicilor dentiști, farmaciștilor, biologilor, biochimiștilor și chimiștilor în vederea chemării/rechemării în activitate, denumită în continuare selecție, se organizează numai pentru încadrarea posturilor vacante care nu au putut fi încadrate în termen de minim 6 luni consecutive din sursă internă prin numirea în funcții a absolvenților Institutului Medico-Militar, precum și a absolvenților programelor de pregătire prin rezidențiat, după caz sau în condițiile prevăzute de reglementările în vigoare privind organizarea și funcționarea sistemului de ierarhizare și selecție în vederea evoluției în carieră a cadrelor militare.

Comandanții/șefii unităților și structurilor în cadrul cărora se regăsesc posturi vacante dintre cele prevăzute la art. 2 formulează propuneri privind organizarea și desfășurarea selecției în vederea încadrării acestora, care se înaintează, ierarhic, spre aprobare ministrului apărării naționale, prin Direcția management resurse umane.

Selecția se organizează de către unitatea sau structura sanitară în care se află postul vacant.

Persoanele declarate câștigătoare în urma desfășurării selecției se propun pentru chemarea/rechemarea în activitate în corpul ofițerilor, potrivit reglementărilor în vigoare.

CONDIȚII PENTRU SELECȚIONAREA CANDIDAȚILOR

Pentru a putea participa la selecție, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:

a) au cetățenie română și domiciliul stabil în România de cel puțin 6 luni, termen calculat de la data depunerii cererii de înscriere la selecție;

b) nu au fost condamnați, nu se află în curs de urmărire penală și nu sunt trimiși în judecată sau judecați pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals, ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care i-ar face incompatibili cu exercitarea profesiei, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

c) nu fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, iar dacă sunt membri, să se angajeze în scris că, la data chemării/rechemării în activitate, vor renunța la această calitate;

d) au vârsta de cel mult 40 de ani împliniți în anul desfășurării selecției;

e) nu fac parte din organizații interzise de legislația română și nu sunt membri ai unor organizații incompatibile cu regulile, activitățile și atribuțiile specifice profesiei militare;

f) nu aparțin unor culte sau asociații/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;

g) nu sunt asociați unici și nu participă direct la administrarea sau conducerea unor organizații sau asociații comerciale, iar dacă se află în una dintre aceste situații, se angajează în scris că, la data chemării/rechemării în activitate, vor renunța la această calitate;

h) fac dovada aptitudinii medicale pentru participarea la selecție, prin documente emise de medicul de familie;

i) își exprimă în scris acordul privind verificarea în vederea autorizării accesului la informații clasificate, potrivit legii, în cazul în care sunt chemați în activitate;

j) medicii - femei declară în scris că își asumă toate riscurile, în situația în care pe parcursul susținerii probelor de selecție se află în stare de graviditate/maternitate.

Candidații care îndeplinesc condițiile generale prevăzute mai sus pot participa la selecția organizată în scopul chemării/rechemării în activitate, în corpul ofițerilor, dacă îndeplinesc și următoarele condiții specifice, după caz:

a) sunt absolvenți, cu diplomă de licență, ai unei instituții de învățământ superior medical acreditate;

b) dețin certificat de membru al Colegiului de profil cu drept de liberă practică, potrivit reglementărilor în vigoare;

c) sunt confirmați ca medici, specialiști sau primari, în specialitățile medicale corespunzătoare posturilor vacante pentru încadrarea cărora se organizează selecția și nu au fost sancționați și nu se află sub efectul vreunei sancțiuni din cele prevăzute în Legea nr. 95/2006, republicată.

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ȘI DESFĂȘURĂRII SELECȚIEI

Art. 1. – Selecția se organizează numai după primirea aprobării prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordin și presupune parcurgerea următoarelor etape:

a) publicitatea postului vacant;

b) înscrierea candidaților;

c) verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție;

d) preselecția;

e) concursul/examenul;

f) efectuarea verificărilor în vederea autorizării accesului la informații clasificate.


Art. 2. – (1) Publicitatea selecției se realizează prin publicarea unui anunț, inclusiv în săptămânalul Observatorul Militar și pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naționale, cu respectarea prevederilor art. 5 din Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015 pentru aprobarea metodologiilor privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist din unitățile sanitare publice, precum și a funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi, respectiv a funcției de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi.

(2) Anunțul cuprinde inclusiv precizări referitoare la probele de aptitudini și probele de concurs, baremele de promovare a acestora, locul și perioada desfășurării lor, termene de depunere și soluționare a contestațiilor, precum și alte detalii organizatorice.

(3) În anunț se precizează că persoanele care vor fi declarate câștigătoare în urma selecției vor fi chemate/rechemate în activitate, în corpul ofițerilor și vor dobândi calitatea de cadru militar în activitate, cu drepturile și obligațiile care decurg din aceasta.


Art. 3. – (1) Înscrierea la selecție se realizează la sediul unităților/structurilor organizatoare, prin depunerea unui dosar, care cuprinde:

a) cerere de înscriere la selecție, în care candidatul menționează postul pentru ocuparea căruia dorește să participe la selecție – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie;

b) copia certificatului de naștere;

c) copia cărții de identitate;

d) fișa de examinare medicală – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, cu modificările și completările ulterioare;

e) fișa cu principalele date de stare civilă – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2b la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.105/2002 , cu modificările și completările ulterioare;

f) certificatul de cazier judiciar;

g) diploma de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist sau chimist, în copie;

h) certificatul/adeverința de confirmare în gradul profesional, conform cerințelor postului, în copie;

i) certificatul de membru al Colegiului de profil, cu drept de liberă practică, după caz, vizat pe anul în curs, în copie;

j) polița de asigurare malpraxis, după caz, în copie;

k) dovada/înscrisul din care rezultă că nu a fost sancționat de către Colegiul de profil;

l) adeverință eliberată de medicul de familie din care să rezulte antecedentele medicale patologice și faptul că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic;

m) formular de bază - date personale – document tipizat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 15 la Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare;

n) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul 869/2015.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) literele g) - j) se prezintă și în original și se restituie după certificarea copiilor.

(3) Înscrierea la selecție se realizează în termen de 15 zile calendaristice de la data afișării anunțului la sediul unității/structurii organizatoare.

(4) Documentele tipizate prevăzute la alin. (1) se asigură candidaților prin grija structurilor care organizează selecția, se completează de către candidați și se depun la dosar în termenul prevăzut la alin. (3), cu excepția fișei de examinare medicală.


Art. 4 – (1) Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție constă în analizarea dosarelor din punct de vedere al conformității și al corectitudinii documentelor depuse la dosar, precum și din punct de vedere al îndeplinirii condițiilor pentru participarea la concurs prevăzute de prezentul ordin și de prevederile art. 6 din Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015.

(2) Verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție se realizează de către o comisie numită prin ordinul de zi pe unitate al structurii organizatoare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la selecție.

(3) În termenul prevăzut la alin. (2), candidații care până la data expirării termenului de înscriere au avut dosarele incomplete, le pot completa.


Art. 5. – (1) Rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție se afișează la sediul unității organizatoare, în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de 5 zile lucrătoare prevăzut la art. 4 alin. (2).

(2) Dosarele incomplete, cu documente neconforme și formulare incorect completate, precum și dosarele candidaților care nu întrunesc punctajul minim necesar participării la concurs prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015, se resping.


Art. 6. – Contestarea rezultatelor verificării îndeplinirii condițiilor de participare la preselecție și soluționarea contestațiilor se realizează în termenele și condițiile prevăzute la art. 6 alin. (6) din Ordinul ministrului sănătății nr. 869/2015.


Art. 7. – (1) Preselecția constă în parcurgerea următoarelor probe eliminatorii de aptitudini:

a) evaluare psihologică;

b) evaluarea nivelului pregătirii fizice;

c) examinare medicală.

(2) Probele de aptitudini se desfășoară în ordinea prevăzută la alin. (1), iar la fiecare probă participă numai candidații care au fost declarați "admis" la proba anterioară. La examinarea psihologică participă numai candidații declarați "admis" în urma verificării dosarelor de înscriere.

(3) Unitatea/structura care organizează selecția inițiază toate demersurile necesare planificării preselecției, astfel încât la probele de aptitudini să participe toți candidații în același timp.

(4) Unitățile/structurile la nivelul cărora se desfășoară probele de aptitudini prevăzute la alin. (1) organizează și desfășoară activitățile specifice, conform prevederilor actelor normative în vigoare și solicitărilor unităților/structurilor care organizează selecția.



Art. 8. – (1) Evaluarea psihologică se desfășoară prin grija Centrului de investigații sociocomportamentale, cu aprobarea șefului Direcției management resurse umane.

(2) Evaluarea nivelului pregătirii fizice se desfășoară prin grija structurii de specialitate la nivelul Ministerului Apărării Naționale.

(3) Rezultatele probelor de aptitudini prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) și b) se consemnează în procese-verbale care se transmit, în exemplar original, unității/structurii care organizează selecția.

(4) Structurile care desfășoară evaluarea psihologică și evaluarea nivelului pregătirii fizice eliberează fiecărui candidat adeverințe care atestă participarea la probele de aptitudini și rezultatele obținute, în ziua desfășurării probelor.

(5) Rezultatele probelor eliminatorii de aptitudini prevăzute la art.7 alin. (1) lit. a) și b) nu pot fi contestate.



Art. 9. – (1) Examinarea medicală se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne, al ministrului justiției, al directorului Serviciului Român de Informații, al directorului Serviciului de Informații Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.55/107/2587/C/10357/210/496/831/2014 pentru aprobarea baremelor medicale privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pe perioada școlarizării elevilor și studenților în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pentru ocuparea funcțiilor de soldat/gradat profesionist, precum și pentru candidații care urmează a fi chemați/rechemați/încadrați în rândul cadrelor militare în activitate/polițiștilor în serviciu/funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, în cadrul unităților și structurilor sanitare care organizează selecția sau care asigură expertiza medicală de specialitate pentru personalul unității unde se află și postul vacant, iar costurile acesteia se suportă de către fiecare candidat.

(3) Pe parcursul examinării medicale se desfășoară în totalitate examenele clinice prevăzute în fișa de examinare medicală. Aceasta se completează integral de către unitatea sanitară care efectuează examinarea, pe baza antecedentelor personale patologice și a rezultatelor examinării.

(4) Rezultatele examinării medicale, consemnate în fișe, se aduc la cunoștință candidaților, iar fișele de examinare completate se depun la dosarele de înscriere.

(5) Fișele medicale se depun de către candidații declarați ,,apt" la unitatea sau structura sanitară care organizează selecția în termen de o zi lucrătoare de la încheierea acestora, respectiv de la soluționarea eventualelor contestații.



Art. 10. – (1) Candidații declarați "apt" și "admis" în urma desfășurării tuturor probelor de aptitudini din cadrul preselecției pot participa la concursul pentru ocuparea posturilor vacante.

(2) Candidații declarați "inapt" și "respins" la una dintre probele de aptitudini sunt eliminați din concurs și li se restituie, la cerere, dosarele de înscriere. Dosarele nesolicitate se clasează și se arhivează la nivelul unității/structurii care organizează selecția, conform reglementărilor în vigoare.

(3) Rezultatele preselecției se aduc la cunoștința fiecărui candidat, prin afișare la sediul unității/structurii organizatoare.



Art. 11 . – (1) Concursul se organizează și se desfășoară de către unitățile/structurile care organizează selecția, în termenele și condițiile prevăzute de Ordinul nr. 869/2015.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.4106 secunde