Cine dă CFR-ului lovituri de sute de mii de euro

2997
1

Articole de la același autor

Un singur șurub furat pune în pericol siguranța circulației trenurilor. În județul Constanța, aproape că nu trece zi în care să nu se fure măcar o componentă de cale ferată! Ieri dimineață, polițiștii de la Transporturi și mascații au descins la o grupare din localitatea Cuza Vodă, despre care aveau indicii că a comis mai bine de 80 de furturi, creând CFR-ului un prejudiciu de jumătate 
de milion de euro. 


Acțiune de amploare, ieri dimi-neață, în localitatea constănțeană Cuza Vodă. Mai mulți polițiști de la Secția Regională Transporturi Constanța, însoțiți de luptătorii mascați de la Serviciul de Acțiuni Speciale și jandarmi, sub coordonarea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Medgidia, au descins în 15 locuințe, în căutarea a zece indivizi suspectați de furturi de componente de cale ferată. 


Potrivit anchetatorilor, suspecții au comis nu mai puțin de 80 de furturi, pe parcursul anului 2013, și au furat orice putea fi valorificat la centrele de colectare a fierului vechi. 


"Sunt suspectați că au furat de la relee, botine de jantă, cabluri de semnalizare, buloane, până la șine de cale ferată", ne-a precizat comi-sarul șef Cornel Tănase, șeful Secției Regionale Transporturi Constanța. 


Cel mai mult le atrăgeau atenția, însă, releele, pe care le demontau pentru firele de cupru. În total, prejudiciul cauzat CFR-ului de gruparea din Cuza Vodă a fost estimat la aproximativ 500.000 de euro - în condițiile în care, potrivit angajaților Regionalei CFR Constanța, un singur releu costă aproximativ 700 de euro. 
Ieri, opt dintre suspecți au fost săltați de acasă și duși la audieri, la sediul Poliției, oamenii legii căutându-i și pe ceilalți doi, dispăruți de la domicilii. De altfel, la domiciliile suspecților au fost găsiți saci întregi cu resturi de relee. 


Pagube de sute de mii de euro 


"Un singur șurub furat poate pune în pericol siguranța circulației trenurilor. Pot face o comparație, pentru a înțelege toată lumea: ce șofer ar vrea să circule cu o mașină dacă unei roți îi lipsește un șurub?", ne spunea, ieri, un angajat al CFR Constanța. Iar furturile de componente de cale ferată sunt la ordinea zilei în județul nostru. Astfel, numai anul trecut au fost înregistrate la nivelul regionalei constănțene aproximativ 420 de furturi, valoarea totală a prejudiciului depășind patru milioane de lei. 


E drept, însă, după cum spun angajații regionalei, că numărul furturilor a scăzut la jumătate, comparativ cu anii anteriori. De exemplu, în 2012 au fost sesizate peste 800 de furturi, iar prejudiciul cauzat a fost de peste 17 milioane de lei. Paguba cea mai mare a fost făcută prin furtul de relee - responsabile cu buna funcționare a instalațiilor feroviare, inclusiv cu cea a sistemelor de semnalizare. Astfel, după cum spun angajații CFR-ului Constanța, hoții au furat, până în prezent mai bine de 7.000 de relee, mai exact toate de pe relația București - Constanța. 


"Avem angajați vechi, însă, care își cunosc bine meseria, care au știut să intervină repede, să depisteze zonele de unde au fost furate componentele, să le înlocuiască în cel mai scurt timp, astfel încât să nu aibă loc vreo tragedie", au adăugat angajații de la CFR Constanța. Iar, până la înlocuirea sistemelor furate, mecanicii au fost cei nevoiți să se asigure că nu se vor ciocni cu un alt tren, pe tronsonul de cale ferată. 


Acesta era și motivul pentru care o călătorie de la București la Constanța dura, chiar în condițiile reabilitării magistralei, mai bine de patru ore. În ultimele luni, însă, susțin angajații CFR, situația a revenit la normal și o călătorie durează aproximativ două ore și jumătate. 


CFR colecționează amenzi 


Zonele unde acționează de obicei hoții de componente de cale ferată sunt pe tronsonul Saligny - Mircea Vodă - Medgidia, pe tronsonul Dragoș Vodă - Ciulnița (județul Ialomița), dar și în zona Medeea, din municipiul Constanța. "În dreptul cartierului Medeea, am avut inclusiv frânări de trenuri de marfă, petroliere și cu cereale, pentru a fura marfa", au mai precizat angajații CFR. 


De asemenea, hoții "atacă" liniile scoase din uz sau pe cele mai puțin circulate inclusiv pentru șinele de cale ferată, pe care le fură pe bucăți. De exemplu, ante-stația Palas, locul unde în trecut erau trase vagoanele firmelor private, a rămas de mult fără șine de cale ferată.


De menționat că Regionala CFR Constanța a fost amendată, în repetate rânduri, pentru furturile pe care le-a suferit. Motivul: nu a asigurat paza celor aproximativ 1.600 de kilometri de cale ferată! "Dar se ridică întrebarea: cum să asigurăm paza, pentru a fi siguri că nu vor mai fi furturi? Sunt mii de kilometri, pe care nu putem să-i păzim așa cum ar dori polițiștii", au mai precizat angajații Căilor Ferate. În schimb, până în prezent, CFR-ul nu a recuperat niciun leu din prejudiciul creat prin furturi. 


Comentează știrea

ionica
12 martie 2014
furturi CFR

Vinovati sunt cei care administreaza CFR infrastructura ! De ce nu cheltuiesc max. 2-3 milioane de euro ptr. a monta camere de supraveghere in toate locurile "sensibile",nu cumva sunt "dorite " furturile ?Sa mearga in Franta ,Germania ,Austria si sa vada cum sunt pazite punctele vulnerabile .Au incercat rromii nostri si pe acolo si au fost inhatati in cateva minute.Da ,MINUTE.

Articole pe aceeași temă

Luni, 03 Martie 2014
Stire din Eveniment : Prins în timp ce fura o lunetă
Vineri, 28 Februarie 2014
Stire din Eveniment : Hotel de pe litoral, călcat de hoți
Pagina a fost generata in 1.2065 secunde