Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis: Iată ce se va întâmpla cu Uber
Articole recomandate
Tânără dispărută din comuna Valu lui Traian. Ați văzut-o?
28 Martie 2024
Bărbaţi deghizaţi în femei ar fi atras alţi bărbaţi în apartamente închiriate, sub pretextul servicilor sexuale și i-au jefuit
28 Martie 2024
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că Uber va fi reglementată ca o companie de transport și nu ca un serviciu digital, conform Bloomberg.
Reacția Uber în privinta deciziei Curții Europene de Justiție: "În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre. Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton", a declarat purtătorul de cuvânt Uber.
Reacția Uber în privinta deciziei Curții Europene de Justiție: "În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre. Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton", a declarat purtătorul de cuvânt Uber.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a adoptat miercuri o decizie așteptată cu nerăbdare de serviciul de rezervări de automobile cu șofer Uber, pentru că aceasta clarifică dacă firma americană trebuie să respecte aceleași reglementări ca și cele impuse firmelor de taxi.
Uber, care în ultima perioadă a intrat în conflict cu autoritățile din mai multe state europene, a susținut în fața CJUE că se consideră, înainte de toate, drept un serviciu digital care joacă un rol de intermediar între particulari și șoferi. Cu toate acestea, argumentația Uber nu a convins avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar. Acesta din urmă a estimat în luna mai că "platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ține, în principal, de domeniul transportului și în consecință trebuie să dețină licențele și acordurile cerute de dreptul național".
Însă concluziile avocatului general nu sunt obligatorii pentru CJUE, chiar dacă, în majoritatea cazurilor, judecătorii CJUE tind să urmeze opiniile avocatului general.
Un judecător spaniol este cel care a cerut avizul CJUE, după ce în 2014 a fost solicitat de o asociație profesională a șoferilor de taxi din Barcelona, care se considera victimă a concurenței neloiale din partea Uber. Asociația Elite Taxis susținea că șoferii Uber, care pot transporta persoane în propriile vehicule de pasageri contra remunerație, trebuie să dețină licențe la fel ca și serviciile de taxi din Barcelona. Pe de altă parte, Uber susține că trebuie să respecte în principal regulile privind libera prestare de servicii legate de noile tehnologi ale informației.
Pentru Uber, indiferent care va fi decizia de miercuri a CJUE, aceasta "nu va schimba faptul că în majoritatea țărilor din UE în care operăm deja, respectăm reglementările în vigoare în domeniul transporturilor", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
În România, Uber este prezent de trei ani și are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în București. România este a doua piață ca mărime în regiunea central și est europeană, după Polonia, și a cincea din Uniunea Europeană.
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat, marți, un proiect de hotărâre care vizează modificarea regulamentului de taximetrie. Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, a declarat că susține proiectul primarului general. "Uber poate să rămână în România, nu avem niciun fel de problemă, dar să se autorizeze conform legilor în vigoare. Nu e nimeni mai presus de lege", a spus Ștefănescu.
Uber, care în ultima perioadă a intrat în conflict cu autoritățile din mai multe state europene, a susținut în fața CJUE că se consideră, înainte de toate, drept un serviciu digital care joacă un rol de intermediar între particulari și șoferi. Cu toate acestea, argumentația Uber nu a convins avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar. Acesta din urmă a estimat în luna mai că "platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ține, în principal, de domeniul transportului și în consecință trebuie să dețină licențele și acordurile cerute de dreptul național".
Însă concluziile avocatului general nu sunt obligatorii pentru CJUE, chiar dacă, în majoritatea cazurilor, judecătorii CJUE tind să urmeze opiniile avocatului general.
Un judecător spaniol este cel care a cerut avizul CJUE, după ce în 2014 a fost solicitat de o asociație profesională a șoferilor de taxi din Barcelona, care se considera victimă a concurenței neloiale din partea Uber. Asociația Elite Taxis susținea că șoferii Uber, care pot transporta persoane în propriile vehicule de pasageri contra remunerație, trebuie să dețină licențe la fel ca și serviciile de taxi din Barcelona. Pe de altă parte, Uber susține că trebuie să respecte în principal regulile privind libera prestare de servicii legate de noile tehnologi ale informației.
Pentru Uber, indiferent care va fi decizia de miercuri a CJUE, aceasta "nu va schimba faptul că în majoritatea țărilor din UE în care operăm deja, respectăm reglementările în vigoare în domeniul transporturilor", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
În România, Uber este prezent de trei ani și are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în București. România este a doua piață ca mărime în regiunea central și est europeană, după Polonia, și a cincea din Uniunea Europeană.
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat, marți, un proiect de hotărâre care vizează modificarea regulamentului de taximetrie. Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, a declarat că susține proiectul primarului general. "Uber poate să rămână în România, nu avem niciun fel de problemă, dar să se autorizeze conform legilor în vigoare. Nu e nimeni mai presus de lege", a spus Ștefănescu.
sursa: www.romaniatv.net
Articole pe aceeași temă
Marţi, 11 Aprilie 2017
Luni, 10 Aprilie 2017
Sâmbătă, 11 Februarie 2017
Sâmbătă, 04 Februarie 2017
Miercuri, 19 August 2015
Duminică, 08 Martie 2015