Galerie FOTO / Cum va arăta cel mai mare POD cu hobane din România, construit în CONSTANȚA

1283

Articole de la același autor

Realizarea unui nou pod rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, respectiv cel de la kilometrul 0+540, a intrat într-o nouă etapă de execuție, respectiv cea de montaj a tablierului metalic. Este vorba despre un pod rutier situat în aval de Ecluza Agigea, necesar pentru a decongestiona traficul greu pe de DN 39, din localitățile din sudul litoralului și din municipiul Constanța. 




Astfel, odată cu intrarea în exploatare a podului, TIR-urile care pleacă din partea de sud a portului nu vor mai fi nevoite să iasă din port, să traverseze canalul peste podul de la Agigea, să tranziteze câteva stațiuni de pe litoral și municipiul Constanța, pentru a reintra în port, în zona de nord. 


Duminică, 28 iulie, pe malul dinspre Agigea al Canalului Dunăre - Marea Neagră, a început montajul primului tronson de tablier metalic. Acesta are o lungime de 58 m și o greutate totală de aproape 600 tone și a fost transportat pe apă la locul de montaj cu macaraua plutitoare Neptun, care are o capacitate de ridicare de 1.800 tone. Cu aceeași macara s-a realizat și montajul tablierului pe grinda pilonului de pe mal la o înălțime de 17 metri deasupra Mării Negre.


Tehnologia de montaj dinspre apă este o premieră în România, fiind elaborată de către societățile Apolodor Comimpex SRL București și TGT Constanța, în colaborare cu consultantul de specialitate SC Luca Way București.
Săptămâna viitoare, aceeași tehnologie va fi folosită pentru montajul tablierului similar pe malul de nord a Canalului Dunăre - Marea Neagră, în zona Porții 9 a Portului Constanța.


Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, proiectat de SC Search Corporation Ltd București, are o structură de tip hobanat și va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Podul rutier va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului va fi de 17,4 metri, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri, care vor susține tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.


Realizarea acestui pod va determina conexiunea directă dinspre Autostrada A2 și A4, spre zona de sud a Portului Constanța, precum și o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localității Agigea și implicit a podului actual peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Traficul spre sudul litoralului va fi astfel decongestionat, separându-se traficul greu de celelalte autovehicule.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.3741 secunde