Constanța zilelor noastre: străzi înguste, accidente multe și șoferi nervoși

HAOS RUTIER / "Oamenii ar trebui SĂ SE ÎNDREPTE și către PRIMĂRIE"

1030
4
Din punctul de vedere al siguranței rutiere, municipiul Constanța se confruntă cu probleme grave, care se înmulțesc de la zi la zi. Alei înguste, străzi pline de mașini parcate și tamponări…cu zecile. Toate aceste lucruri din cauza faptului că nu avem suficiente locuri de parcare și, de ce nu, lipsa unor sensuri unice care să ușureze traficul rutier. 

Din punct de vedere al fluenței traficului rutier, în Constanța încă există probleme grave, mai ales că mașinile se înmulțesc pe zi ce trece, iar a găsi un loc de parcare în orele de vârf este o mare performanță. Astfel, polițiștii rutieri consideră că cel mai benefic lucru de făcut este un sistem de sensuri unice, care să ajute atât la fluidizarea traficului, cât și la crearea de locuri noi de parcare.

"Cea mai bună soluție pentru municipiul Constanța este un sistem de sensuri unice. Dacă stăm să vizualizăm harta Constanței, o să ne dăm seama că foarte multe cartiere au străzi paralele și perpendiculare între ele. Pe toate străzile întâlnim această problemă, și anume mașini parcate și loc insuficient. Sensurile unice sunt foarte bune din varii motive. În primul rând, se pot face foarte simplu locuri de parcare, pentru că dacă ai o stradă cu sens unic, ți-ar trebui o bandă liberă. Pe de altă parte, traficul ar fi mult mai fluid. În aceste cartiere aglomerate, cum ar fi Inel II, Kilometrul 4-5, Coiciu, Faleză Nord, Piața Chiliei, Zona Centrală și Medeea, ar merge de minune anumite sisteme de sensuri unice. Restul străzilor sunt izolate, cum ar fi Badea Cârțan și Tulcei, Cișmelei și Cpt. Dobrilă Eugeniu, în care avem aceleași probleme și există aceleași soluții", afirmă Ciprian Sobaru, șeful Biroului Rutier Constanța.

"Nu știu dacă există vreo stradă fără mașini parcate"

Polițiștii rutieri constănțeni sunt conștienți că problemele pe care le au cetățenii se răsfrâng, în mod eronat, în primul rând asupra lor. Un sistem al traficului rutier eficient înseamnă fluență în trafic, locuri de parcare, care au drept răsplată micșorarea numărului de accidente rutiere. Însă în Constanța dacă mașinile nu sunt parcate lângă bordură, vor fi parcate pe trotuar.

"Tot ce înseamnă stradă de cartier, nu știu dacă e vreuna care să aibă o singură bandă pe sens și care să nu aibă o mașină fie pe partea carosabilă, fie pe trotuar. Dacă arterele respective sunt folosite pentru tranzit, cum ar fi Ștefăniță Vodă, Baba Novac, Nicolae Iorga, nu au mașini pe prima bandă la bordură, ci au pe trotuar. Însă străzile de cartier, cum ar fi Tulcei, Badea Cârțan sau din Coiciu, Inel II și Piața Chiliei, au mașini pe prima bandă. N-ar fi o problemă dacă mașinile parcate ar fi numai pe o parte, însă sunt pe ambele părți, deci nu mai există loc pentru a trece două mașini una pe lângă cealaltă", povestește Ciprian Sobaru.

Având în vedere faptul că majoritatea cetățenilor îi blamează, în primul rând, pe polițiștii rutieri atunci când întâlnesc o neregulă în trafic, oamenii legii îi sfătuiesc să se mai adreseze și Primăriei, care este responsabilă direct pentru problemele de pe șosele.

"Consider că cetățenii din Constanța ar trebui să se îndrepte și către Primărie, pentru că principalul personaj în toată situația aceasta este Primăria Constanța", spune șeful Biroului Rutier Constanța.

Până una, alta…

Până vor realiza și cei din Primărie că șoselele din Constanța, atât de neîncăpătoare, au nevoie de schimbări, polițiștii rutieri nu au ce face decât să îi avertizeze pe șoferi, dar și pe pietoni, cu privire la consecințele faptelor lor.

"Până se vor realiza aceste lucruri, șoferii trebuie să știe că le este interzis să staționeze pe trotuar, atâta timp cât nu lasă 1,5 metri spațiu pentru pietoni, trebuie să știe că nu au voie să staționeze acolo unde există un indicator care interzice acest lucru și, în plus, că este interzis să parchezi pe colțul intersecției. Amenda este de trei puncte de penalizare și patru puncte de amendă pentru staționare și două puncte de penalizare și tot atâtea de amendă pentru oprire. De asemenea, pietonul trebuie să știe că indiferent dacă are trotuarul blocat sau nu, este obligat să se asigure atunci când se deplasează pe carosabil și, în plus, să meargă pe partea stângă a drumului, în sensul opus circulației vehiculelor", afirmă Ciprian Sobaru.

Comentează știrea

ath
3 aprilie 2013
Error 678 "The remote computer did not respond

"Nu stim ,Nu se poate,Intrebati-l pe Bok" se spune pe romaneste sau "computer did not respond" se spune pe limba lor.Peste tot,toate Instalatiile Stradale de Dat Explicatii (ISDE-urile ) dau acelasi raspuns.Sunt setate pe "#Error".. Recent,am bagat o fisa ca sa aflu de ce s-a scumpit factura la intretinere."Error 666.Mazare-Primaria did not respond" mi-a raspuns masina.De ce sunt parcate masinile pe trotuar, am mai pus o intrebare."Error 526-politia did not respond" mi-a raspuns masina de dat explicatii.Eu cred ca sunt infundate cablurile administratiei locale.Mai bine chemam o vidanja la urmatoarele alegeri locale.

angello
3 aprilie 2013
parcari

am observat un mare abuz in orasul constanta si poate nu numai in acest oras. pe soselele principale s-au facut locuri de parcari,dar acestea sunt cu taxa. orice colt,orice strada care dispune de un loc in care incape o masina este luata de cei de la confort urban si taxat. exemplu este b-dul tomis de la capitol pana la posta. acolo s-a amenajat o banda pe care poti opri masina,dupa ce acelsector a devenit cu sens unic. imediat cinea s-a gandit sa ia banii oamenilor printr-o hotie. inca un paradox: cand deschizi un local public esti obligat sa ai un numar anumit de locuri de parcare. cafenelele din centru banuiesc ca au acelasi regim,nu? eee nu este chiar asa. au deschis localurile,au organizat locurile de parcare,dar pe acestea au pus stapanire cei de la confort urban. exemplele pot continua cu locurile de parcare cuvenite turistilor din statiunea mamaia,adiacente hotelurilor. domnilor,platim taxa de statiune,in pretul camerelor de hotel este inclus si locul de parcare,cate taxe pe un singur articol sunteti in stare sa luati? nesimtirea si avaritia nu au margini in aceasta tara,condusa de hoti

Ion Haralambie
3 aprilie 2013
Parcari

Domnilor este foarte adevarat trebuiesc strazi cu sens unic , parcari, si ar trebui pasaje subterane pietonale, cum ar fi in intersectiile de la Tomis-Suceava-Tulcei, este aglomerata intersectia asta , la brotacei, Adamclisi cu Suceava, si acolo unde este piata taiati plopii si facute parcari, ori desfiintati piata.Toata strada Tulcei trebuie largita, este mica si strimba, iar de la OMV de pe Tomis, ar trebui in jurul acestui PECO sa se fac parcari, si asa stau cica niste spatii verzi aolo dar pamintul si placile de beton care au fost turnate pe linga restaurantul Boema pina unde este OMV acum sau crapat si sau lasat , mai bine parcari.Mai trebuie lungita si vechea parcare de pe Tomis cum cobori spre Aurel Vlaici, spre ovidiu, se poate mari pina in gardul de la PECO de la vapor.Si mai ar trebui toti plopii taiati , sunt o multime pe Tomis la blocurile 3B/4B/5B, sunt uscati strimbi cad crengi pe oameni pe masini.

paula
3 aprilie 2013
parcari

asa este, ce nevoie avem noi de pomi si de spatii verzi...taiati tot si turnati betoane ca si-asa e super poluare. ar trebui facute parcari etajate pt ca ocupa mai putin la sol, iar tariful sa fie unul acceptabil pentru toti.

Răspuns la: Parcari
Adăugat de : Ion Haralambie, 3 aprilie 2013
Domnilor este foarte adevarat trebuiesc strazi cu sens unic , parcari, si ar trebui pasaje subterane pietonale, cum ar fi in intersectiile de la...

Articole pe aceeași temă

Luni, 01 Aprilie 2013
Stire din Eveniment : Băuți, dar la volan
Pagina a fost generata in 0.4873 secunde