Nu fii rău, lasă-mă să-nvăț și eu!

Instructorii auto independenți, puși să-nvețe meserie în școlile de șoferi

3154
Instructorii auto independenți, puși să-nvețe meserie în școlile de șoferi - bdbf65c0985144843465cf6c4785094b.jpg
Școlile de șoferi și instructorii auto independenți trec prin vremuri tulburi. Dincolo de criza financiară care i-a lovit la numărul de elevi, schimbările
legislative din domeniu au adâncit și mai mult deruta în care circulă mașinile de "Școală".

Îngrijorați de numărul exagerat de mare de cursanți care pică examenul auto la sală și pe traseu, autoritățile în drept au luat o serie de măsuri care să ducă la creșterea promovabilității și, totodată, la reglementarea clară a acestui domeniu de activitate.
Cei mai puternic loviți de modificările legislative prevăzute de Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1019/2009 sunt instructorii auto independenți, care își vor schimba denumirea în instructori atestați și autorizați.
Potrivit comisarului șef Romeo Tecău, șeful Serviciului Public Comunitar Permise de Conducere și Înmatricularea Autovehiculelor Constanța, instructorii auto atestați și autorizați nu vor mai putea să profeseze dacă nu fac dovada unei vechimi minime de trei ani într-o școală de șoferi. "Trebuie să aibă experiență de cel puțin trei ani într-o școală de șoferi autorizată. Nu mai merge cu cei care deveneau instructori independenți peste noapte și își făceau orele după capul lor. Acum totul trebuie să se facă organizat și cu respectarea legii", spune Tecău.
Astfel, dacă fac dovada acestei vechimi, instructorii auto atestați trebuie să se înregistreze la Agențiile Fiscale pentru a fi luați în evidență și pentru a plăti taxele și impozitele aferente activității pe care o desfășoară. De asemenea, ei nu mai pot colabora decât cu o singură școală de șoferi. "Înainte erau instructori care colaborau și cu 10 școli de șoferi. Își înregistrau elevii peste tot. Acum, gata! Trebuie să semneze contract de colaborare cu o singură școală. Astfel se va putea ține o evidență clară a numărului de cursanți pe care îi au", a adăugat comisarul șef. Tot prin acest ordin se reglementează numărul orelor de pregătire practică și teoretică pe care trebuie să le parcurgă elevii.
Romeo Tecău este convins că dacă aceste prevederi vor fi respectate de școlile de șoferi și instructorii atestați, va crește procentul de promovabilitate la exa-menul pentru obținerea permisului de conducere.
În prezent, la nivelul județului Constanța, doar 24% dintre cei care dau examen reușesc să treacă de cele două probe și să obțină permisul de conducere. Cauzele insuccesului sunt multiple, împărțindu-se între nepăsarea cursanților și superficialitatea școlilor de șoferi și a instructorilor independenți.

Supravegherea video în mașină, bună doar în teorie
Tot pentru a crește calitatea serviciilor oferite de școlile de șoferi, în București va fi demarat, zilele acestea, un proiect pilot pentru monitorizarea probei practice a examenului auto, urmând ca mai multe mașini să fie dotate cu sisteme de supraveghere video, GPS și aparate care vor înregistra manevrele executate de elevi.
Practic, sistemul de supra-veghere este format dintr-o cameră montată în interiorul mașinii, între cele două scaune din față și are un unghi de cuprindere de 120 de grade. Aparatul înregistrează video și audio tot ce se întâmplă în interiorul mașinii, dar și prin parbriz și geamurile laterale. De asemenea, există și un dispozitiv GPS care înregistrează traseul pe care se deplasează candidatul și un sistem care redă manevrele principale, respectiv semnalizarea și frâna, pe care elevul le face în timpul deplasării. Toate costurile aferente achiziționării și montării aparaturii vor fi suportate de școlile de șoferi.
Șeful Serviciului Public Comunitar Permise de Conducere și Înmatricularea Autovehiculelor, comisarului șef Romeo Tecău, spune că un astfel de sistem ar fi binevenit și la Constanța, însă școlile de șoferi nu agreează ideea. "Am discutat cu școlile de șoferi din Constanța despre introducerea unui astfel de sistem. Teoretic li se pare o chestie bună, practic resping ideea, mai ales din considerente legate de costuri", spune Tecău.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7363 secunde