MAȘINILE "BULGĂREȘTI", eterna problemă / Când scăpăm de ele?

1625
4
MAȘINILE

Articole de la același autor

Mai e cale lungă până când fenomenul mașinilor "bulgărești", care a invadat șoselele constănțene în ultimii ani, va fi măcar diminuat. Legea prin care posesorii ar fi putut fi controlați, astfel încât să circule cu aceste autoturisme, în țara noastră, a fost uitată într-un sertar al Parlamentului. Între timp, deținătorilor de mașini cu numere de Bulgaria li s-a permis să-și obțină ITP-ul în țară. 

Ultima soluție găsită de autorități pentru a încerca să diminueze (dacă de stopare nu poate fi vorba!) fenomenul înmatriculării autoturismelor în țara vecină, Bulgaria, a fost pus pe hârtie, în cadrul unui proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier.

Concret, proiectul respectiv stipula faptul că "toate autovehiculele înmatriculate în alte state, dar deținute de persoanele care au reședința, domiciliul ori rezidența normală în România vor putea circula pe drumurile publice din țara noastră maximum 90 de zile într-un an de la intrarea în posesia autoturismului".

Și la ora actuală există o astfel de prevedere în legislația rutieră, dar, după cum au atras atenția polițiștii constănțeni, nu există mijloacele legale pentru a verifica scurgerea celor trei luni. Iar tocmai acest aspect urma să fie reglementat de proiectul de lege menționat: "contorizarea" urma să se facă din momentul în care cetățeanul român a devenit deținătorul mașinii, din momentul în care a încheiat contractul de vânzare - cumpărare.

A trecut mai bine de un an și jumătate de când a fost redactat proiectul, de când se tot discută pe marginea lui, dar încă nu a intrat în vigoare! La un moment dat, în aprilie 2012, Guvernul de la acea dată a aprobat proiectul și l-a înaintat Parlamentului, spre discuții și legiferare. De atunci, însă, a fost uitat într-un sertar…

Ce defecțiuni tehnice au mașinile "bulgărești"

Între timp, a fost operată o altă modificare legislativă cu privire la autoturismele înmatriculate într-un stat european. Este vorba despre realizarea inspecției tehnice periodice. Începând de anul trecut, Registrul Auto Român realizează ITP-ul pentru autoturismele cu numere de Spania, Italia sau Bulgaria, iar valabilitatea este de doi ani.

Drept pentru care, constănțenii nu mai sunt nevoiți să treacă granița la vecini pentru a verifica starea tehnică a autoturismului.

Ștefăniță Zaharia, adjunctul RAR Constanța, ne-a declarat că, de la intrarea în vigoare a noii prevederi legale, se realizează ITP-ul, în medie, pentru cinci mașini cu numere străine / zi.

"Cele mai multe sunt cu numere de Bulgaria, urmate apoi de Spania, Italia și Franța. Nu sunt, însă, atât de mulți pe cât ne-am fi așteptat, având în vedere cât de multe autoturisme cu numere de Bulgaria întâlnim pe străzi", a afirmat Ștefăniță Zaharia.

Cât privește defecțiunile pe care le constată angajații RAR, acestea sunt obișnuite autoturismelor folosite mult timp, pe drumuri proaste.

"Nu putem spune că ies în evidență cu ceva comparativ cu restul autoturismelor. Deținătorii sunt, însă, în mare parte, din sudul județului Constanța, unde sunt drumuri proaste și, în consecință, au probleme la sistemul de direcție, la cel de frânare și de iluminare", a adăugat Zaharia.

ITP valabil doar în România!

Trebuie menționat, însă, că ITP-ul obținut la RAR de posesorii unei mașini înmatriculate în alt stat european are valabilitate doar în țara noastră.

"În schimb, dacă deținătorii unei mașini cu numere de Bulgaria obțin ITP-ul în țara de înmatriculare, pot să circule în orice stat european", a precizat angajatul RAR Constanța.

Dar, după cum au subliniat și polițiștii, mulți dintre posesorii acestor mașini preferă să-și încerce norocul în statul vecin, tocmai pentru că știu că autoturismele au diverse defecțiuni. Nu de puține ori, polițiștii de la Rutieră sau cei de la Garda de Coastă au tras pe dreapta constănțeni care le-au prezentat ITP-uri sau certificate de înmatriculare falsificate, aduse din Bulgaria.

Comentează știrea

Alt cetatean
11 februarie 2013
Prostie sau...

Oare cat timp sa mai treaca pentru a realiza ca inmatricularea cu numere bulgaresti s-a facut si se va face datorita facilitatilor fiscale? Chiar suntem un popor de imbecili? Sau ma rog cei care scriu astfel de articole si cei de sus care se tot mira de ce apar tot mai multe masini cu numere straine conduse de romani! Este raspunsul la idiotenia de legi si coduri fiscale a celor de la putere care nu stiu altceva decit sa fure.Caci cei de sus nu platesc din buzunarul lor impozitele si taxele puse prostimii! Asa ca astept sa va treziti,Roman! Sau treceti la somnul obisnuit si lasati-va prostiti in continuare.Poate la alte generatii sa mai explodeze mamaliga(de le va mai fi si aia accesibila).

lol
11 februarie 2013
masinile,,bulgaresti,,

nu am nimic cu nimeni,dar sint un adevarat pericol pe sosele asta pt ca stiiu ca nu le poti retine nr de inmatriculare.sincer imi este frica in trafic si cind sint pieton si cind sunt la volan1

ZIAR LOCAL
11 februarie 2013
ANGAJATII ANR ARATA CURAJ IN LUPTA CU CORUPTIA POLITICA

REPLICA ȘtireImagini (1)Video (0)Comentarii (7)Știri asemănătoare Pe cale să explodeze scandalul Autoritatea Navală Română, în instanță cu angajații "epurați" pe criterii politice Prima Pagină11 feb 2013 ________________________________________ Autoritatea Navală Română stă pe un butoi de pulbere, gata să explodeze odată cu reorganizarea pe care conducerea a început să o punăîn operă încă de anul trecut. Testarea angajaților și mutarea lor de pe un post pe altul, respectiv disponibilizarea unora, a generat o serie de reclamații și deschiderea unor procese în instanță. Unul dintre cei care contestă în instanță o decizie a conducerii ANR este chiar Alexandru Mezei, șeful Căpităniei Constanța. Mezei contestă o decizie de modificare unilaterală contract de muncă. Dosarul a fost înregistrat pe rolul instanței în data de 29 octombrie 2012, iar soluția în acest litigiu era așteptată în cursul zilei de ieri. Nu știu exact despre ce este vorba. Avem, într-adevăr, un proces cu el. S-a schimbat în august 2012 organigrama și ceva l-a nemulțumit. Asta s-a întâmplat când nu eram eu director, a motivat Mihai Șagău, șeful ANR. Pe de altă parte, Mezei preciza că, de la 1 martie, ar putea să fi eliberat din funcția de șef al Căpităniei, întrucât atunci îi expiră mandatul. Un alt angajat care se află în instanță cu autoritatea este Liviu Grigore. Nu este însă ultimul exemplu, surse din cadrul ANR declarând că fosta și actuala conducere a modificat și modifică abuziv contractele de muncă și organigrama, favorizând pe unii care nu au nici o treabă cu instituția și trimițând pe alții acasă, pe criterii politice. Vorbim despre epurare politică. Rocsana CRISTEA- REPLICA 11.02.2013

boi
11 februarie 2013
frunza la ciini

ce tot va maninca de masinile bulgaresti?nu va ginditi ca mai sint si oameni cinstiti cu masini cu nr bulgaresti?asta a devenit problema nationala?in rest e bine tot,cu mazare in frunte,in orasul asta plin de prosti.si teodosie si nicusor la fel

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4459 secunde