Meteoriți căzuți pe Pământ după o călătorie de 22 de milioane de ani prin spațiu

Duminică, 02 Mai 2021, 16:04
Pentru prima oară, oamenii de știință au putut reconstitui cu precizie traseul unui asteroid care a aterizat pe Pământ și au aflat de unde venea. Călătoria obiectului cosmic având dimensiunile unui bolovan mare către planeta noastră a început acum 22 de milioane de ani, potrivit unui nou studiu, scrie CNN. Asteroidul, denumit 2018 LA, a apărut ca o minge de foc pe cerul statului african Botswana pe 2 iunie 2018, înainte de a se sparge în fragmente mici, care au aterizat în Rezervația Central Kalahari Game. Cercetătorii au stabilit că, înainte de a se descompune în atmosfera terestră, asteroidul avea circa 1,7 metri diametru, cântărea 5.700 kg și călătorea cu 60.000 km/h.

"În momentul în care s-a descompus în atmosferă, la o înălțime de 27 de kilometri, era de 20.000 de ori mai strălucitor decât Luna plină", a declarat Christian Wolf, coautor al studiului, profesor asociat la Școala de Astronomie și și Astrofizică a Universității Naționale din Australia.

Studiul a fost publicat recent în jurnalul Meteoritics and Planetary Science. Cercetătorii au reușit să localizeze fragmentele căzute pe pământ, denumite meteoriți, și să le studieze.