Mii de apeluri la Telefonul Copilului 119 în primele zile de când este activ

261
Mii de apeluri la Telefonul Copilului 119 în primele zile de când este activ - copii-1641651235.jpg

Articole recomandate

Mii de apeluri au fost înregistrate la numărul unic 119, Telefonul Copilului, activ din 5 ianuarie, operaţionalizat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a declarat pentru News.ro consilierul de stat Mădălina Turza, care a subliniat că acest număr „nu este unul simplu”, operatorii putând afla de unde se face apelul şi numărul celui care sună.


Ea a precizat că, în cursul săptămânii viitoare, vor putea fi generate şi statistici.


„Există deja mii de apeluri, nu avem o statistică încă pentru că Serviciul de Telecomunicaţii Seciale încă instalează platforma de colectare a datelor statistice, însă s-au putut observa mii de apeluri date simultan în cele două, trei zile, dar în special pe data de 5 ianuarie. Lumea a sunat ca să vadă cum funcţionează, cum se răspunde. Au fost situaţii în special de verificare. În cursul săptămânii viitoare, vom putea să generăm şi statistici şi să vedem ce cazuri au fost până acum”, a declarat Mădălina Turza.


Telefonul Copilului face parte din Programul Naţional de Suport pentru Copii în contextul Covid „Din grijă pentru Copii”.


„În septembrie, fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă privind Programul Naţional de Suport pentru Copii în contextul Covid „Din grijă pentru Copii”. Din acest program naţional fac parte o serie de măsuri pe partea de suport psiho-emoţional şi de siguranţă a lor. Una dintre primele măsuri o reprezintă operaţionalizarea numărului 119 care avea ca termen de realizare 31 decembrie 2021, ceea ce s-a şi întâmplat. Zilele trecute a fost anunţat şi începând din 5 ianuarie este activ la nivel naţional”, a declarat, Mădălina Turza, consilier de stat în Ministerul Familiei.


Până acum nu a existat infrastructura, a precizat consilierul.


„Numărul 119 este un telefon unic şi gratuit la nivel naţional pentru situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului. Acest număr se află operaţionalizat la nivelul celor 47 de Direcţii Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului care se află în toate judeţele din ţară şi la nivelul celor şase sectoare din Bucureşti. În fiecare, a fost operaţionalizat, înfiinţat un birou cu operatori call-center care funcţionează non-stop”.


Numărul 119 interconectat cu 112


În situaţii grave, apelul este transferat automat către 112. „Nu este un simplu telefon, este o întreagă infrastructură, o platformă instalată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu ajutorul căreia operatorii pot vedea de unde se sună, numărul apelantului şi, în situaţia în care se confirmă în urma unei proceduri, întrebări specifice pe care aceştia le pun, că este o situaţie gravă, în timp real se deplasează o echipă de intervenţie a Protecţiei Copilului acolo unde se află copilul. În situaţia în care problema semnalată este o urgenţă care pune viaţa în pericol, se face transferul automat către 112, pentru că cele două sisteme informatice sunt interconectate”, a explicat Mădălina Turza.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.5755 secunde