O cometă se va apropia foarte mult de Pământ și va putea fi văzută în acest weekend - mdzlote0zgy4nmjhogriyzuyzwm2mtgw-1544690948.jpg

Cometa Wirtanen se va apropia foarte mult de Terra, duminică, oferind pasionaților de astronomie posibilitatea de a studia "una dintre apropierile cele mai propice (ale unei comete, n.r.) pentru o bună observare celestă din următorii 30 de ani", au anunțat miercuri specialiștii de la Observatorul din Paris, citați de AFP și Agerpres.

În cazul în care condițiile meteorologice o vor permite, "cometa va apărea ca o mică nebulozitate pe un cer negru și fără Lună", au explicat experții francezi într-un comunicat.

Cometa Wirtanen se va afla la o distanță de 12 milioane de kilometri față de Terra și va fi vizibilă în proximitatea Pleiadelor, un roi stelar aflat în constelația Taurului.

Cometele sunt compuse din gheață, materii organice și roci provenind din foste stele și nori interstelari.

Atunci când ele se apropie de Soare, gheața se transformă în gaz. Amestecul de gaze și praf ejectat în spațiu formează coada cometelor.

Cometa Wirtanen s-a aflat la cea mai mică distanță față de Soare (157.080.000 kilometri) miercuri și va prezenta, inclusiv duminică, "o activitate intrinsecă relativ importantă".

"Pentru a o distinge, este preferat să vă echipați cu un binoclu sau cu un telescop", precizează comunicatul publicat de Observatorul din Paris.

Pentru a aprecia și mai mult acest spectacol nocturn, specialiștii recomandă pasionaților de astronomie să evite luminile din orașe, să se îndrepte spre zone maritime sau montane și să aleagă un loc ce oferă o priveliște degajată spre est.

Cometa Wirtanen a fost descoperită în 1948 de cercetătorii de la Observatorul Lick din California. Ea a fost desemnată inițial drept gazdă a sondei Rosetta și a robotului ei Philae, însă lansarea sondei a fost amânată, iar oamenii de știință au trebuit să găsească o nouă țintă, alegând în cele din urmă cometa 67P/Ciuriumov-Gherasimenko, supranumită "Ciuri".

Ca un hazard al calendarului celest, o ploaie de stele căzătoare, cunoscute sub denumirea de Geminide, va fi vizibilă de asemenea în acest weekend. Deși vârful de activitate al acestui fenomen astronomic este prevăzut pentru vineri, stelele căzătoare vor putea fi încă vizibile și în zilele următoare.