Opriți coșmarul cu mașini bulgărești!

10018
26

Articole de la același autor

Fenomenul mașinilor bulgărești ia o amploare din ce în ce mai mare. Județul Constanța este cel mai afectat de accidentele produse din cauza șoferilor cu "TX" și, deși polițiștii admit faptul că reprezintă o problemă, fără existența unui cadru legislativ sunt, practic, legați la mâini.

Pe străzile din județul nostru, circulă și mașini care mai au puțin și se descompun din mers, autoturisme cumpărate la prețuri mici din țara vecină, dar care le sunt utile unor anumite categorii de șoferi. Mașinile cu numere de "Texas" sunt "la modă", pentru că înmatricularea este mult mai ieftină, însă cei mai mulți dintre proprietari nu se uită că autoturismele pe care le achiziționează sunt adevărate hârburi pe patru roți.

"Este o problemă, pentru că nu ai cum să interzici circulația mași-nilor înmatriculate în Bulgaria. Probabil că lucrurile se vor regla în momentul în care cele două legislații se vor sincroniza, în privința taxelor și altele. Însă acum aceasta este situația. Nu mai avem vamă, graniță și nu se mai ține o evidență a lor, așa că nu avem ce face. Legea ar putea permite, pentru că trebuie să înmatriculezi mașina în 120 de zile, însă noi nu știm când s-a scurs termenul, nu știm de când începem să-l calculăm", explică comisarul șef Constantin Dancu, șeful Serviciului Rutier Constanța.

Numărul accidentelor rutiere comise de șoferii care conduc autovehicule înmatriculate în Bulgaria crește cu fiecare zi. Potrivit informațiilor puse la dispoziție de reprezentanții Serviciului Rutier Constanța, de la începutul acestui an au fost înregistrate nu mai puțin de 72 de accidente rutiere în care au fost implicate mașini de Bulgaria, în urma cărora 11 persoane au murit, zece au fost grav rănite, iar alte 113 au ajuns la spital cu răni ușoare. Problema este cu atât mai mare cu cât numărul persoanelor decedate pe raza județului Con-stanța în acest an este de 41, dintre care 11 numai din cauza șoferilor cu numere bulgărești.

Greu de găsit, dar nu imposibil

De asemenea, de multe ori, autorii accidentelor în care sunt implicate autoturisme înmatriculate în Bulgaria sunt greu de găsit dacă fug de la locul accidentului.

"Evident că pentru autoturismele înmatriculate în Bulgaria este mai dificilă verificarea evidențelor, identificarea și contactarea proprie-tarului cetățean străin ca mai apoi să se ajungă la utilizatorul autovehiculului de pe teritoriul României. Este posibil ca un condu-cător auto aflat la volanul unui autoturism înmatriculat în Bulgaria să spere că nu poate fi identificat dacă părăsește locul accidentului și să profite de anonimatul oferit de numărul de înmatriculare străin, dar identificarea sa nu este imposibilă, ci poate doar o mai lungă durată", a precizat inspectorul principal George Munteanu, șeful Biroului Accidente din cadrul SR Constanța.

În baza de date a Serviciului Rutier Constanța, sunt înregistrate peste 2.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria.

"Este o problemă pe care statul nu mai poate s-o ignore"

Parlamentarii români consideră că o schimbare a legislației românești ar fi benefică și ar scădea numărul accidentelor grave în care sunt implicate aceste autoturisme care au probleme din punct de vedere tehnic.

"Această problemă poate fi discutată din două perspective: fie modificăm legislația românească, fie îi facem pe vecinii noștri bulgari să alinieze legislația la cerințele europene privind normele de poluare, starea autoturismului și chiar modul de înmatriculare. Mașinile acestea nu corespund din punct de vedere tehnic. Pe de altă parte, în ceea ce privește faptul că sunt înmatriculate în Bulgaria, statul nu are mijloace de interzicere a circulației libere a acestor mașini care nu corespund. Este o problemă pe care statul român nu mai poate s-o ignore și cred că s-ar impune o schimbare. Trebuie fie să legalizeze circulația acestor mașini respectând normele legislației românești, fie să ia o decizie de interzicere a circulației pe drumurile publice a mașinilor înmatriculate în Bulgaria cu deținători cetățeni români. Dacă ar exista o astfel de inițiativă legislativă în acest sens, aș fi de acord", a precizat, pentru Cuget Liber, senatorul PDL Christian Gigi Chiru.

De aceeași părere este și deputatul independent Mihai Tararache, care susține că va pune în discuție această problemă: "Clar este o problemă care trebuie rezolvată. O să pun în discuție această problemă și la Comisia pentru Transporturi și Infrastructură și la Comisia pentru Industrie și Servicii. Interzicerea circulației nu este o soluție, pentru că suntem în Uniunea Europeană, astfel că nu putem interzice libera circulație a acestor mașini pentru că nu este voie. Însă problema cu accidentele grave și cu pagubele rămâne și trebuie rezolvată într-un fel sau altul". 

Comentează știrea

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Luci
19 august 2014
Pentru '' redactorita'' lu peste

Citind '' articolele'' tale imi dau seama ca esti batuta in cap rau de tot. Te–am mai spurcat o data pentru un articol. Cum poti sa scrii o asemenea idiotenie? Fa proasto masina cu numere de bulgaria face singura accident? Iti zic eu ca nu poate pentru ca ii trebuie un sofer. Si soferul ala daca e batut in cap ca si tine poate el sa conduca ce masina vrei tu. Iti mai repet inca o data: esti o gaina proasta.

Luci
19 august 2014
Pentru '' redactorita'' lu peste

Sa nu zici ca ma iau de tine aiurea iti voi arata mai jos ce ai scris: '' Potrivit ... Serviciului Rutier Constanța, de la începutul acestui an au fost înregistrate nu mai puțin de 72 de accidente rutiere în care au fost implicate mașini de Bulgaria, în urma cărora 11 persoane au murit, zece au fost grav rănite, iar alte 113 au ajuns la spital cu răni ușoare. Problema este cu atât mai mare cu cât numărul persoanelor decedate pe raza județului Con-stanța în acest an este de 41, dintre care 11 numai din cauza șoferilor cu numere bulgărești.'' Tie la nivelul judetului ti se pare ca 72 de accidente sunt multe? Si cu morti, zici tu ca au murit 41, din care 11 in accidente in care au fost implicate masini texane. Dar au murit 30 in accidente cu masini romanesti. Astia 30 la mintea ta de gaina nu se pun la socoteala, nu conteaza. Pai nu vezi tu ca sunt de 3 ori mai multi?

Pt dobitocul de mai sus
19 august 2014
Baule, citeste!

Bey tampitule, esti mai prost ca noaptea. Fata zice ca toti retardatii, fara scoala, dar cu cateva sute de euro, au masina si circula ca nebunii, boul baltii ce esti....ca mai bine s-ar duce la scoala de banii aia....limbric ce esti....multi prosti pe lumea asta, dar ce sa-i ceri...aaa...cred ca si tu esti unul din ala cu masina cu nr de Tx....ar trebui sa fii arestat pentru prostie

Mociu C
19 august 2014
In Republica Fasole Drogata mizeriile astea cu numere de bulgaria au devenit un cosmar

Aceste mizerabile sicrie pe roti sunt de doua ori periculoase : in al doilea rind pentru ca sunt luate din cimitire de masini la preturi de nimic, curg tablele de pe ele si sunt sicrie ambulante ; in primul rind pentru ca toata pleava umana isi cumpara astfel de mizerii. Boul care are o astfel de mizerie stie sa se umfle in pene si sa spuna "am BMW" (sau altceva) dar nu spune ca e un pericol public si un neispravit. Sunt aproape sigur ca in Republica Drogatului care se scalămbăie in diverse roluri in Mamaia, ca ultima tîrîtura umana ce e, numarul acestor cancere bulgaresti este in medie de doua ori mai mare decit in alte judete. Si in Ovidiu se constata anormalitatea pe toate directiile (acum nu ma refer la mizeriile bulgaresti) datorita unei zdrențe nespalate care a creat grupul infractional Zdreanță Scupra-Fane tiganu-Hanganu. Zdreanța Scupra in efervescenta lui de a face afaceri murdare, uita sa se mai ingrijeasca si de parasută, pentru ca se pare ca si ciorile au inceput sa se dea cu ea. Ăsta da exemplu pentru comunitate. Pe de alta parte, Primaria Ovidiu a fost lasata de izbeliste si tot ce poate fi mai rau se intimpla acolo, de la indolenta si nesimtire pina la excrocherii de tot felul. Orasul Ovidiu are nevoie de un om integru, care a dovedit ca pune drapelul patriei mai presus de interesele personale, un om care sa puna ordine in Ovidiu incepind cu o primarie corupta si cu politie așijderea.

Funda
19 august 2014
Pentru Mociu Costel

In loc sa te preocupe femeile altora si sa aduci jigniri nefondate pentru toata lumea, mai bine te-ai ocupa de femeia ta. Tot ce ai spus tu, ai spus din burta. Eu iti vorbesc la concret. Tu te-ai uitat vreodata mai atent la fiica-ta aia mica ? Iti precizez ca nu ma refer la aia mare, ma refer la aia mica. Probabil ca te-ai obisnuit cu ea si nu-ti poti da seama de adevar. Dar vezi ce vorbeste lumea despre ea. Sau arata fotografiile ei unei persoane care nu a vazut-o niciodata fara sa-i spui ca e fiica-ta (sau, cel putin asa o numesti tu) si intreaba ce parere are. Raspunsul va fi : tiganca curata. Deoarece nici tu nici nevasta-ta nu sunteti tigani, se pune o singura intrebare : cu cine o facut-o ? Raspunsul trebuie sa-l stie nevasta-ta.

bb
19 august 2014
toti retardatii au cazane cu numere de BG

Conduc beti si drogati. Aveti mare grija!

admirator
19 august 2014
iar va luati la intrecere

cine are nevasta mai ...... buna? Mazare: vedeti diferentele dintre fiul sau si el si va veti convinge ca nu are cum sa fie tatal biologic. De altfel, de asta nici nu se mai insoara. Iar vocea si diferitele posturi in rolurile pe care le joaca il arata ca mai efeminat decat ii palce sa recunoasca. Efeminat, nu afemeiat! Articolul este comandat, dar de vreo 7 ani tot se screme Parlaemntul sa scoata o lege si nu mai reuseste. Oare de ce? Jegurile care nu au bani si cumpara "Texanele" sa fie asa de influent? Sper sa nu mai stergeti postarea, ca toate cele in care arat ca Raducu nu fiu lui Mazare... (Alta fata, alta conforamtie somatica, alt tip de schelet...)

Cucu
19 august 2014
Pentru toti nervosii care au postat

Este uluitor ce spune un sef al Politiei : nu avem ce sa le facem !!!!!!!!!! Cum adica ? In 2014 , niste indivizi , intr-o tara civilizata , cum pretindem , isi bat joc de circulatia rutiera romana ? Nu pot fi controlati cel putin la starea tehnica a autovehiculului ? Politia ce face ? Ce face ministrul de interne ? Daca nu se poate altfel , promovati URGENT O ORDONANTA DE GUVERN . CE MAI ASTEPTATI ? DE ANI DE ZILE VA LAMENTATI CA ......

politia este de vina
19 august 2014
uite cum se face

cand se trece in vama cu masina,,,se noteaza intr un registru practic a cui este masina cand este condusa in romania! popescu ionescu radulescu! si cand el face ceva,,,,furaciune accident se baga frumos nr in calculator si apare popescu ionescu radulescu! dar cine sa faca asta? este mai preferabil sa stam la panda sa agatam niste fraieri care au depasit si ei putin viteza si pac amenda,,,sau mai bine zis,,,o mica spaguta! cam asta fac asa zisii domni ai legii!

sofer bun
19 august 2014
masini bulgaresti

Nu va mai lamentati ca prostii,ca nu mor mai multi in accidentele cu masinile bulgaresti decat in cele cu alte numere.Este aceeasi situatie si ptr cele cu nr de Anglia,Germania,Spania,Italia.De vina este descreieratul care conduce acea masina,vezi accidentul de acum 2 saptamani cu microbuzul la giratoriul de la intrarea in Ovidiu.De vina este guvernul ca tine mortis la aceasta taxa aberanta,ptr mediu in timp ce bulgarii colecteaza milioane de euro de la romani.Ei sunt mai pragmatici si iau banul,iar la urma urmei si ei sunt in Uniune ca si noi si au acelasi mediu.Uitati-va pe sosele si veti vedea autobuzele lui Mazare,maxi taxi,etc. ca scot pe esapamente ca pe furnale,si au nr romanesti.Sa scoata taxa si sa se efectueze ITP si RAR la sange,si nu vor mai fi cosciuge pe roti.Cand respectivul va trebui sa scoata din buzunar cateva zeci de milioane ptr a avea masina conforma,o va duce singur la gunoi.Iar libera circulatie inseamna ca nu pot fi notat,inregistrat abuziv in lipsa unui mandat de urmarire.Din cauza acestui timbru de mediu,bugetul local pierde la impozite,statul la incasari din reparatii.ITP-uri,RAR,si ar avea activitate service-urile auto.Dar unde nu-i cap,vai de buget.Stiti cumva ce se intampla cu banii incasati din aceste taxe de poluare,au fost impadurite hectarele de paduri devalizate de smecheri sau ce s-a facut cu banii?De ce in restul Europei nu exista aceasta taxa,si totusi masinile circula pana cand proprietarii le duc singuri la casat.Analizati toate aspectele si apoi faceti reportaje in ziare sau postati ca berbecii fara creier.

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4807 secunde