Procurorii DNA, oficial despre PERCHEZIȚIILE de la PRIMĂRIA CONSTANȚA

2074
Procurorii DNA, oficial despre PERCHEZIȚIILE de la PRIMĂRIA CONSTANȚA - x-primarie-perchezitii-dna-1689244658.jpg
Procurorii Direcției Naționale Anticorupție Serviciul Constanța au efectuat, joi dimineață, 13 iulie verificări în sediul Primăriei Constanța. Potrivit unor surse, ar fi vorba despre modul în care a fost realizată o achiziție de către Primăria Constanța, privind o competiție de ambarcațiuni rapide, ce s-a desfășurat pe lacul Siutghiol, ca parte dintr-un circuit mondial. Aceleași surse arată că anchetatorii ar fi verificat biroul lui Alin Vintilă, de la Departamentul de Achiziți. Totodată, în urmă cu puțin timp, Andrei Talpeș, reprezentant CSM Constanța s-a prezentat la sediul DNA Constanța. 
UPDATE. Ulterior, au ajuns la sediul DNA și Alin Vintilă, directorul Departamentului de Achiziții, cât și primarul Vergil Chițac. Aceștia au stat doar câteva minute în incinta sediului, iar la ieșire au fost „zgârciți” în declarații. „Nu pot să vă spun prea multe, este vorba despre o procedură pe care a derulat-o CSM-ul, nu are legătură cu primăria”, a afirmat Vergil Chițac la ieșirea de la DNA. 

OFICIAL de la DNA

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus efectuarea urmăririi penale față de suspecții:

CHIȚAC VERGIL, primar al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

VINTILĂ ALIN, director executiv în cadrul Primăriei Municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

TALPEȘ ANDREI, președinte al Clubului Sportiv Municipal Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
          - complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

          - șantaj.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:

În cursul anului 2023, cu ocazia derulării unui eveniment sportiv, organizat în Municipiul Constanța de o asociere formată din cinci entități (din care făceau parte și Primăria Municipiului Constanța,  Clubul Sportiv Municipal (C.S.M.) Constanța, Federația Română de Yachting (FRY) și o societate comercială cu sediul în Monaco), suspectul Chițac Vergil, în calitatea menționată mai sus, beneficiind de ajutorul celorlalte două persoane și cu încălcarea prevederilor legislației primare, ar fi aprobat finanțarea în totalitate a întregului eveniment.

Concret, finanțarea competiției sportive s-ar fi realizat de către Primăria municipiului Constanța fără a exista un contract de finanțare care să fi fost atribuit în urma unei proceduri de selecție publică și fără să existe viză de control financiar preventiv sau vreun referat al compartimentului de specialitate.

Întrucât, prin  „înțelegerea” unora dintre părți s-ar fi stabilit ca banii rezultați din finanțare să ajungă în conturile societății comerciale, cu sediul în Monaco (în condițiile în care aceasta nu ar fi prestat vreo activitate bine definită în cadrul evenimentului respectiv), suspectul Talpeș Andrei ar fi exercitat constrângeri asupra unor persoane din conducerea Federației Române de Yachting pentru a le determina pe acestea să efectueze o plată în valoare de aproximativ 290.000 euro către societatea respectivă.

În condițiile de mai sus, în conturile societății comerciale, cu sediul în Monaco, ar fi fost virați în total 1.728.000 lei, sumă ce reprezintă un prejudiciu pentru Primăria municipiului Constanța.

 În cauză se efectuează acte de urmărire penală și față de alte persoane.

Celor trei suspecți li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.4218 secunde