Promisiuni sau SF-uri? Pentru evitarea accidentelor s-ar putea construi pasaje subterane

3934

Articole de la același autor

Vești bune pentru locuitorii din Mihail Kogălniceanu, Ovidiu, Valu lui Traian, Eforie Sud și 23 August: CNAIR intenționează să construiască pasaje pietonale subterane pe sub drumurile naționale care străbat aceste comunități, în zonele unde au fost înregistrate accidente rutiere grave.

Traversarea drumurilor naționale prin locuri nepermise este, în țara noastră, atât sport național, cât și una dintre principalele cauze de accidente rutiere de pe aceste artere. Localnicii se justifică însă spunând că drumurile naționale tranzitează comunități aglomerate, iar trecerile de pietoni sunt o raritate. Drept pentru care, Ministerul Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat demararea mai multor proiecte privind realizarea de pasaje pietonale subterane pe drumurile naționale din diverse județe. „Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă ne-am asumat ca acolo unde avem puncte negre să începem să construim pasaje subterane. Vor fi dotate cu lifturi şi, acolo unde se poate, cu scări rulante”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Până în prezent au fost lansate în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice licitațiile pentru demararea studiilor de fezabilitate pentru astfel de pasaje pietonale subterane pentru șoselele din județele Iași, Neamț, Prahova, Buzău și Ilfov, iar de curând și pentru mai multe zone de pe drumurile naționale din județul Constanța. Este vorba despre DN 2A, DN 3 și DN 39, iar pasajele subterane vor fi în localitățile Mihail Kogălniceanu, Ovidiu (două pasaje), Valu lui Traian, Eforie Sud și 23 August. Valoarea totală a investiției se ridică la 2.165.797,08 lei fără TVA, contractul fiind împărțit în șapte loturi: unul pentru amenajare pasaj pietonal subteran DN2A în zona Km 189+950, în dreptul unui cartier din Mihail Kogălniceanu - 309.420,44 lei; alte două contracte vizează studiile de fezabilitate și proiectele pentru pasajele subterane de pe DN 2A, din Ovidiu - Km 197+530, valoarea contractului fiind de 309.420,44 lei, și Km 198+271 – în valoare de 309.420,44 lei; alt contract vizează SF și proiect pentru pasajul pietonal subteran de pe DN 3, Km 248+300, localitatea Valu lui Traian - 309.420,44 lei, apoi pasaj pietonal subteran DN39 în zona Km 18+340, localitatea Eforie Sud - 309.420,44 lei și pasajul pietonal subteran de pe DN 39, în zona Km 31+200m, localitatea 23 August, tot 309.420,44 lei.

Atribuirea contractelor se va face prin licitație deschisă. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 2 octombrie 2023.



Încă de anul trecut, locuitorii din Valu lui Traian cereau cu insistență pasaje pietonale!


Reamintim că în trecut, în repetate rânduri, locuitorii din Valu lui Traian au solicitat realizarea de pasaje pietonale, arătând că este din ce în ce mai periculos să traverseze artera principală care străbate comuna, din cauza șoferilor de autoturisme și tiriștilor care străbăteau localitatea cu viteză. Anul trecut, și „Cuget Liber” a semnalat faptul că o bună perioadă nu trecea săptămână fără ca pe artera principală să aibă loc un accident rutier grav, soldat cu rănirea sau decesul unor persoane. La vremea respectivă, reprezentanții Primăriei Valu lui Traian au precizat pentru „Cuget Liber” că varianta realizării unor pasaje pietonale nu poate fi concretizată, căci nu există spațiu suficient de o parte și alta a drumului național, pentru construirea „tălpilor” pasajelor, dat fiind că sunt construcții până aproape de șosea. În schimb, au fost luate alte măsuri, precum iluminarea și modernizarea trecerilor de pietoni existente, înființarea de noi sensuri giratorii și supravegherea șoselei cu polițiști locali, la orele de vârf. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.6133 secunde