Radare fixe între Constanța și București. "O să avem 4 camere pe A2"

5302
Radare fixe între Constanța și București.

Articole recomandate

Autoritățile au în plan să depisteze și să sancționeze șoferii vitezomani cu ajutorul camerelor pentru roviniete. Decizia a fost luată după scăderea numărului de radare mobile și pe fondul lipsei radarelor fixe. În acest sens, Poliția Română a semnat un protocol de colaborare cu reprezentanții Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Noul sistem de radare fixe, pus la cale de autorități, ar urma să calculeze viteza cu ajutorul unor senzori montați în asfalt, corelați cu camerele de supraveghere. După înregistrarea depășirii vitezei legale, șoferul va primi amenda acasă, prin intermediul Poștei.

Camerele care depistează în prezent conducătorii auto care circulă fără a avea emise roviniete vor fi folosite pentru prima dată pe autostrada spre mare. Acestea vor fi prezente pe toate drumurile importante din România, iar dacă se vor introduce și pe drumurile naționale, autoritățile susțin că astfel numărul amenzile vor crește simțitor.

"O să avem cel puțin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficiențe, se lucrează la corectarea lor și ne dorim, chiar dacă nu se va modifică legislația, să începem să aplicăm sancțiuni", a declarat Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere, în cadrul unei conferinței de presă.

Poliția Română nu mai folosește o rețea de radare fixe din 2016 pentru că sistemul de camere fixe instalat pe DN1 este vechi și a rămas în continuare neretehnologizat și nefuncțional. Pentru comparație amintim că radarele fixe amplasate pe teritoriul Franței au adus statului aproape un miliard de euro în 2016. Conform informațiilor furnizate de autoritățile franceze aceste radare au surprins 25,6 milioane de încălcări ale vitezei legale anul trecut.

În prezent, există cel puțin 74 de camere de supraveghere pentru roviniete, pe drumurile naționale și pe autostrăzi. "Compania are câteva echipamente ITS instalate pe autostrăzile din România existente și în curs de dezvoltare", spune Ecaterina Munteanu, director Direcția de siguranța circulației.

"Senzori pe șosele? Care șosele și care autostrazi? Dar niște senzori de bun-simț nu se amplasează? Dar niște marcaje, intersecții și semaforizări decente? Dar niște limite de viteză rezonabile și protecție reală, în loc de acele șanturi pe marginea șoselei care sunt un accident în dezvoltare? Când se gândesc autoritățile să facă și ceva constructiv, nu doar să împuște amenzi și bani?", este de părere Doru, unul dintre șoferii care cred că altele sunt problemele ce necesită atenția autorităților.  

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4904 secunde