Schimbări importante pe bulevardul Ferdinand. „Se vrea abolirea suveranității automobilului”

4262
5
Schimbări importante pe bulevardul Ferdinand. „Se vrea abolirea suveranității automobilului” - fondbulevardulferdinand21-1657899124.jpg

Articole de la același autor

Bulevardul Ferdinand se va alătura, cât de curând, listei străzilor din municipiul Constanța transformate în șantier. La final, această arteră va avea sens unic, dinspre gară spre plaja Modern, semnalizare rutieră pe verticală și orizontală, trotuare lărgite, pistă pentru bicicliști și bandă dedicată pentru transportul în comun. Modificările îi alarmează pe locatarii din zona centrală a orașului.

Străzile Constanței s-au transformat în adevărate șantiere. Localnicii și turiștii – veniți, în timpul verii, pentru relaxare la malul mării! – întâlnesc la tot pasul șanțuri, gropi, pietriș și praf. Sunt lucrări pe arterele principale ale municipiului, dintre care enumerăm bulevardul Alexandru Lăpușneanu, șoseaua Mangaliei, bulevardul Aurel Vlaicu, strada Ștefan cel Mare, strada Cuza Vodă, strada I. Gh. Duca etc. Spre disperarea constănțenilor, când se acoperă o groapă și aceștia speră că au scăpat de haosul din trafic, o alta este decopertată la câțiva zeci de metri. Toate acestea fac parte din amplul proces de reconfigurare rutieră a municipiului Constanța, cuprins într-o serie de proiecte cu finanțare europeană. Iar pe lista străzilor unde se efectuează lucrări va fi adăugat, în viitorul apropiat – după cum au afirmat reprezentanți ai administrației publice locale, fără a emite însă o dată de începere a lucrărilor – și bulevardul Ferdinand.
 

Arteră intens circulată, principala cale de acces între Gara Constanța și centrul municipiului, bulevardul Ferdinand va fi supus unei transformări radicale: va fi eliminată posibilitatea de a mai parca autoturisme pe trotuare și, cel mai important, va avea sens unic, dinspre gară către centru. Modificările care vizează acest bulevard esențial al orașului au fost aduse în atenția opiniei publice încă din 2016 de către fosta administrație a municipiului, iar în anii următori au fost cuprinse în amplul proiect cu finanțare europeană „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a orașului”. În curând se va ajunge la faza de implementare a acestei părți a proiectului, respectiv de execuție a lucrărilor.

Modificări ce vor fi impuse pe această arteră principală a orașului

Concret, potrivit proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, pe bulevardul Ferdinand vor fi refăcute trotuarele, vor fi realizate culoare de traversare inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, pentru a crește confortul pietonilor, și vor fi realizate benzi dedicate pentru bicicliști și transportul public în comun, va fi instalată semnalizare verticală și orizontală și iluminat public inteligent. Prin urmare, vor mai rămâne doar două benzi pentru transportul general.

„Prin activitățile propuse, proiectul urmărește, în principal, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs, accesibilității, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum și a transferului către modurile nemotorizate de transport. De asemenea, se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic și al timpilor de parcurs, față de utilizarea transportului public/a modurilor nemotorizate, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea emisiilor de echivalent CO2. În prezent, strada Ștefan cel Mare și străzile adiacente acesteia reprezintă principala zonă de promenadă a locuitorilor municipiului Constanța și a vizitatorilor. Zona deservită de străzile cuprinse în proiect reprezintă una din zonele cu potențial turistic și comercial foarte ridicat. (...) Infrastructura pietonală aferentă zonei menționate este de o calitate foarte scăzută, cu suprafețe mari deteriorate și cu un spațiu pietonal restrâns. 


Pe bulevardul Ferdinand, Infrastructura pietonală, respectiv trotuarele aferente bulevardului sunt mici, deteriorate și de multe ori sunt ocupate de mașini. De asemenea, infrastructura pentru biciclete lipsește”, se arată în proiect.

„Modul de utilizare a spaţiului public, prin abolirea suveranităţii automobilului şi acordarea unei atenţii ridicate confortului şi libertăţii de mişcare a pietonilor şi bicicliştilor este un proces accentuat, care se reflectă în (re)configurarea tot mai multor areale „pentru oameni”, în majoritatea oraşelor europene. Pietonalul trebuie să devină nu doar un spaţiu de utilizare locală, ci şi un punct de atracţie turistică”, mai este scris în document. Altfel spus, proiectul stipulează explicit faptul că prin modificările realizate se urmărește avantajarea transportului în comun și a bicicletelor, inclusiv pe bulevardul Ferdinand, în defavoarea mașinilor personale.

La pachet vine și sensul unic de pe strada Cuza Vodă

Având în vedere că bulevardul Ferdinand va avea sens unic spre plaja Modern, administrația publică locală a anunțat că strada Cuza Vodă va avea sens unic spre gară. În prezent, pe această arteră rutieră sunt efectuate ample lucrări, demarate în aceeași perioadă cu strada paralelă Ștefan cel Mare și mult întârziate din cauza „încâlcelii” din subteran.

Se impune menționat că la momentul lansării proiectului menționat, se vehicula că pe strada Traian urma să se instituie unul dintre sensurile unice, dar între timp autoritățile s-au reorientat spre Cuza Vodă. Pe această stradă vor fi două benzi de circulație și vor fi lățite și trotuarele, au mai arătat reprezentanții administrației publice locale.



Locatarii din zonă sunt alarmați


Măsurile îi nemulțumesc pe constănțenii care locuiesc în zonă. „Am primit înștiințări de la Poliția Locală să nu mai parcăm autoturismele pe trotuar, pe bulevardul Ferdinand, căci ne vor fi ridicate. Parcările dintre blocuri au un număr de locuri insuficient pentru câți locatari sunt. Le ducem pe strada Traian, dar acolo sunt parcări rezidențiale cu plată, probabil asta s-a și dorit, să ne forțeze să parcăm pe locurile cu plată. Cât despre sensul unic, nu știm ce va fi, cel mai probabil va trebui să înconjurăm toată zona pentru a putea ajunge acasă, așa cum se întâmplă deja cu locuitorii din zona Coiciu sau Trocadero”, ne-a declarat Cristina Matei, o locatară de pe bulevardul Ferdinand. 



Comentează știrea

Mihai
15 iulie 2022
O tot suciti

Faceti-o pietonala sa poata veni turistii de la gara tarandu-si trolerele, ca laBarcelona pe Rambla

Mihai
15 iulie 2022
O tot suciti

Faceti-o pietonala sa poata veni turistii de la gara tarandu-si trolerele, ca laBarcelona pe Rambla

Decebal
15 iulie 2022
Urbanism

Toate masurile privind circulatia in Constanta , demonstreaza ca Primaria este impotriva autoturismelor. Vrea ca posesorii de autoturisme sa renunte la ele predandu-le la fier vechi. Impunerea platii parcarii si noaptea este o gafa. Abia acum s-a "descoperit"aceasta eroare ? Lucrul pe santierele pe str. Stefan cel Mare , bd. Lapusneanu , str. Cuza Voda , etc. se desfasoara in ritm de melc. De ce edilii nu iau masurile necesare de luni de zile ? Santierele nu au muncitori , parca sunt parasite .

badea g.
16 iulie 2022
dezordine in constanta.

Are dreptate dl. decebal, batjocora pt.masini Lucrari incepute prea multe pt.bugetarii angajatii primariei,care trag de timp.

Ovidiu
16 iulie 2022
Ratc

Nu se înțelege din articol benzi unice pt ratc sau doar o bandă în sensul unic

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2822 secunde