Tragedie în larg. De ce mai era pe mare o navă construită în urmă cu aproape 50 de ani?

Sâmbătă, 13 Martie 2021, 00:00
327
Marinarii ucraineni salvați de pe cargoul „Volgo Balt 179”, scufundat, joi, în largul Mării Negre, la aproximativ 70 de mile de portul Constanța, au fost aduși în siguranță în dana de pasageri.

Vineri dimineață, 12 martie, marinari au fost preluați de cadrele medicale, care le-au acordat îngrijirile de care aveau nevoie. De altfel, pentru acordarea serviciilor necesare, în dana de pasageri din portul Constanța a fost o adevărată desfășurare de forțe: echipaje de la SMURD, cadre medicale de la Serviciul de Ambulanță Județean Constanța, polițiști de frontieră și militari. Totodată, la fața locului a fost prezent și Pavel Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei în România, care a precizat că se ține legătura în permanență cu familiile marinarilor și că, de îndată ce starea de sănătate le va permite, aceștia se vor întoarce în țara natală. Cel mai probabil, aceștia vor părăsi România în câteva zile, până atunci urmând să le fie asigurată cazarea de agenția de shipping, în cazul în care nu au nevoie de spitalizare.



Singura femeie din echipajul de 13 membri de pe „Volgo Balt 179”, o tânără cadet de 26 de ani, a fost transportată încă de joi, 11 martie, cu elicopterul, la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța, întrucât starea ei de sănătate s-a înrăutățit.

Între timp, autoritățile române caută doi marinari, încă dispăruți în apele Mării Negre. La căutări au participat Nava Artemis de la ARSVOM, o navă MAI 0201 a Gărzii de Coastă și fregata „Regina Maria” a Forțelor Navale, la bordul căreia se află un elicopter Puma Naval, dotat cu echipamente speciale de intervenție pentru căutarea și salvarea persoanelor din mare. De asemenea, spre locul incidentului au pornit, vineri, și două nave de căutare-salvare ucrainene. Raionul de căutare a fost extins, pe parcursul nopții de 11 spre 12 martie, din cauza condițiilor hidro-meteorologice din zonă, iar vineri, 12 martie, în jurul orei 09.00, nava militară a descoperit un punct de contact pe suprafața mării, cel mai probabil o plută de salvare în derivă. Cele trei nave românești și elicopterul Puma Naval au acționat în comun, investigând și alte plute de salvare identificate în raion.



Unul din puținele cargouri care pot intra pe râul Don

Multiple întrebări se ridică, după tragedia care a avut loc: de ce mai era în folosință o navă cu o vechime de aproape cinci decenii (anul de fabricație al „Volgo Balt 179” este 1973), de ce nu a fost oprită la mal dacă avea probleme de rezistență a corpului navei, de ce a primit undă verde să navige? La toate aceste întrebări vor răspunde autoritățile care au investigat împrejurările în care a avut loc scufundarea. Până în prezent, surse din rândul portuarilor ne-au precizat că bănuiesc că nava a început să ia apă. Potrivit acestora, cargoul „Volgo Balt 179”, ca și suratele lui, are un statut special: este unul dintre cargourile care au caracteristicile necesare pentru a intra pe râul Don. De altfel, cargoul venea de pe râul Don spre portul Constanța, când a avut loc tragicul incident. „Este un râu cu o adâncime redusă și nu foarte lat. În consecință, și navele care pot intra sunt înguste, lungi și puțin adânci. Nu mai este productiv să fie construite astfel de nave, astfel că sunt folosite cele vechi. Sunt nave care navigă în Marea Neagră, nu merg spre Marea Mediterană sau Marea Nordului”, au arătat sursele noastre.



În plus, este cunoscută practica de a înregistra navele cu probleme de structură sau rezistență sub pavilioane unde nu se ridică atât de multe întrebări cu privire la aceste aspecte.

Reamintim că joi, 11 martie, nava „Volgo Balt 179” s-a scufundat la aproximativ 76 mile de portul Constanța, după ce echipajul a transmis un semnal de „abandon navă” și SOS. Potrivit informațiilor noastre, cei doi marinari care au murit sunt comandantul și electricianul, iar secundul este printre cei doi căutați în continuare. 





Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3799 secunde