Deputatul Mihai Tararache vrea câte un psiholog în fiecare școală
241
Articole de la același autor
Veste bună pentru șoferi. PODUL DE LA AGIGEA NU SE MAI ÎNCHIDE: VEZI CUM SE VA CIRCULA!
25 Septembrie 2013
MAZĂRE: "Maidanezii din CONSTANȚA vor fi eutanasiați". Când și cât va plăti Primăria pentru un singur câine
03 Octombrie 2013
Proiectul de descentralizare ar putea fi prezentat vineri premierului
24 Octombrie 2013
Plajele ajung la primării, portul la Consiliul Județean. Cum și cui vrea Guvernul să dea puterea
01 Octombrie 2013
Pe cine crește Mazăre în umbra sa la PSD Constanța
19 Octombrie 2013
Parlamentarul constănțean Mihai Tararache a depus, împreună cu alți colegi deputați independenți ca și el, un proiect de lege referitor la obligativitatea prezenței unui psiholog în fiecare școală.
"Evoluția societății românești, caracterizată de probleme economice, lipsuri materiale, probleme de relaționare între părinți și copii, timp redus petrecut cu familia, violența domestică, la care se adaugă riscul consumului de droguri și a altor forme de dependență, determină o serie de probleme emoționale la tineri, mult mai multe decât în trecut. Realitatea a dovedit că toate aceste elemente au fost identificate ca fiind cauze care generează, în multe cazuri, probleme de comportament, du-când de multe ori la apariția violenței în me-diul școlar sau, mergând până la extrem, la cazuri de suicid", consideră deputatul Mihai Tararache.
El a adăugat că, trebuie să conștientizăm că este necesară o cunoaștere temeinică a tinerilor și că o abordare diferențiată a acestora poate determina progrese în activitatea lor școlară.
"Din păcate, numărul cabinetelor de asistență psihopedagogică/psihologică în școli, cu un rol atât de esențial în procesul educațional al tinerilor, este insuficient comparativ cu nevoile actuale. Regulamentul-cadru prevede că o școală trebuie să aibă peste 800 de elevi sau de 400 de preșcolari pentru a beneficia de acest cabinet sau, școlile care nu ating cifra respectivă, se pot grupa pentru a atrage serviciile unui psiholog. Propunerea legislativă supusă dezbaterii are drept scop completarea articolului 99 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, referitor la unitățile conexe ale învățământului preuniversitar, în sensul introducerii obligativității existenței cabinetelor de asistență psihopedagogică/psihologică care să funcționeze în fiecare unitate de învățământ preuniversitar", a explicat deputatul constănțean.
Astfel, potrivit expunerii de motive, se rezolvă necesitatea existenței unui psiholog care să poată oferi consiliere în fiecare zi la unitatea de învățământ la care profesează, și nu doar o dată la 2-3 zile cum se întâmplă în prezent în cazul școlilor care nu au peste 800 de elevi înmatriculați.
Inițiatorii proiectului de lege susțin că, în asemenea situații se regăsesc numeroase unități de învățământ, începând de la școlile din comune și sate și mergând până la cele din București.
În altă ordine de idei, punctul II al prezentei propuneri legislative prevede ca această lege să intre în vigoare la începutul anului școlar 2014-2015, astfel încât cheltuielile rezultate în urma suplimentării numărului cabinetelor de asistență psihopedagogică să poată fi incluse în Legea Bugetului de stat pe anul 2014.
"Evoluția societății românești, caracterizată de probleme economice, lipsuri materiale, probleme de relaționare între părinți și copii, timp redus petrecut cu familia, violența domestică, la care se adaugă riscul consumului de droguri și a altor forme de dependență, determină o serie de probleme emoționale la tineri, mult mai multe decât în trecut. Realitatea a dovedit că toate aceste elemente au fost identificate ca fiind cauze care generează, în multe cazuri, probleme de comportament, du-când de multe ori la apariția violenței în me-diul școlar sau, mergând până la extrem, la cazuri de suicid", consideră deputatul Mihai Tararache.
El a adăugat că, trebuie să conștientizăm că este necesară o cunoaștere temeinică a tinerilor și că o abordare diferențiată a acestora poate determina progrese în activitatea lor școlară.
"Din păcate, numărul cabinetelor de asistență psihopedagogică/psihologică în școli, cu un rol atât de esențial în procesul educațional al tinerilor, este insuficient comparativ cu nevoile actuale. Regulamentul-cadru prevede că o școală trebuie să aibă peste 800 de elevi sau de 400 de preșcolari pentru a beneficia de acest cabinet sau, școlile care nu ating cifra respectivă, se pot grupa pentru a atrage serviciile unui psiholog. Propunerea legislativă supusă dezbaterii are drept scop completarea articolului 99 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, referitor la unitățile conexe ale învățământului preuniversitar, în sensul introducerii obligativității existenței cabinetelor de asistență psihopedagogică/psihologică care să funcționeze în fiecare unitate de învățământ preuniversitar", a explicat deputatul constănțean.
Astfel, potrivit expunerii de motive, se rezolvă necesitatea existenței unui psiholog care să poată oferi consiliere în fiecare zi la unitatea de învățământ la care profesează, și nu doar o dată la 2-3 zile cum se întâmplă în prezent în cazul școlilor care nu au peste 800 de elevi înmatriculați.
Inițiatorii proiectului de lege susțin că, în asemenea situații se regăsesc numeroase unități de învățământ, începând de la școlile din comune și sate și mergând până la cele din București.
În altă ordine de idei, punctul II al prezentei propuneri legislative prevede ca această lege să intre în vigoare la începutul anului școlar 2014-2015, astfel încât cheltuielile rezultate în urma suplimentării numărului cabinetelor de asistență psihopedagogică să poată fi incluse în Legea Bugetului de stat pe anul 2014.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 14 Octombrie 2013
Luni, 11 Noiembrie 2013
Joi, 07 Noiembrie 2013
Vineri, 01 Noiembrie 2013
Joi, 31 Octombrie 2013
Joi, 31 Octombrie 2013
Luni, 21 Octombrie 2013