Automasajul are efecte benefice asupra sănătății generale

241
Automasajul are efecte benefice asupra sănătății generale - fond-automasaj-1711715459.png

Articole de la același autor

Automasajul este o tehnică de masaj pe care, așa cum îi spune și numele, o puteți realiza singuri pentru a relaxa mușchii și a reduce tensiunea în diferite părți ale corpului. În prezent, se poate vorbi și de automasaj de relaxare, dar și terapeutic, în funcție de ce vă interesează, de masaj realizat doar cu mâinile sau cu ajutorul unor instrumente cum ar fi o perie de masaj pentru scalp sau corp.

Se știe că masajul este o procedură profundă sau superficială care acționează direct asupra pielii, stimulând diferite tipuri de energie cu efecte benefice asupra sănătății noastre generale. Oamenii sunt familiarizați cu ideea de masaj, multe dintre ele aplicându-se regulat sau ocazional, aducând efecte benefice sănătății mentale și fizice. Potrivit dr. Corina Dragomir, mulți nu dispun de timpul sau de resursele financiare necesare apelării la profesioniști și de aceea pot opta pentru un alt tip de masaj, la fel de benefic, care nu necesită mai mult de 30 minute pe zi și care, aplicat regulat, are aceleași efecte benefice pentru minte și corp. Este vorba despre automasaj, care, prin simpla lui denumire, vă face să înțelegeți că este un tip de masaj pe care vi-l puteți face singuri și la intensitatea necesară fiecăruia dintre noi.

„Mâinile sunt cel mai simplu și accesibil instrument pentru automasaj, dar pentru automasaj se pot folosi și diverse alte instrumente, cum ar fi unele rulouri pentru spate sau o perie de masaj pentru scalp. Bilele de masaj, de obicei făcute din cauciuc sau silicon, sunt mici și ușor de manevrat. Acestea pot fi rulate pe suprafața pielii pentru a masa mușchii și pentru a elibera tensiunea. Bastonul de masaj este un instrument lung, de obicei din lemn sau plastic, cu zone de textură sau protuberanțe care pot fi folosite pentru a aplica presiune în anumite puncte ale corpului. Chiar și o simplă minge de tenis este bună pentru masaj: aceasta poate fi plasată sub mușchii tensionați și rulată ușor pentru a ajuta la eliberarea tensiunii și la relaxarea mușchilor”, a subliniat specialistul.

De exemplu, pentru masajul capului, frecaţi mâinile una de cealaltă până se încălzesc, apoi puneți-vă mâinile pe față cu degetele mici lipite de baza nasului. Masaţi circular fața și restul capului de mai multe ori. Acest tip de automasaj stimulează circulația sângelui, hrănește creierul, scade tensiunea arterială, menține pielea flexibilă. Pentru gât, frecaţi palmele una de alta până se încălzesc. Apoi, masaţi ritmic cu palmele gâtul de sus în jos și bărbia de jos în sus de mai multe ori, la intensitatea cu care vă simțiţi confortabil.

Specialiştii sunt de părere că acest tip de automasaj ajută la prevenirea răcelilor, a durerilor de gât și de umeri, a hipertensiunii și a disfuncțiilor sexuale. Pentru masajul scalpului, puteți utiliza degetele sau o perie de masaj pentru scalp. Dacă vă folosiţi doar de mâini, frecaţi palmele una de alta până se încălzesc și apoi masaţi scalpul cu mișcări circulare de cel puțin 30 de ori. Acest tip de automasaj ajută la îmbunătățirea memoriei, prevenirea bolilor neurologice precum Alzheimer și Parkinson, la scăderea riscului de albire prematură sau de cădere a părului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.9104 secunde