Exercițiile fizice reduc predispoziția genetică pentru obezitate

Exercițiile fizice reduc predispoziția genetică pentru obezitate - b7ef66c24d8dca773e2a56a39087bba6.jpg
Cercetătorii de la Universitatea Cambridge susțin că exercițiile fizice reduc riscurile de îngrășare, cauzate de predispoziția genetică. Acesta este rezultatul unui studiu publicat în revista americană Public Library of Science.
Autorii studiului au examinat mai multe variații genetice, cunoscute pentru implicarea lor în creșterea riscului de obezitate. Oamenii de știință au identificat apoi mutațiile pe care participanții la cercetări - 20.340 de persoane din orașul britanic Norwich - le-au moștenit de la părinții lor, estimând astfel gradul de predispoziție genetică al voluntarilor pentru obezitate, determinat de numărul total de variații moștenite.
Concluzia studiului arată că cei mai mulți dintre voluntari au moștenit de la părinții lor între 10 și 13 dintre acele variații genetice.
Cu ajutorul unui chestionar, a fost măsurat apoi gradul de activitate fizică pentru fiecare dintre voluntari. Experții au putut astfel să stabilească o legătură între numărul de variații genetice ce predispun la obezitate și Indicele de Masă Corporală (IMC) - greutatea împărțită la pătratul înălțimii. Ei au constatat că, pentru fiecare variație genetică ce predispune la obezitate, se înregistrează o creștere medie a IMC-ului ce echivalează cu 445 de grame la o persoană cu înălțimea de 170 de centimetri. Creșterea în greutate a fost mai mare în cazul persoanelor inactive, comparativ cu persoanele active, din punct de vedere al activităților fizice: în cazul indivizilor care fac sport cu regularitate, creșterea în greutate a fost de doar 379 de grame pentru fiecare varietate genetică, comparativ cu 592 de grame în cazul voluntarilor complet sedentari.
În opinia cercetătorilor britanici, fiecare variație genetică suplimentară multiplică riscul de obezitate de 1,1 ori. În cazul persoanelor cel mai active din punct de vedere al exercițiilor fizice, acest risc se menține sub 40%.