Factori genetici de predispoziție la boala Alzheimer, descoperiți de cercetători

Două echipe de cercetători francezi și britanici au identificat trei noi factori de susceptibilitate genetică a maladiei Alzheimer, la 15 ani de la descoperirea primului factor de predispoziție, gena APOE4. Rezultatele studiului lor au fost publicate în revista "Nature Genetics", transmite AFP.
Echipele coordonate de Philippe Amouyel și Julie au analizat genoamele de la 36.000 de persoane, dintre care 6.000 atinse de Alzheimer.
Cercetătorii francezi au identificat două gene de predispoziție, pe care le putem avea, fără să dezvoltăm boala și care pot interveni în realizarea plăcilor amiloide (substanță prezentă, încă din primele stadii ale bolii, în țesuturile creierului), explică studiul. Echipa britanică a identificat, la rândul ei, o a treia genă, care ar avea o funcție la nivelul sinapselor (asigură comunicarea între neuroni).
Maladia Alzheimer este caracterizată prin două tipuri principale de leziuni ale creierului: prezența plăcilor amiloide între neuroni și o degenerescență cauzată de acumularea în interiorul neuronilor a proteinei "tau". Boala, incurabilă, afectează aproape 6 milioane de persoane din Europa. După vârsta de 85 de ani, o femeie din patru și un bărbat din cinci sunt atinși de boală, în Europa.

Vineri, 04 Septembrie 2009