Un nou medicament pentru tratarea formelor ereditare de cancer la sân

Un nou medicament pentru tratarea formelor ereditare de cancer la sân - 5371e634cb5d8681a54ca1beba31f5f7.jpg

Un medicament nou, dezvoltat de cercetătorii britanici, poate să stopeze procesul de creștere a tumorilor mamare și chiar să le elimine Tratamentul s-a dovedit eficient în 40% din cazuri, potrivit unui studiu publicat în The Times.
La studiu au participat 54 de femei cu forme avansate de cancer la sân, în 40% dintre cazuri medicamentul dovedindu-și eficiența în oprirea procesului de dezvoltare a tumorilor.
Potrivit rezultatelor, au fost înregistrate și cazuri în care tumoarea a dispărut complet.
Anual, milioane de cazuri de cancer mamar sunt înregistrate în întreaga lume, unele dintre ele fiind provocate de mutațiile genetice BRCA-1 și BRCA-2, care cresc riscul de dezvoltare a unor forme agresive de cancer la sân sau ovare.
Olaparia, produs de AstraZeneca, este primul dintr-o clasă de medicamente con-ceput special pentru a trata formele de cancer provocate de imperfecțiunile genei BRCA.
Andrew Tutt, director al unității de oncologie de la King’s College din Londra, care a coordonat studiul, a spus că rezultatele tratamentului cu olaparib sunt foarte promițătoare: "sperăm că medicamentul se va dovedi un tratament specific eficient pentru femeile cu forme de cancer provocate de mutațiile genei BRCA".
Olaparia funcționează prin blocarea unei proteine din celulele canceroase provocate de mutații ale genei BRCA, făcându-le incapabile să-și repare propriul ADN și împiedicând astfel dezvoltarea.
Pentru că medicamentul funcționează în mod specific, cu țintă, el distruge celulele canceroase fără a le afecta pe cele sănătoase, acest lucru constituind un avantaj față de chimioterapie.
În timpul studiului, care s-a desfășurat în spitale din Marea Britanie, Europa, Statele Unite și Australia, 27 de paciente au luat zilnic câte o doză de 100 de miligrame de olaparib, în timp ce alte 27 de bolnave au luat doze de 400 de miligrame de olaparib. În ceea ce privește pacientele care au luat doze mai mari de medicament, în 40% dintre cazuri tumorile s-au redus semnificativ ca mărime și nu au mai progresat timp de șase luni.